• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Γεωργίου' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 16:36

    ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ο εκπαιδευτικός πρέπει να επιμορφώνεται τόσο εισαγωγικά όσο και περιοδικά ώστε να γίνεται δέκτης της επικαιροποίησης τόσο της γνώσης του διδακτικού του αντικειμένου όσο και της διδακτικής του κάθε αντικειμένου .Η πιο ενδεδειγμένη και σύγχρονη μορφή επιμόρφωσης με τη χρήση νέας τεχνολογίας ,είναι να καλείται ο εκπαιδευτικός σε τακτά χρονικά διαστήματα (τουλάχιστον ανά δύο έτη) σε ειδικά εξεταστικά κέντρα για να εξεταστεί γραπτώς σε 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (θα διορθώνονται ταχύτατα και αντικειμενικά μέσω scanner). Αυτές οι ερωτήσεις θα επιλέγονται με κλήρωση την ημέρα της εξέτασης από μία βάση δεδομένων 1000 ερωτήσεων των οποίων οι απαντήσεις θα είναι γνωστές σε διαδικτυακό τόπο προσβάσιμο σε κάθε εκπαιδευτικό. Το περιεχόμενο των ερωτήσεων πέρα από το γνωστικό αντικείμενο και τη διδακτική θα πρέπει να περιλαμβάνει και στοιχεία χρήσης Η/Υ, διαχείρισης προσωπικού και σχολικής νομοθεσίας. Οι επιτυχόντες της επιμόρφωσης θα πρέπει να λαμβάνουν χρηματικό ποσό και πιστοποίηση επιμόρφωσης που θα οδηγεί κάθε φορά σε ταχύτερη μισθολογική και βαθμολογική ανέλιξη. Την ευθύνη για την όλη διαδικασία της επιμόρφωσης πρέπει να την έχει ανεξάρτητη αρχή επιμόρφωσης, στελεχωμένη από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό ( κατόχους διδακτορικών στην παιδαγωγική επιστήμη και στη σχολική διοίκηση) ,το προσωπικό αυτό θα διορίζεται με συγκεκριμένη θητεία ,από την βουλή ομόφωνα με συμμετοχή εκπροσώπων και της ΟΛΜΕ. ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Προτείνεται η κατάργηση της σημερινής διαδικασίας επιλογής διευθυντών μέσω των αξιολογικών πινάκων και η αντικατάστασή του από ένα σύστημα επιλογής μέσω κλήρωσης από εκπαιδευτικούς του κάθε συλλόγου οι οποίοι διδάσκουν στο συγκεκριμένο σχολείο τουλάχιστον 7 χρόνια και έχουν περάσει επιτυχώς από τις περιοδικές επιμορφώσεις (στην μορφή που έχει προταθεί προηγουμένως ώστε να έχουν πιστοποιημένα ,γνώσεις διαχείρισης προσωπικού και σχολικής νομοθεσίας). Ο διευθυντής πρέπει να έχει θητεία το πολύ 2 ετών, κανονικό ωράριο διδασκαλίας και έπειτα να γίνεται αναγκαστική αντικατάστασή του από το νέο κληρωτό διευθυντή, επίσης πρέπει να είναι ανακλητός όταν το απαιτούν τα 2/3 του συλλόγου. Η φιλοσοφία αυτής της πρότασης έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο σύλλογος διδασκόντων πρέπει να είναι το ανώτατο συλλογικό όργανο λήψης κάθε απόφασης και διοίκησης του σχολείου (μαζί με αντιπροσώπους της μαθητικής κοινότητας και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων) ενώ ο ρόλος του διευθυντή θα συνίσταται στην εκπροσώπηση του σχολείου σε διοικητικές πράξεις καθώς και στην επίβλεψη για την αμερόληπτη και αυστηρή τήρηση της σχολικής, εκπαιδευτικής και διοικητικής νομοθεσίας και κανονισμών. Επιπροσθέτως επιβάλλεται η απλοποίηση της σχολικής γραφειοκρατίας με ευρεία χρήση του διαδικτύου, εδώ προτείνεται η υποχρεωτική δημιουργία ιστοσελίδας για κάθε σχολική μονάδα που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της (σύλλογος διδασκόντων, ωρολόγιο πρόγραμμα, στατιστικά στοιχεία, διάφορες σχολικές εκδηλώσεις κ.α.), η προτεινόμενη ιστοσελίδα θα πρέπει να ανανεώνεται τακτικά από τεχνικό των Η/Υ που ανήκει στην εκάστοτε διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Το ζήτημα στην αξιολόγηση δεν είναι αν θα πρέπει ή όχι να υπάρχει αλλά το πώς θα είναι αντικειμενική ,ανεξάρτητη και επιστημονική ,(η δυσάρεστη εμπειρία άλλωστε του επιθεωρητισμού με τις κομματικές και προσωπικές διώξεις εκπαιδευτικών έχει αφήσει μέχρι και σήμερα τα σημάδια της σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα). Γι’ αυτούς τους λόγους ,το δύσκολο και ευαίσθητο έργο της αξιολόγησης πρέπει να αναλάβει μία ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης ,στελεχωμένη από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό με θητεία (κατόχους διδακτορικών στην διδακτική και ψυχολογία) , διορισμένο από τη βουλή και με εκπροσώπηση της ΟΛΜΕ .Τα μέλη αυτής της ανεξάρτητης αρχής θα διενεργούν δειγματοληπτικούς και αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε σχολικές μονάδες και θα αξιολογούν ομόφωνα (με αντικειμενικά , επιστημονικά και γνωστά κριτήρια) όχι μόνο τη διδασκαλία του κάθε εκπαιδευτικού ,αλλά και την υλικοτεχνική υποδομή και λειτουργία συνολικά της σχολικής μονάδας. Εξυπακούεται ότι σε αρχική φάση πρέπει να υπάρχει μια προσαρμοστική περίοδος ,κατά την οποία αυτές οι αξιολογήσεις θα έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα. Επίσης κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να έχει το δικαίωμα ,τουλάχιστον για δύο φορές, να αρνηθεί της αξιολόγησης όταν νιώθει ανέτοιμος ή απροετοίμαστος να αξιολογηθεί. Τέλος στην περίπτωση κατά την οποία κάποιος εκπαιδευτικός επανειλημμένα (τουλάχιστον πάνω από τρείς φορές) κριθεί αναποτελεσματικός της διδασκαλίας πρέπει να γίνεται υποχρεωτική μετάταξή του σε ανάλογη (μισθολογικά) θέση του ευρύτερου δημόσιου τομέα.