• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμαρχος Φερών Έβρου' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 10:52

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Φέρες, 04.12.2009 ΝΟΜΟΣ ΕΒΡΟΥ ΔΗΜΟΣ ΦΕΡΩΝ Γραφείο Δημάρχου Ταχ.Δ/νση: Πλ.Ελευθερίας 1 Τ.Κ. 68500 Φέρες Τηλ: 2555 350070 Fax: 2555 0 23411 e-mail: info@feres.gr ΠΡΟΣ Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κα Α. Διαμαντοπούλου Ανδρέα Παπανδρέου 37 151 80 Μαρούσι Κυρία Υπουργέ, Mε την παρούσα επιστολή μου, επικαλούμενος και μόνο την ιδιότητα του γονέα που σπούδασε δύο παιδιά σε ελληνικό πανεπιστήμιο, θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία που πήρατε ώστε να υπάρξει εθνικός διάλογος μέσω της δημόσιας διαβούλευσης πάνω στις προτάσεις του Υπουργείου σας για την αλλαγή του τοπίου στην Παιδεία, αλλά και να σας εκθέσω συνοπτικά ένα ζήτημα που αντιμετωπίζει ο κάθε έλληνας γονιός και το οποίο χρήζει άμεσης και ουσιαστικής αντιμετώπισης. Είναι χαρακτηριστικό ότι εμείς οι γονείς διακατεχόμαστε από το άγχος μας “να σπουδάσει το παιδί” με κάθε τρόπο. Έτσι, προκειμένου να εξασφαλίσουμε επιτυχία στις εξετάσεις εισαγωγής του παιδιού μας στο Πανεπιστήμιο, καταφεύγουμε σε ιδιαίτερα μαθήματα, για τα οποία βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη, ενώ παράλληλα το κέντρο βάρους της μάθησης μεταφέρεται από το σχολείο στο φροντιστήριο γεγονός που εκτός από την αφαίμαξη του οικογενειακού εισοδήματος, εξαφανίζει τον ελεύθερο χρόνο τόσο των γονιών όσο και των μαθητών. Είναι γεγονός πως τα υπέρογκα ποσά που δαπανώνται κάθε χρόνο στα φροντιστήρια, αποτελούν απτή απόδειξη της αγωνίας των γονιών να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Πιστεύω ότι η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας στην συντριπτική της πλειοψηφία φέρει μεγάλη ευθύνη για την αρνητική εικόνα της παιδείας. Τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ελάχιστα είναι τα παιδιά που αναπτύσσουν δεξιότητες και ξεχωρίζουν χωρίς την καθοριστική βοήθεια από τα φροντιστήρια. Το συμπέρασμα είναι ότι αρκετοί δάσκαλοι και καθηγητές διδάσκουν “…ελαφρά την καρδία…”. Έτσι έχουν βολευτεί με αυτή την κατάσταση και έχουν αδρανοποιηθεί. Από την εμπειρία μου ως γονιός αλλά και από την συστηματική ενασχόλησή μου με το θέμα ως εκφραστής της τοπικής κοινωνίας (η ιδιότητα του δημάρχου με καθιστά σύνδεσμο των συλλόγων και των ενώσεων γονέων του Δήμου μας με το σχολείο), έχω αντιληφθεί ότι έχει καλλιεργηθεί σε μαθητές και γονείς η αντίληψη ότι «η παραπαιδεία» είναι ένα αναγκαίο κοινωνικό φαινόμενο το οποίο κανείς δεν μπορεί να καταπολεμήσει. Θα πρέπει λοιπόν, η εκρίζωση της παραπαιδείας να αποτελέσει ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας στην πορεία του διαλόγου αφού στις μέρες μας έχει γίνει ένα πολυδιάστατο και πολύπλοκο πρόβλημα που έχει λάβει διαστάσεις μάστιγας. Η παραπαιδεία είναι ένα φαινόμενο που συγκρούεται κατάφωρα με τις βασικές αρχές και αξίες του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι ένα φαινόμενο αντιεκπαιδευτικό και συνάμα αντικοινωνικό με σοβαρές οικονομικές προεκτάσεις, αφού σε τελική ανάλυση καταστρατηγεί την έννοια της δημόσιας δωρεάν παιδείας και φορτώνει δυσβάσταχτα βάρη στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Χρέος μας είναι να ενισχύσουμε το δημόσιο σχολείο ώστε να παρέχει όλα τα αναγκαία εφόδια στους νέους μας, είτε για μια θέση στην κοινωνία, είτε για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας ή του εξωτερικού. Σήμερα περισσότερο από ποτέ την ώρα που ο διάλογος για την παιδεία βρίσκεται σε εξέλιξη και ενώ το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας αμφισβητείται συνεχώς, υπάρχει ένα σημείο στο οποίο όλοι συμφωνούμε: Δωρεάν Παιδεία !!! Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο διάλογος για την παιδεία αποκτά επιτυχείς προϋποθέσεις για την προώθηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όταν και εφ’ όσον είναι συνεχής και έχει εξασφαλίσει την συνέργεια όλων των πολιτικών κομμάτων. Ούστογλου Γεώργιος Δήμαρχος Φερών