• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος' | 12 Ιουλίου 2016, 15:10

    Στην παράγραφο 4 του συγκεκριμένου άρθρου 16 αναφέρεται: «Οι διατάξεις του άρθρου 16 Κεφάλαιο Γ΄ παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) εξακολουθούν να ισχύουν». Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στο εξωτερικό χάνουν την οργανική τους θέση. Η συγκεκριμένη διάταξη καταργήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν.4186/2013 (Φ.Ε.Κ.193/ 17-09-2013, τ. Α´) . « Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτήν μετά τη λήξη της απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των πέντε ετών, για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους και όχι λόγω υπηρεσιακών αναγκών, τότε η οργανική θέση που κατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης με τις συνέπειες που ορίζονται στο Κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 16 παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167).» Η παραπάνω διάταξη του ν. 1566/1985 αντικαταστάθηκε το 2013 γιατί οι αποσπάσεις δεν γινόταν όπως το 1985, (πενταετής απόσπαση αποκλειστικά με επιμίσθιο, φοροαπαλλαγές για αυτοκίνητο και οικοσκευή) αλλά ήταν πολλές φορές ετήσιες και χωρίς επιμίσθιο με αποτέλεσμα η απώλεια της οργανικής να είναι επιπλέον αντικίνητρο για απόσπαση. Για ποιο λόγο να επανέρθει αυτή η διάταξη όταν στην φετινή προκήρυξη αποσπάσεων αναφέρεται ρητά (με έντονη γραμματοσειρά μάλιστα): «Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο εξωτερικό ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 9 κεφ. Γ΄ του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/85, τ. Α΄) σε συνδυασμό με την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011 (ΦΕΚ τ. Α΄ 233/04.11.2011), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν.4186/2013 (Φ.Ε.Κ.193/ 17-09-2013, τ. Α´) και της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78, τ. Α΄), περί διατήρησης ή μη της οργανικής τους θέσης». Επιπλέον γιατί να υπάρχει διαφοροποίηση από τους συντονιστές εκπαίδευσης για τους οποίους αναφέρεται (άρθρο 13 παρ. 4β): «Οι συντονιστές εκπαίδευσης διατηρούν τις οργανικές τους θέσεις στην δημόσια εκπαίδευση της Ελλάδας και κατά τη διάρκεια της θητείας τους μπορούν να μετατεθούν ως εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις διατάξεις, που ισχύουν για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Σχετικά με τις αποσπάσεις πέραν της πενταετίας (χωρίς επιμίσθιο) θα ήταν χρήσιμο και για τους εκπαιδευτικούς (προγραμματισμός οικογενειακών υποχρεώσεων) και για τους συντονιστές (προγραμματισμός εύρυθμης λειτουργίας σχολικών μονάδων) αυτές να μην είναι ετήσιες αλλά μεγαλύτερης διάρκειας (π.χ. 2 ή 3 έτη), τουλάχιστον στις χώρες χαμηλής ζήτησης (π.χ. Αφρική).