• Σχόλιο του χρήστη 'Αριστέα' | 28 Ιουνίου 2015, 23:39

    Συμφωνώ με την τοποθέτηση για το άρθρο 47.4 του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση: Με ιδιαίτερη χαρά ακούστηκαν οι δηλώσεις του κυρίου αναπληρωτή υπουργού κυρίου Α. Κουράκη στο Δελτίου τύπου του ΥΠΟΠΑΙΘ 13/03 /2015 όπου αναφέρεται : «Η ενιαία εκπαίδευση ή «το Σχολείο για Όλους» μπορεί να υλοποιηθεί εφόσον το πολιτικό σύστημα το αποφασίσει. Η θεσμοθέτησή του και η υποστήριξη της λειτουργίας του είναι ζήτημα άσκησης πολιτικής. Άλλωστε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Αναπήρων του ΟΗΕ αποτελεί πλέον νόμο του ελληνικού κράτους και υποχρεώνει την πολιτεία να ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της και τις πρακτικές της προς αυτήν την κατεύθυνση». Επίσης σε δημοσίευση στις 25/03/15 στο Εθνος.gr αναφέρεται ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας υποσχέθηκε ίδια εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τους μόνιμους δασκάλους και καθηγητές. Όλες αυτές οι δηλώσεις έρχονται σε αντίφαση με το άρθρο 47.5 του πολυνομοσχεδίου που αφορά Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επιχειρείται ο διαχωρισμός προϋπηρεσίας ειδικής και γενικής εκπαίδευσης καθώς και η εκδίωξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 από την δυνατότητα εργασίας στην γενική εκπαίδευση όπως νομίμως ίσχυε εδώ και δεκαετίες. Ο κλάδος ΠΕ70 και ΠΕ60 στους μονίμους είναι ενιαίος και περιλαμβάνει δασκάλους και νηπιαγωγούς γενικής και εδικής εκπαίδευσης( κλάδος ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 δεν υπάρχει, το διακριτικό .50 σηματοδοτεί ότι ένας εκπαιδευτικός εργάζεται ως αναπληρωτής στην ΕΑΕ). Επομένως σε μελλοντικές υπηρεσιακές μεταβολές θα πραγματοποιηθεί διαχωρισμός προϋπηρεσίας των μονίμων προκειμένου να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με τους αναπληρωτές; Γνωρίζει το υπουργείο ότι πρόσφατα με την υπουργική απόφαση Λοβέρδου με αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014(ΦΕΚ 2217/23.08.2014 Τ.Β’), η οποία για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2014-2015 δεν εφάρμοσε τα επί σειράς ετών ισχύοντα (κοινά με τα κριτήρια για τις υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων), και από τον νόμο 3699/2008 προβλεπόμενα, κριτήρια για την πρόσληψη των αναπληρωτών ειδικής αγωγής, οι αναπληρωτές ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ εκδιώχθηκαν σχεδόν οριστικά από την ειδική εκπαίδευση ενώ ήδη από το 2011 οι οργανικές θέσεις της Ε.Α.Ε ΠΕ60 και ΠΕ70 είχαν αιφνιδιαστικά μετονομαστεί σε ΠΕ61/ΠΕ71 (σύμφωνα με το άρθρο 56 του Ν 3699/11); Έχει γίνει αντιληπτή η παράμετρος ότι με την εφαρμογή του αρ.47.5 θα εκδιωχθούν και από την γενική εκπαίδευση; Είναι δίκαιη αντιμετώπιση , μέσω της προτεινόμενης πρόσληψης ελάχιστου ποσοστού αναπληρωτών ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 σε δομές της ΕΑΕ, ο οριστικός υποβιβασμός ουσιαστικά σε επικουρικό πίνακα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής εργαζομένων , εξειδικευμένων δασκάλων και νηπιαγωγών που στήριξαν τόσα χρόνια την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και ο άμεσα πλήρης εκτοπισμός τους από την γενική εκπαίδευση και την εκπαίδευση γενικότερα; Ως πολίτες αυτής της χώρας δεν έχουν κανένα δικαίωμα κατοχύρωσης της εργασίας τους; Η διαφύλαξη και η ενίσχυση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης (ο οποίος είναι σαφής στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του νόμου 3699/2008) δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση όλων των αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών ΕΑΕ ; Επίσης πρέπει να επισημανθεί ότι ο θεσμός της παράλληλης στήριξης όπως και οι δομές των Τμήματα Ένταξης λειτουργούν μέσα στο γενικό σχολείο. . Για να αρθεί οποιαδήποτε αδικία προτείνονται τα εξής : • Να συνεχίσει να προσμετρείται η προϋπηρεσία και στον πίνακα της γενικής εκπαίδευσης και στης ειδικής όπως ισχύει στις ενιαίες υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων ΠΕ70 & ΠΕ60 ΕΑΕ. Η παρ.4 του αρ.47 όπως είναι διατυπωμένη δεν διασφαλίζει την απρόσκοπτη εργασία των ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 στις δομές της εκπαίδευσης και επίσης θα σήμαινε τον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό της ειδικής εκπαίδευσης από την γενική της οποίας είναι προέκταση της. • Οι αναπληρωτές ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50(κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στην ΕΑΕ) θα πρέπει να κατατάσσονται ισότιμα στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών ΕΑΕ σύμφωνα με την προϋπηρεσία χωρίς πρόταξη των ΠΕ71 & ΠΕ61.( Επίσης ταυτόχρονα θα πρέπει να δημιουργηθούν άμεσα, μέσω νομοθετικών διαδικασιών, σίγουρες προϋποθέσεις μόνιμου διορισμού στην ΕΑΕ σε περίπτωση που προσμετρηθεί η προϋπηρεσία αποκλειστικά στον πίνακα αναπληρωτών ΕΑΕ ή κληθεί ο εκπαιδευτικός ΠΕ60.50 & ΠΕ70.50 να επιλέξει σε ποιο πίνακα γενικής ή ειδικής να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία του). • Για μια δικαιότερη αντιμετώπιση των εργαζομένων στην ΕΑΕ η οποία θα άρει τον όποιο διαχωρισμό ανάμεσα τους, αιτούμαστε τη μετονομασία των οργανικών θέσεων από ΠΕ71 και ΠΕ61 σε θέσεις ΠΕ70 ΕΑΕ και ΠΕ60 ΕΑΕ όπου θα περιλαμβάνουν: Τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και ΠΕ60 με μετεκπαίδευση στην ΕΑΕ,(ΠΕ70 &ΠΕ60) κατόχους μεταπτυχιακών /διδακτορικών σπουδών στην ΕΑΕ , τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 & ΠΕ61 κατόχους βασικών τίτλων στην ΕΑΕ, τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και ΠΕ60 κατόχους σεμιναρίων στην ΕΑΕ. Προσδοκούμε από τους υπεύθυνους του υπουργείου παιδείας μίας αριστερής κυβέρνησης ότι δεν θα παρασυρθούν από τα ιδιοτελή συμφέροντα συντεχνιακών τα οποία συντηρούν τον σχολικό και κοινωνικό αποκλεισμό και ότι θα επιδείξουν μεγάλη υπευθυνότητα στην διαχείριση του ζητήματος της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δασκάλων και νηπιαγωγών ΕΑΕ. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το ζήτημα διαχωρισμού προϋπηρεσίας εδικής –γενικής εκπαίδευσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την προάσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στη χώρα μας. Η διάκριση αυτή ,σε περίπτωση που γίνει πράξη ,στηρίζει την κατηγοριοποίηση των μαθητών σε φυσιολογικούς και αποκλίνοντες, στηρίζει δηλαδή ακριβώς αυτό το μοντέλο (το μοντέλο της ειδικής αγωγής) από το οποίο η χώρα μας οφείλει να απομακρυνθεί προκειμένου να επιτύχει την συμπεριληπτική αναμόρφωση του εκπαιδευτικού της συστήματος. Επισημαίνουμε ότι η εναρμόνιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι επιβεβλημένη από διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις και διακηρύξεις και αποτελεί προϋπόθεση για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας. Η στροφή προς το συμπεριληπτικό μοντέλο απαιτεί απομάκρυνση από το μοντέλο της ειδικής αγωγής, (δηλαδή απομάκρυνση από την λογική της κατηγοριοποίησης των μαθητών σε φυσιολογικούς και αποκλίνοντες). Απαραίτητο βήμα για την αλλαγή αυτή του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ ειδικής- γενικής εκπαίδευσης και η τελική συγχώνευση της πρώτης με την δεύτερη. Ενώ λοιπόν η UNESCO επισημαίνει ότι η ύπαρξη ξεχωριστών συστημάτων ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης δεν είναι πλέον ούτε έγκυρη ούτε κατάλληλη και ότι η θεσμοθέτηση οποιουδήποτε χάσματος μεταξύ των δύο είναι αντίθετη προς την προάσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (UNESCO,2008, 2009), η αποσπασματική ρύθμιση που εισάγει το αρ.47.4 στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία εντείνει ακόμη περισσότερο το χάσμα μεταξύ ειδικής και γενικής εκπαίδευσης. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου παιδείας θα πρέπει να αξιοποιήσουν την ύπαρξη νηπιαγωγών και δασκάλων που πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις για την προώθηση της συμπερίληψης ώστε να αποφευχθούν τυχούσες προσαρμογές της εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο αναχρονιστικό πρότυπο του ιατρικού μοντέλου της ειδικής αγωγής. Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους παρακαλούνται οι υπεύθυνοι του υπουργείου να προβληματιστούν πριν παρασυρθούν να προχωρήσουν σε βιαστικές πολιτικές αποφάσεις ικανοποίησης συντεχνιακών αιτημάτων , άσχετων με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης αλλά και το πρόβλημα της αδιοριστίας συγκεκριμένων κλάδων εκπαιδευτικών σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζονται με τον επαγγελματικό αφανισμό δασκάλων και νηπιαγωγών πλήρως εξειδικευμένων για τις ανάγκες της συμπερίληψης. Για όλους τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε την προσμέτρηση προϋπηρεσίας και στον πίνακα αναπληρωτών γενικής αγωγής και στον πίνακα αναπληρωτών ειδικής εκπαίδευσης καθώς και την έναρξη ενός εκτενούς και ουσιαστικού διαλόγου για τα αλληλένδετα ζητήματα γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.