• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Καλερίδης- ΓΓΕΤ' | 6 Ιουλίου 2016, 12:57

    Η εισαγωγική παράγραφος του Άρθρου υπονοεί την άποψη του Νομοθέτη για το υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης της έρευνας που ίσως αποτελεί και το λόγο δημιουργίας του Ιδρύματος. Σημειώνεται ότι όλα τα στελέχη του Ιδρύματος (σ.σ. και όχι μόνο τα όργανα αποφάσεων στρατηγικής και διαδικασιών) θα είναι αυτόνομα και δε θα δέχονται οδηγίες και επιρροές από την Κυβέρνηση ή άλλους κρατικούς φορείς. Κατά την άποψή μου: α) ο Νομοθέτης πρέπει να επιχειρηματολογήσει για την ευθεία βολή στο υφιστάμενο σύστημα (σ.σ. που είναι δική του ευθύνη να μην επιτρέπει να υπάρχουν τέτοια φαινόμενα) και β) δεν είναι δυνατόν να καθοριστούν συγκεκριμένες διαδικασίες και δεν υπάρχει και τέτοια πρόθεση στο Σχέδιο που να εξασφαλίζουν ότι στο προτεινόμενο Ίδρυμα δεν θα συμβαίνουν τα φαινόμενα αυτά. Το δεύτερο σημαντικό σημείο της παραγράφου είναι το γεγονός ότι οι αποφάσεις των οργάνων του Ιδρύματος δεν εγκρίνονται αλλά ούτε ελέγχονται από το Κράτος. Με άλλα λόγια, τα μέλη των οργάνων δεν υπόκεινται σε κανενός είδους έλεγχο και μπορούν να αποφασίζουν όπως νομίζουν. Ουσιαστικά, πρόκειται για απ’ ευθείας ανάθεση του σχεδιασμού και της διαχείρισης ερευνητικών προγραμμάτων στην επιστημονική κοινότητα, δηλαδή υποκατάσταση του δημόσιου αντικειμενικού συστήματος από την κοινότητα των ωφελουμένων. Σε ό,τι αφορά στη σύγκρουση συμφερόντων ισχύουν τα σχόλια στο Άρθρο 7.