• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΔΙΠ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΕΜΠ' | 28 Ιουνίου 2015, 14:14

    Στις 22 Ιουνίου 2015 συνεδρίασε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών ΕΜΠ η Γενική Συνέλευση των μελών ΕΔΙΠ της ΣΑΤΜ και αποφάσισε ομόφωνα να αποστείλει στη διαβούλευση για την ανώτατη εκπαίδευση τις παρακάτω προτάσεις/θέσεις: Α1. Ο νομοθέτης θα πρέπει να λάβει υπόψη του πως από το 2000 (με το νόμο 2817/00) θεσπίστηκαν δύο κλάδοι Διδακτικού Προσωπικού στα Πανεπιστήμια. Ο πρώτος περιλαμβάνει το Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό και ο δεύτερος το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (καθώς και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στα ειδικά αντικείμενα). Το νομοσχέδιο παραβλέπει την πραγματικότητα μέσα στα πανεπιστήμια από το 2000 και μετά, κατά την οποία τα μέλη ΕΔΙΠ με ακαδημαϊκά προσόντα και μεγάλη εξειδικευμένη εμπειρία υλοποιούν το θεσμικό πλαίσιο, διδάσκουν τα εφαρμοσμένα εργαστηριακά αντικείμενα, ασκήσεις, κλπ στα προπτυχιακά μαθήματα και στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Οφείλει να διορθωθεί στο προτεινόμενο νομοσχέδιο η ασάφεια με τον Φορέα του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) ώστε να συμπεριλαμβάνεται στις διατάξεις του Διδακτικού Προσωπικού και οχι να αναφέρεται ως … «Λοιπό Προσωπικό». Το γεγονός ότι οι διατάξεις που το αφορούν συγχέονται σε ένα άρθρο με διατάξεις άλλων κλάδων προσωπικού προκαλεί εύλογα παρερμηνείες για το έργο του μέλους ΕΔΙΠ (έως και επικουρικό προσωπικό παρουσιάζεται σε κάποια έγγραφα ΑΕΙ). Αυτή η σύγχυση πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Με βάση τα παραπάνω προτείνονται τα εξής: Να δοθούν ονόματα στις βαθμίδες του ΕΔΙΠ, αφού ο σημερινός τίτλος αποτυπώνει εντός και εκτός της πανεπιστημιακής κοινότητας το … τίποτα. Οι βαθμίδες του ΕΔΙΠ πρέπει μισθολογικά να αντιστοιχηθούν σε ποσοστό με τις βαθμίδες των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ). Το κάθε μέλος ΕΔΙΠ αποτελεί ακαδημαϊκή οντότητα και είναι κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρέπει να έχει δυνατότητα έκφρασης και συμμετοχής στα ακαδημαϊκά όργανα, τα οποία έχουν να κάνουν με το διδακτικό του έργο και το αντικείμενό του. Πρέπει οι εκπρόσωποί του ΕΔΙΠ στα όργανα του πανεπιστημίου να εκλέγονται από καθολικές ψηφοφορίες όλων των μελών στο ΑΕΙ ή στη μονάδα. Η προσθήκη που γίνεται με το νομοσχέδιο στο άρθρο 29 του 4009 για τις ώρες διδασκαλίας, βρίθει ασαφειών και ανοίγει τους ασκούς. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί η αναφορά σε "κάθε μορφής επιστημονικό έργο". Η προσπάθεια αποτίμησης του έργου του μέλους ΕΔΙΠ με όγκο ωρών δείχνει πως αγνοείται το τι είναι εργαστηριακό / εφαρμοσμένο διδακτικό έργο. Τα βαριά εργαστήρια στο ΕΜΠ που για να δώσουν αποτελέσματα σε μια τυπική άσκηση δουλεύουν συνεχώς πχ για 48 ώρες, πως θα χρονοϋπολογιστούν ? Τα 4 τμήματα στα οποία χωρίζεται μια τάξη υποχρεωτικού εργαστηρίου στο πρώτο έτος πως θα υπολογιστούν επίσης ? Πως θα υπολογιστούν οι ανθρωποώρες διόρθωσης των ασκήσεων ενός τυπικού υποχρεωτικού μαθήματος πχ 5 ασκήσεις Χ 130 φοιτητές = 650 πολυσέλιδα κείμενα με παρατηρήσεις, σύνθετους προσωπικούς υπολογισμούς, χαρτογραφικές απεικονίσεις κλπ ? Τα μαθήματα θέματα που απαιτούν συνεχή καθημερινή εβδομαδιαία συνεργασία προσωπικά με τον καθένα σπουδαστή από όλη την τάξη, σε εφαρμοσμένο αντικείμενο, πως θα υπολογιστούν ? Στη βάση του 4ωρου που φαίνεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα ή στη βάση των … 26 ωρών φυσικής παρουσίας ? Η επί ένα συνεχή μήνα εφαρμοσμένη άσκηση πεδίου θα σημαίνει 14 ώρες την ημέρα (ανατολή με δύση) πεδίο Χ 30 ημέρες = 360 ώρες ??? Και το γραφείο που είναι άλλος ένας μήνας υπολογισμών ? Θα σημαίνει άλλες 360 ώρες ? Τα μαθήματα και διαγωνίσματα που γίνονται Σάββατο και βράδυ πως θα υπολογιστούν ? Υπερωριακά ? Η διάταξη για τις «10 ώρες» εγείρει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Το μέλος ΕΔΙΠ προσλαμβάνεται μετά από κρίση στη βάση συγκεκριμένης μελέτης εκτίμησης των διδακτικών αναγκών του Ιδρύματος το οποίο αναζητά εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες του. Δεν υπάρχει σε κανένα ΑΕΙ αντικείμενο που να καλύπτεται επί 10ωρο εβδομαδιαία όπως αναφέρει η διάταξη. Το θέμα που τίθεται λοιπόν σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο σε συνδυασμό με τη διάταξη που ίσως ψηφιστεί είναι, ΠΩΣ ΘΕΣΜΙΚΑ θα συνδεθούν οι επιπλέον ώρες διδασκαλίας του εφαρμοσμένου εργαστηριακού έργου που θα απαιτηθούν για το μέλος ΕΔΙΠ με αντικείμενα ΕΚΤΟΣ του αντικειμένου της πρόσληψης του ? Στο άρθρο 29 του 4009 πρέπει να διορθωθούν σοβαρές ασάφειες όσον αφορά το επιτελούμενο έργο οπότε προτείνεται: Στα μέλη ΕΔΙΠ που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος να μπορεί να ανατεθεί αυτοδύναμη διδασκαλία μετά από πρόταση του Τομέα και τη σύμφωνη γνώμη της Σχολής. Στα μέλη ΕΔΙΠ της καταληκτικής βαθμίδας ή στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος να μπορεί να γίνει ανάθεση διπλωματικής ή πτυχιακής εργασίας μετά από πρόταση του Τομέα και τη σύμφωνη γνώμη της Σχολής. Επίσης τα μέλη ΕΔΙΠ της καταληκτικής βαθμίδας ή οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος να μετέχουν στην τριμελή επιτροπή εξέτασης διπλωματικής. Η φράση στη διάταξη του άρθρου 29 για τις ανωτέρω περιπτώσεις «υπό την εποπτεία» δημιουργεί σοβαρές παρερμηνείες και πρέπει να διαγραφεί. Το μέλος ΕΔΙΠ με διδακτορικό τίτλο επιτελεί στην πράξη σχεδόν όλες τις προϋποθέσεις ορισμού του ερευνητικού έργου σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 16 του ν.4009 γι’ αυτό πρέπει και τυπικά να του δοθεί η δυνατότητα να μετέχει σε ερευνητικό πρόγραμμα ως Επιστημονικά Υπεύθυνος ή και Κύριος Ερευνητής. Η Γενική Συνέλευση ΕΔΙΠ ΣΑΤΜ ΕΜΠ