• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας Κ.Ρουμανιάς Δικηγόρος Ε.Τ' | 25 Ιουνίου 2015, 16:03

    Αναφορικώς με την περίπτωση που φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν περαιώσει επιτυχώς το σύνολο των μαθημάτων(55-60 ως έγγιστα)της πενταετούς φοίτησής τους,πλην ενός και μόνο,στο οποίο, αν και προσέρχονται κατ' επανάληψη επί σειρά ετών προς εξέταση δεν τους δίδεται βαθμός επιτυχίας προς λήψη του πτυχίου τους, είχα απευθύνει προς τον εξοχότατο Υπουργό Παιδείας κ.Αρ.Μπαλτά την αμέσως παρακάτω παρατιθέμενη υπ'αρ. πρωτ. Γραφείου Υπουργού 2533/19-3-2015 από 18-3-2015 επιστολή/πρόταση, για σχετική νομοθετική ρύθμιση στο καταρτιζόμενο νομοσχέδιο: "Προς τον εξοχότατο Υπουργό Παιδείας Αξιότιμο Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας Εν΄ όψει του καταρτιζομένου νομοσχεδίου για τις μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιτρέψτε μου να έχω την τιμή να θέσω υπό την κρίση Σας την ανάγκη της θεσμοθέτησης μιας διάταξης, η οποία θα παράσχει στον κύκλο της Ανώτατης Εκπαίδευσης τη δυνατότητα απόδοσης δικαιοσύνης σε διάφορες προφανείς παραδοξότητες/ακρότητες που έχουν λάβει χώρα κατά την διαδικασία των σπουδών στις ανώτατες σχολές της Χώρας. Η προτεινόμενη προς νομοθέτηση διάταξη είναι: «Φοιτητές Ανωτάτων Σχολών τετραετούς και πενταετούς φοίτησης, στους οποίους απομένει ΕΝΑ μάθημα προς λήψη του πτυχίου τους και οι οποίοι έχοντας συμμετάσχει τουλάχιστον σε οκτώ (8) εξεταστικές περιόδους δεν εκρίθησαν επιτυχόντες υπό του αυτού εξεταστού/καθηγητού, θα εξετάζονται εφεξής αυτοδικαίως στις επόμενες εξεταστικές περιόδους, από την τελευταία ανεπιτυχή εξέτασή τους υπό τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, συγκροτουμένης εξ ετέρων καθηγητών της ίδιας Σχολής ή ομοειδών Σχολών της Χώρας».- Είναι κοινώς γνωστό στον κύκλο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ότι φοιτητές που έχουν περατώσει κανονικώς τις σπουδές τους και έχουν εξετασθεί επιτυχώς σε σαράντα, πενήντα και εξήντα μαθήματα, αναλόγως της Σχολής να έχουν εγκλωβιστεί σε ΕΝΑ και μόνο μάθημα, το οποίο, καίτοι προσέρχονται προς εξέταση πλειστάκις δεν καθίσταται δυνατόν να το περάσουν.- Το γεγονός αυτό, προφανώς, δεν οφείλεται σε ανεπάρκεια του φοιτητή που διεξήλθε επιτυχώς το σύνολο των εξήντα π.χ. μαθημάτων της Σχολής του και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές του αδυνατεί να διεξέλθει επιτυχώς και το τελευταίο μάθημα. Οφείλεται, ίσως, στη συνδρομή αντικειμενικών ή και υποκειμενικών συγκυριών, που μπορεί να ανάγονται είτε στην πολιτική ή συνδικαλιστική δραστηριότητα του φοιτητή, είτε σε ιδιαιτερότητες του εξεταστή, είτε και σε τυχόν για οποιουσδήποτε λόγους αντιπαράθεση φοιτητή-εξεταστή και στην εκ τούτων δημιουργία ενός εδραιωμένου ψυχολογικού κλίματος, που αποτελεί φραγμό για την ολοκλήρωση του σπουδών του φοιτητή και την περαιτέρω επιστημονική και επαγγελματική εξέλιξή του, και αγωνία και οικονομική αφαίμαξη της οικογένειας που χρηματοδοτεί τις σπουδές του." Η αναγκαιότητα της άμεσης αντιμετώπισης του σοβαρού αυτού θέματος προς εξοβελισμό μιας προφανούς αδικίας επιβάλλει την συμπερίληψη της πιο πάνω πρότασης στο παρόν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Σημειώνεται οτι για περιπτώσεις ήσσονος αδικίας προβλέπει το άρθρο 33 παράγραφος 10 του Ν.4009/2011. Αθήνα 25-6-2015 Λεωνίδας Κ.Ρουμανιάς Δικηγόρος Ε.Τ.