• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ' | 29 Ιουνίου 2015, 07:18

    Άρθρο 14, παρ. 7α Θέμα-Αιτιολόγηση: Τα υπηρετούντα μέλη Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π (από όποιον κλάδο και εάν προέρχονται, Ε.ΕΔΙ.Π Ι,ΙΙ, πρώην ΙΔΑΧ ή μόνιμοι), έχουν ήδη αναγνωρισμένη προϋπηρεσία. Για την ορθή βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.ΤΕ.Π. προτείνουμε να «αναγνωρίζεται η συνολική προϋπηρεσία του εν λόγω προσωπικού στο Δημόσιο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας» αντί της προϋπηρεσίας μόνο στα Α.Ε.Ι.. Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας θεωρούμε ότι θα πρέπει να έχει άμεση εφαρμογή και επομένως θα πρέπει να προστεθεί ότι «για την ένταξη σε βαθμίδες η διάρκεια της θητείας στην εισαγωγική βαθμίδα υπολογίζεται ως τριετής και ο απομένων χρόνος λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξη στις επόμενες βαθμίδες» κατά αντιστοιχία με τις προβλέψεις του ΠΔ118/2002. Πρόταση τροποποίησης της παρ. 1β σε: 7. α) «Για την ορθή βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.ΤΕ.Π., οι οποίοι εντάχθηκαν στις ως άνω κατηγορίες από καθεστώς ΕΕΔΙΠ Ι και ΙΙ ή ΕΤΕΠ ή ΕΤΠ ή ΕΡΔΙΠ ή μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων ή υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Ε.Π. ή Ε.ΤΕ.Π. στο πλαίσιο εφαρμογής του ν.4009/2011 (Α’ 195) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αναγνωρίζεται η συνολική προϋπηρεσία του ανωτέρω προσωπικού στο δημόσιο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Τα ανωτέρω μέλη Ε.ΔΙ.Π, με τη δημοσίευση του παρόντος, εντάσσονται αυτοδίκαια σε βαθμίδες της παρ. 2 του άρθρου 1 του ΠΔ 118/2002. Για την ένταξη σε βαθμίδες η διάρκεια της θητείας στην εισαγωγική βαθμίδα υπολογίζεται ως τριετής και ο απομένων χρόνος λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξη στις επόμενες βαθμίδες. Όπου στις οικείες διατάξεις τού ως άνω Π.Δ 118/2002 όπως ισχύει, αναφέρεται Ε.Ε.ΔΙ.Π Ι και Ε.Ε.ΔΙ.Π ΙΙ νοείται το Ε.Ε.Π και Ε.ΔΙ.Π αντιστοίχως.» Άρθρο 14 - προσθήκη Θέμα-Αιτιολόγηση: Τροποποίηση ν.4009/2011, (άρθρο 29, παρ. 2, περίπτωση α’5) περιλαμβάνεται εδάφιο ως εξής: «Στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος μπορεί να ανατίθεται διδακτικό έργο, διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών και επίβλεψη πτυχιακών ή άλλων εργασιών, υπό την εποπτεία των καθηγητών της σχολής». Το εδάφιο αυτό αν και ήταν στην σωστή κατεύθυνση από τον νομοθέτη ώστε να αξιοποιηθεί το ερευνητικό-επιστημονικό προσωπικό ΕΔΙΠ με διδακτορικό διαπιστώθηκε ότι δεν είχε την ίδια αποδοχή από τα μέλη ΕΔΙΠ καθώς ήταν υπό την εποπτεία και επομένως δε συνιστούσε αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Επομένως, προτείνουμε να διαγραφεί το «υπό την εποπτεία των καθηγητών της σχολής» και να αντικατασταθεί με το «με απόφαση του οικείου Τομέα ή του Τμήματος». Επίσης, προτείνουμε ότι η δυνατότητα αυτή οφείλει να υιοθετηθεί και για την καταληκτική βαθμίδα του Ε.ΔΙ.Π., δεδομένου ότι τα μέλη της καταληκτικής βαθμίδας διαθέτουν κατά τεκμήριο γνώση και εμπειρία στη διδασκαλία των ειδικών θεμάτων και αντικειμένων που θεραπεύουν, αλλά και έχουν κριθεί και αξιολογηθεί αρκετές φορές για την εξέλιξή τους στην καταληκτική βαθμίδα (π.χ. θα ήταν αδιανόητη η ισχύς μιας τέτοιας διάταξης για το ΔΕΠ, σύμφωνα με την οποία ο Λέκτορας έχει ευρύτερο θεσμικό πλαίσιο έργου αν τυγχάνει να έχει περισσότερες εργασίες ή μεταδιδακτορικό δίπλωμα σε σχέση με τον Καθηγητή). Άλλωστε πρόκειται για δυνητική διαδικασία που εξαρτάται από τον Τομέα και το Τμήμα και όχι για υποχρεωτική. Πρόταση: Το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4009/2011 τροποποιείται ως εξής: «Στα μέλη Ε.ΔΙ.Π της καταληκτικής βαθμίδας και στους κατόχους Διδακτορικού γίνεται ανάθεση αυτοδύναμου διδακτικού έργου, επίβλεψη πτυχιακών, διπλωματικών μεταπτυχιακών ή άλλων εργασιών και να συμμετέχουν στις αντίστοιχες εξεταστικές επιτροπές με απόφαση του οικείου Τομέα ή του Τμήματος». Άρθρο 14 - προσθήκη: Για τους ίδιους λόγους ζητάμε και την παρακάτω προσθήκη στο άρθρο 14. Πρόταση – προσθήκη: «Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. παρέχουν διδακτικό έργο τόσο στο προπτυχιακό επίπεδο φοίτησης, όσο και στο μεταπτυχιακό» Άρθρο 14 - προσθήκη: Θέμα- αιτιολόγηση: Σε όλα τα όργανα που προβλέπεται εκπρόσωπος των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, ο νομοθέτης ορίζει ότι ο εκπρόσωπος αυτός αναδεικνύεται από τα συλλογικά όργανα. Όμως, δεν υπηρετεί σε όλα τα πανεπιστήμια ικανός αριθμός ΕΔΙΠ και ΕΕΠ ώστε να μπορούν να ιδρυθούν σύλλογοι Πρόταση-προσθήκη: «Σε περίπτωση μη λειτουργίας συλλογικών οργάνων οι εκπρόσωποι εκλέγονται μέσω καθολικής ψηφοφορίας των μελών του φορέα με εκλογικής διαδικασία υπό την εποπτεία του Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του ΑΕΙ». Άρθρο 14 προσθήκη: Θέμα – αιτιολόγηση: Προσδιορισμός γνωστικού αντικειμένου Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π. Το θεσμικό προφίλ του κλάδου Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π είναι αμιγώς εκπαιδευτικό και επιστημονικό, όπως ρητά προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 29 του ν.4009/2011 και στη διάταξη του άρθρου 1β του άρθρου 9 του σ/ν. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία είτε των αυτοδίκαιων εντάξεων των υπηρετούντων στον Κλάδο Ε.ΔΙ.Π ΙΙ ή του Ε.Τ.ΕΠ. είτε αντιστοίχως των μονίμων και ΙΔΑΧ, στις οικείες διαπιστωτικές πράξεις δεν προσδιορίστηκε το γνωστικό αντικείμενο του ως άνω Προσωπικού, αν και αυτό τεκμαίρεται από τη διαδικασία ένταξης, παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Νομίζουμε ότι είναι ευκαιρία με το παρόν σ/ν να λυθεί και αυτή η εκκρεμότητα νομοθετικά. Πρόταση - προσθήκη: «Τα υπηρετούνται μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π τα οποία εντάχθηκαν στις ως άνω κατηγορίες από καθεστώς Ε.Ε.ΔΙ.Π Ι και ΙΙ, Ε.ΤΕ.Π ή Ε.Τ.Π. ή ΕΡ.ΔΙ.Π. ή μονίμων διοικητικών υπαλλήλων ή υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4009/20011 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει , για τις θέσεις των οποίων δεν έχει προσδιοριστεί γνωστικό αντικείμενο, υποβάλλουν σχετική αίτηση στη μονάδα που υπηρετούν για τον προσδιορισμό του. Το γνωστικό αντικείμενο προσδιορίζεται από το διδακτικό ή επιστημονικό-ερευνητικό έργο ή από τους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και αποδίδεται στη θέση που κατέχει το μέλος, με πράξη του πρύτανη η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος ύστερα από εισήγηση του οικείου Τομέα ή της Κοσμητείας της Σχολής ή της Συγκλήτου, ανάλογα με τη μονάδα που υπηρετεί το μέλος». Άρθρο 14 - προσθήκη Θέμα – αιτιολόγηση: Επειδή είναι αποδεδειγμένο ότι καλός «δάσκαλος» σημαίνει πρωτίστως καλός «ερευνητής», ιδιαίτερα όταν η διδασκαλία αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου η απόκτηση γνώσης και η μετάδοσή της ανανεώνεται συνεχώς, αλλά και επειδή τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ κρίνονται και για την «εν γένει επιστημονική τους δραστηριότητα» που επιτελούν για την εξέλιξή τους σε ανώτερη βαθμίδα, αλλά, τέλος, επειδή και ορισμένα πανεπιστήμια έχουν αναγνωρίσει τη δυνατότητα αυτή σε σχέση με άλλα και έτσι υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ από ΑΕΙ σε ΑΕΙ, προτείνουμε τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ να δύνανται να είναι επιστημονική υπεύθυνοι ερευνητικών προγραμμάτων, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο, τόσο στην ερευνητική δραστηριότητα των ΑΕΙ, όσο και στα έσοδά τους από το ποσοστό που παρακρατείται από τους ΕΛΚΕ. Πρόταση: «Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. δύνανται να είναι επιστημονικοί υπεύθυνοι ερευνητικών προγραμμάτων».