• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΕΡΒΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 14:07

    Αξιότιμη καΥπουργέ Χαίρομαι πολύ που επικοινωνώ μαζί σας,γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να διατυπώσω την άποψή μου για τα εξής βασικά ζητήματα: 1.Είναικαιρός πλέον να αποκατασταθεί επειγόντως η δικαιοσύνη,όσον αφορά την επιλογή στελεχών στη δημόσια εκπαίδευση.Οι διακηρύξεις του Πρωθυπουργού αλλά και οι δικές σας με κάνουν ασφαλώς αισιόδοξο και πιστεύω ότι εκπέμπονται ελπιδοφόρα μηνύματα.Και επειδή ο λόγος είναι για τα στελέχη της εκπαίδευσης θα ήθελα ως φιλόλογος να αναφερθώ στους Συμβούλους στη Β΄βάθμια εκπαίδευση. Πρέπεινα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις καιο Σύμβουλος να είναι σε στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς με καθήκοντα συγκεκριμένα και δράσεις, που να σχετίζονται αφενός με τη διδακτική και ψυχολογική στήριξη του εκπαιδευτικού και αφετέρου με την επιστημονική του κατάρτιση. Να έχουν διετή θητεία και να αξιολογείται το έργο τους. Είναι επιβεβλημένο οι Σύμβουλοι ανά δυο ή τρείς να υλοποιούν πενθήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς κάθε Σεπτέμβρη (1-10)καινα συμμετέχει το 30% του διδακτικού προσωπικού κάθε σχολείου.Για τα σεμινάρια αυτά δεν θα πρέπει να καταβάλλεταιαποζημίωση,πέραν των εκτός έδρας μετακινήσεων.Θεωρώ αυτονόνητο το να είναι υποχρεωτική η συμμμετοχή των εκπαιδευτικών και αυτή να ΄΄μετράει΄΄ για την πάσης φύσεως εξέλιξή τους στη ΄΄μάχιμη΄΄ υπηρεσία τους. 2. Η επιλογή των στελεχών των ΓΡΑΣΕΠ και των ΚΕΣΥΠ πρέπει να γίνει σε νέα βάση ,γιατί ο πολύ σημαντικός θεσμός του Επαγγελματικού Προσανατολισμού δυστυχώς μαραζώνει.Έχω χρηματίσει στέλεχος σε ΓΡΑΣΕΠ ,τώρα είμαι σε ΚΕΣΥΠ καιγνωρίζω τα πράγματα πολύ καλά.Τα ΚΕΣΥΠ λειτουργούν πρωί για να έλθουν ποιοι οι μαθητές, που είναι πρωινοί, ή οι γονείς, που εργάζονται την ημέρα; Πολλές μέρες δεν χτυπάει ούτε μια φορά το τηλέφωνο για μια πληροφορία ή για να κλειστεί ένα ραντεβού με κάποιον ενδιαφερόμενο.Βέβαια και η λειτουργία τους μόνο το απόγευμα ενδεχομένως αποδειχθεί το ίδιο άγονη. Πρέπει να γίνει κάτι επειγόντως στον τομέα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και συγκεκριμένα να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο εργασίας μας ,για τί είναι όντως θολό. Και για την κατάσταση αυτή ασφαλώς δε φταίει πάντα ο συνάδελφος ,γιατί αυτός είναι παγιδευμένος στο σύστημα. Η θέση ΄΄όποιος θέλει δουλεύει΄΄ μπορεί να είναι σωστή ,αλλά εγώ θα συμπλήρωνα ,ότι πρέπει να αξιολογείται από ειδήμονες το όποιο έργο προσφέρει ο καθένας σε τούτη τη χώρα, γιατί κάποιος μπορεί απλώς να ισχυρίζεται ότι δουλεύει. Ο υποφαινόμενος κα Υπουργέ αν και διαθέτει πέραν του πτυχίου της Φιλοσοφικής Αθηνών, μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία στην Παιδαγωγική (Ψυχολογία και Κοινωνιολγία) καιΔιδακτορικό στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό,εντούτοις κατά την κρίσεις του 2008 για τις τοποθετήσεις στα ΚΕΣΥΠ είχα τα ίδια μόρια στην κλίμακα αξιολόγησης με συναδέλφους,που έχουν μόνο το βασικό τους πτυχίο.Αυτό έγινε, επειδή στο διδακτορικό δε δόθηκαν τα μόρια, που έπρεπε.Μήπως πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία στις επόμενες κρίσεις; Θεωρώ αναγκαίο να δημιουργηθόυν σε όλη τη χώρα θέσεις Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού,που θα εποπτεύουν και θα στηρίζουν τη λειτουργία των δομών του ΣΕΠ,ώστε και σεις ως Υπουργός να έχετε πλήρη εικόνα για τα δρώμενα στον ΕΠ.Τώρα κανείς υψηλά ιστάμενος δεν δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για το θεσμό .Ο ΣΕΠ κα Υπουργέ σε ουκ ολίγα σχολεία δίνεται σε κάποιον συνάδελφο για να συμπληρώσει ωράριο. Και αν έχει κατανόηση ο συνάδελφος και είναι ευσυνείδητος κάτι θα προσφέρει,αν όμως είναι οργισμένος και θεωρεί την ανάθεση αυτή ως πάρεργο, πιστεύω ότι είναι καλύτερα να μην πάρειτον ΣΕΠ. Σε τέτοια βάση είναι βέβαιο ότι ο ΣΕΠ δεν μπορεί να είναι γόνιμος. Κλείνοντας θεωρώ επιβεβλημένο να αναλάβουμε οι συνάδελφοι των ΚΕΣΥΠ να στηρίζουμε όχι μόνο τους συναδέλφους των ΓΡΑΣΕΠ(αυτό γίνεται τώρα κατά κανόνα) αλλά και και τους μαθητές της Α΄Λυκείου στον προβληματισμό τους για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος.Μάλιστα ο αριθμός των μαθητών που θα έχουμε στηρίξει( αυτό μπορεί να αποδειχθεί με συμπλήρωση μιας φόρμας, που θα σφραγίζεται από τον Δ/ντή του σχολείου ),θα πρέπει να αποτελεί βασικό κριτήριο για την επανατοποθέτησή μας στη θέση του υπευθύνου του ΣΕΠ.Και τότε θα φανεί ποιοι πραγματικά θα θέλουν να υπηρετήσουν τον ΣΕΠ. Στο πρόσφατο συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής Και Προσανατολισμού ανακοινώθηκε ότι τα ερευνητικά δείχνουν ότι μόνο το 18 % των γονέων έχουν επισκεφθεί το ΚΕΣΥΠ. Μετά από 10 χρόνια λειτουργίας το ποσοστό είναι πολύ μικρό. Είναι καιρός είτε τα ΚΕΣΥΠ να αντικατασταθούν από ΓΡΑΣΕΠ και να ενταχθούν στα σχολεία είτε να αλλάξει άρδην η λειτουργία τους και να υπάρχει κάποιος Σύμβουλος, που να εποπτεύει τη λειτουργία τους . Ο υπεύθυνος ΣΕΠ ,που είναι στο ΚΕΣΥΠ μπορεί να είναι χρήσιμος κυρίως στις σχολικές μονάδες και η πολιτεία μπορεί να τοποθετήσοικητικό υπάλληλο στο χώρο του ΚΕΣΥΠ,ο οποίος να ρυθμίζει τα όποια ραντεβού,τα οποία μπορούν να ικανοποιούν, όσοι ανήκουν στα ΚΕΣΥΠ. Στη διάθεσή σας.