• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Ομοσπονδία Εργαζομένων Ερευνητικών Κέντρων και Ιδρυμάτων (ΠΟΕΕΚ-Ι)' | 18 Ιανουαρίου 2016, 12:38

    Η Πανελλήνιος Ομοσπονδία Εργαζομένων Ερευνητικών Κέντρων και Ιδρυμάτων (ΠΟΕΕΚ-Ι) με το από 15/10/2014 έγγραφο της είχε εκφράσει την αντίθεση της με το τότε κατατεθέν νομοσχέδιο που αποτέλεσε τον Ν. 4310/2014, και είχε ζητήσει, όπως άλλωστε σύσσωμη η ερευνητική κοινότητα, την απόσυρση του νομοσχεδίου αρχικά και στην συνέχεια την μη εφαρμογή του νόμου. Πάγια θέση της Ομοσπονδίας παραμένει η θεσμοθέτηση νέου δημοκρατικού και μεταρρυθμιστικού νόμου για την Έρευνα και την Καινοτομία και η άμεση έναρξη διαβούλευσης από το Υπουργείο Παιδείας με τους εμπλεκόμενους φορείς ενός. Οι όποιες επιχειρούμενες αλλαγές στον Ν. 4310/2014 δεν αλλάζουν την φιλοσοφία και τον χαρακτήρα του. Το υπό κατάθεση νομοσχέδιο μεταθέτει το κέντρο βάρους από τον ΓΓΕΤ στον αρμόδιο Υπουργό. Αίτημα μας είναι η ουσιαστική εκ νέου νομοθέτηση για τον χώρο της Έρευνας. Η άποψη αυτή άλλωστε είχε εκφραστεί από την τότε αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία θεωρούμε ότι δεν έχει μεταβληθεί. Στο μεσοδιάστημα και όσον ισχύει ο Ν.4310/2014 και πρόθεση του Υπουργείου είναι να κάνει κάποιες αλλαγές που θα καταστήσουν λειτουργικό τον παραπάνω νόμο η ΠΟΕΕΚ-Ι ζητάει να ληφθούν υπόψη οι παρακάτω απόψεις της στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο: 1. Να εξασφαλίζονται οι χρηματοδοτικές ανάγκες των Κέντρων για μισθούς και ανελαστικές λειτουργικέ δαπάνες μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου. 2. Θεσμοθέτηση του Ενιαίου χώρου Παιδείας και Έρευνας. 3. Ο Διευθυντής των ερευνητικών κέντρων να υπηρετεί με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. 4. Σε κάθε Ινστιτούτο να εκλέγεται με μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ερευνητών και ΕΛΕ ΕΓΣ με διετή θητεία. Τα μέλη του ΕΓΣ να αποτελείτε από ερευνητές και ΕΛΕ όλων των βαθμίδων. Παράλληλα να συμμετέχει εκπρόσωπος του τεχνικού και διοικητικού προσωπικού ως ισότιμο μέλος. 5. Ένας ενιαίος εσωτερικός κανονισμός στα ΝΠΔΔ με επιμέρους εξειδικεύσεις σε κάθε Κέντρο. 6. Θεσμική θωράκιση στη διαχείριση των πόρων των Ερευνητικών Φορέων και ειδικότερα αυτών που προκύπτουν από τις συνέργειες με ιδιώτες. 7. Καθιέρωση οικονομικών κινήτρων ( πρόσθετων αμοιβών) και αμοιβών για ειδική απασχόληση (π.χ. εργασίες πεδίου, επιβίβαση σε πλωτό μέσο), χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Καταβολή του επιδόματος ραδιενέργειας σε όλο το προσωπικό του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ διατηρώντας τις βαθμίδες αποζημιώσεις. Δημιουργία δεύτερου ερευνητικού Ινστιτούτου στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) . 8. Δυνατότητα εσωτερικής εξέλιξης του προσωπικού των ερευνητικών κέντρων, κατόπιν κρίσης σε ερευνητές ή ΕΛΕ σύμφωνα με τα προσόντα που ορίζονται στον νόμο 1514/85 και πρόβλεψη της εξέλιξης των ΕΛΕ στο νόμο και όχι στον εσωτερικό κανονισμό. 9. Θεσμοθέτηση της συμμετοχής ως παρατηρητών στη Σύνοδο των Προέδρων των Ερευνητικών Κέντρων, ενός εκπροσώπου από κάθε ένα Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό όργανο. 10. Δυνατότητα έκφρασης γνώμης από το Ειδικό Επιστημονικό-Τεχνικό & Διοικητικό προσωπικό, κατά τη διαδικασία εκλογής των Προέδρων. 11. Επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν από την κατάργηση ή συγχώνευση των ερευνητικών ινστιτούτων.