• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 20:47

    Σκέψεις για τον τρόπο επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. (Διορθώσεις του νόμου 3467/2006 και όχι κατάργησής του.) 1. Δικαίωμα για διεκδίκηση θέσης στελέχους της εκπαίδευσης έχουν μόνον όσοι εκπαιδευτικοί συγκεντρώνουν 12ετη διδακτική προϋπηρεσία και τον βαθμό Α! Εδώ μπορούμε να κατατάξουμε σε κατηγορίες τις θέσεις. π.χ Α. ο υποδιευθυντής σχολικής μονάδας, υποδιευθυντής ΣΕΚ, ο τομεάρχης ΣΕΚ κτλ Β. ο διευθυντής σχολικής μονάδας, ο προϊστάμενος γραφείου κτλ. Γ. ο σύμβουλος, ο προϊστάμενος εκπαίδευσης, ο περιφερειάρχης εκπαίδευσης κτλ.. Για κάθε μια κατηγορία η ελάχιστη προϋπηρεσία να είναι διαφορετική: Για την Α κατηγορία: 12ετη διδακτική προϋπηρεσία και τον βαθμό Α! Για την Β κατηγορία: 18ετη διδακτική προϋπηρεσία και τον βαθμό Α! Για την Γ κατηγορία: 22ετη διδακτική προϋπηρεσία και τον βαθμό Α! 2. Κατάθεση αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για στελέχωση της εκπαίδευσης. Στάδια αξιολόγησης του υποψήφιου: α) Συμμετοχή σε γραπτή εξέταση μέσω Η/Υ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που αφορούν τη λειτουργία, οργάνωση και διοίκηση του σχολείου και της εκπαίδευσης γενικότερα. Η εξέταση αυτή δίνει μόρια για κάθε σωστή απαντηση. Να γίνεται με κοινά θέματα πανελλαδικά ώστε όλοι οι υποψήφιοι να έχουν ίσες ευκαιρίες να επιδείξουν τις γνώσεις τους σε διοικητικά θέματα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση της διαδικασίας είναι να συγκεντρώσει ο υποψήφιος το 60% του μέγιστου των μορίων που δίδει η εξέταση. Β) οι επιτυχόντες να έχουν το δικαίωμα να φοιτήσουν σε Σεμινάριο και σε μεταπτυχιακό διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης των ελληνικών πανεπιστημίων. (αυτή η δυνατότητα δίνεται σε συναδέλφους που για οποιαδήποτε λόγο δεν συνέχισαν τις σπουδές τους μετά την λήψη του βασικού τους πτυχίου π.χ. αποφοιτήσαντες όταν δεν υπήρχαν μεταπτυχιακά στην χώρα μας, οικονομικοί λόγοι κτλ.) γ) Όσοι περάσουν την αρχική διαδικασία καταθέτουν δικαιολογητικά και μοριοδοτουνται ενδεικτικά ως εξής: 1) Μόρια προϋπηρεσίας: Για κάθε χρόνο διδακτικής προϋπηρεσίας πέραν των 10 αρχικών μοριοδοτειται με 1 μόριο και μέχρι 12 συνολικά. 2) Μόρια θέσης: οι επί θητεία και όχι με τοποθέτηση ή αναπληρώση διευθυντές, υποδιευθυντές σε εκπαιδευτική μονάδα (σχολείο, ΣΕΚ, ΙΕΚ) να παίρνουν 2 μόρια για κάθε χρόνο υπηρεσίας και μέχρι 10 συνολικά. (οι τομεάρχες ΣΕΚ τα μισά) 3) Μόρια επιμόρφωσης: Σεμινάρια σε θέματα ΜΌΝΟ διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης μοριοδοτουνται με 1 μόριο ανά 50 ώρες σεμιναρίου και μέχρι 3 μόρια συνολικά. 4)Μόρια πτυχίων) Μεταπτυχιακό με θέμα σχετικό με την οργάνωση-λειτουργία-διοίκηση της εκπαίδευσης παίρνει 5 μόρια. 5)Μεταπτυχιακό με θέμα της ειδικότητας του εκπαιδευτικού 2 μόρια. 6)Διδακτορικό με θέμα σχετικό με την οργάνωση-λειτουργία-διοίκηση της εκπαίδευσης παίρνει 10 μόρια. 7)Διδακτορικό με θέμα της ειδικότητας του εκπαιδευτικού 4 μόρια. Για δεύτερο πτυχίο η μεταπτυχιακό σχετικά με την ειδικότητα 2 μόρια. 8)Πτυχίο 1 ξένης γλωσσάς επιπέδου Α (First Certificate) 2 μόρια και επιπέδου Β (Proficiency) 3 μόρια. 9) Μόρια τακτικού Αιρετού ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ ανά διετή θητεία να παίρνουν 2 μόρια για κάθε χρόνο υπηρεσίας και μέχρι 8. Μόρια τακτικού Αιρετού ΚΥΣΔΕ, ανά διετή θητεία να παίρνουν 3 μόρια για κάθε χρόνο υπηρεσίας και μέχρι 12. 10) Μόρια θέσης: Αν ο εκπαιδευτικός προτίθεται να υπηρετήσει σε σχολείο που δεν βρίσκεται σε μεγάλο αστικό κέντρο πριμοδοτείτε με 5 μόρια. Αν προτίθεται να υπηρετήσει σε παραμεθόρια περιοχή παίρνει 10 μόρια. 11) Τα μόρια που συγκέντρωσε από την γραπτή εξέταση μέσω Η/Υ άνω του 60% μέχρι 6. 12 Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες (α΄επιπέδου) 1 μονάδα Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες (β΄επιπέδου) 1,5 μονάδες Μοριοδοτείται μόνο η μία από τις επιμορφώσεις 13) Μόρια συνέντευξης: Συνέντευξη σε επιτροπή αποτελούμενη από: 2 εκπροσώπους του ΥΠΕΠΘ, 2 προϊσταμένους Δ/σης ή Γραφείου Δ.Ε., 2 αιρετούς και 2 ψυχολόγους. Κάθε μέλος της επιτροπής βαθμολογεί τον υποψήφιο. Η συνέντευξη να δίνει συνολικά. 5 μόρια το μέγιστο. Σκοπός της συνέντευξης να είναι ο έλεγχος της προσωπικότητας, της κοινωνικής προσφοράς, της ικανότητας επικοινωνίας, σύνθεσης απόψεων και της άσκησης του διοικητικού έργου ώστε να συνεισφέρει και να μην είναι καταλυτική στο αποτέλεσμα της μοριοδότησης.