• Σχόλιο του χρήστη 'Τζαβάρας Σταύρος' | 28 Ιουνίου 2015, 10:32

    Με το άρθρο 48 του υπό δημόσια διαβούλευση πολυνομοσχεδίου το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προσπαθεί να επιβάλλει κανόνες στη μη τυπική εκπαίδευση που είτε οδηγούν σε αύξηση της γραφειοκρατίας είτε σε υπέρβαση των ορίων ευθύνης του, χωρίς μάλιστα: ° να θεραπεύει τα προβλήματα που προσπαθεί να αντιμετωπίσει ° να θίγει την εκτεταμένη παραπαιδεία των ιδιαίτερων μαθημάτων ° να επιβάλλει όρους λειτουργίας στα οικοδιδασκαλεία που μαζικά ανά την επικράτεια λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Συγκεκριμένα: Παράγραφος 2: Τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ακολουθούν ευέλικτα προγράμματα σπουδών για να καλύπτουν τις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών. Οι αλλαγές : ° στο αναλυτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα (όσο μάλιστα το εξεταστικό σύστημα και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ανά μάθημα και τάξη δεν είναι -με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας- εγκαίρως γνωστά) ° στον αριθμό των μαθητών που εγγράφονται ή αποχωρούν ή των μαθημάτων που παρακολουθεί έκαστος μαθητής ° στην κατανομή των μαθητών ανά τμήμα ° των ωρών διδασκαλίας ανά μαθητή, ή ανά μάθημα ή ανά καθηγητή (εργαζόμενο ή μέτοχο – ιδιοκτήτη) είναι στην πράξη συχνές κατά τη διάρκεια ενός διδακτικού έτους Για την προστασία και τον έλεγχο της αδήλωτης εργασίας, δεν είναι υπεύθυνες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αλλά το ΣΕΠΕ. Η διαγραφή της παραγράφου αυτής είναι επιβεβλημένη, αφού δεν θεραπεύει κανένα πρόβλημα ενώ αντιθέτως προσθέτει γραφειοκρατία, τόσο στις ελλιπείς από προσωπικό Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης όσο και στα Φροντιστήρια και τα ΚΞΓ. Παράγραφος 3: Το Κράτος θα πρέπει να λάβει επιτέλους μια απόφαση για την εποπτεύουσα αρχή. Είναι ο ΕΟΠΠΕΠ ή οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Το ορθόν είναι ο ΕΟΠΠΕΠ να αναπτύξει μητρώο αδειοδοτημένων καθηγητών, στο οποίο να ενταχθούν αφενός μεν όσοι έχουν κάνει αναγγελία στον ΕΟΠΠΕΠ και αφετέρου όσοι είχαν λάβει άδειες διδασκαλίας από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Από τη στιγμή που κάθε πρόσληψη καθηγητή δηλώνεται στο σύστημα Εργάνη, είναι στο χέρι των ελεγκτικών μηχανισμών ο έλεγχος των στοιχείων, είτε ηλεκτρονικά είτε κατά τους επιτόπιους ελέγχους. Η Παράγραφος 3 είτε θα πρέπει να απαλειφθεί είτε να τροποποιηθεί ως εξής: «Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών οφείλουν να τηρούν αρχείο με τις άδειες διδασκαλίας των εργαζομένων καθηγητών και τις συμβάσεις εργασίας τους. Ο έλεγχος για την νόμιμη απασχόληση των εργαζομένων καθηγητών και των τυπικών προσόντων τους θα γίνεται με διασταύρωση των στοιχείων από τα πληροφοριακά συστήματα του ΕΟΠΠΕΠ, του Υπουργείου Εργασίας («Εργάνη») και των ασφαλιστικών ταμείων, είτε από επιτόπιους ελέγχους του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας» Παράγραφοι 4 και 5: Οι έννοιες «Διακοπών» και «Αργιών» θα πρέπει να διασαφηνίζουν αν εννοούν τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια ή τις εκπαιδευτικές μονάδες. Αν παρίσταται ανάγκη, θα πρέπει να μπορούν να λειτουργούν τα φροντιστήρια και τις ημέρες αυτές με την εργασία των μετόχων – ιδιοκτητών ή με την υπερωριακή εργασία των εργαζομένων, εφόσον συναινούν Παράγραφος 6: Στην παράγραφο αυτή το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων επιχειρεί να ρυθμίσει θέματα που δεν άπτονται της αρμοδιότητάς του, αλλά του Υπουργείου Εργασίας. Η παράγραφος πρέπει να απαλειφθεί, αφού πρώτον δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας να ρυθμίζει εργασιακά θέματα και δεύτερον δεν εφαρμόζεται κατ’ αντιστοιχία με τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών στο Δημόσιο Τομέα. Συνοψίζοντας: ° Η ρύθμιση θεμάτων της μη τυπικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνεται κατόπιν διαβούλευσης με τους φορείς που εκπροσωπούν τους εμπλεκόμενους. ° Το Υπουργείο θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη πως οι συνεχείς τα τελευταία χρόνια παρεμβάσεις στη λειτουργία φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών χωρίς μάλιστα τις ανάλογες παρεμβάσεις αφενός στη λειτουργία των οικοδιδασκαλείων αλλά και την ανεξέλεγκτη εισφοροδιαφυγή και φοροδιαφυγή των «ιδιαίτερων» μαθημάτων, θα οδηγήσει: α. σε περαιτέρω συρρίκνωση των νόμιμων μονάδων μη τυπικής εκπαίδευσης και των εισφορών τους στο κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία β. στην περαιτέρω αύξηση της εισφοροδιαφυγής και φοροδιαφυγής των παρανόμων ιδιαίτερων μαθημάτων Με τιμή Σταύρος Β. Τζαβάρας Εκπαιδευτικός - Φροντιστής