• Σχόλιο του χρήστη 'Π.K.B' | 10 Φεβρουαρίου 2010, 00:55

    Κυρία Υπουργέ, καταρχάς είμαι μέλος της Πανεπιστημιακής κοινότητας που τυγχάνει να έχει και πολυετή εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και ειδικά στα της Γραμματείας της Δια Βίου Μάθησης. Εύχομαι ολόψυχα η αλλαγή που οραματίζεστε για την Δια Βίου Μάθηση να είναι η κληρονομιά σας στην Ελληνική κοινωνία. Όμως επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου οι οποίες ενισχύονται και από τις κάτωθι παρατηρήσεις μου >>2.Ο διπλασιασμός (100%) της εθνικής συμμετοχής ... Στις δύσκολες μέρες που περνάμε, που το κράτος φαίνεται να κόβει από παντού, ακόμα και από την εκπαίδευση (μισθούς δασκάλων/καθηγητών, διορισμούς, πληρωμές ωρομισθίων ΚΕΕ, ΙΕΚ,ΣΔΕ μετά πολύμηνες ή και χρόνιες καθυστερήσεις, κ.λ.π) δεν είναι τουλάχιστον ουτοπικό να στοχεύετε στον διπλασιασμό της εθνικής συμμετοχής? Μακάρι να έχετε δίκιο, γιατί οι ανάγκες είναι μεγάλες, αλλά πολύ φοβάμαι ότι και αν τελικά υπάρξει διπλασιασμός κονδυλίων αυτός δεν θα επενδυθεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Βλέπετε, τα τελευταία χρόνια η έκφραση "Δια Βίου Μάθηση" ήταν συνώνυμη με την έκφραση "κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και κοινοτικών πόρων". >>Το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης (ΕΚΕΠΙΣ) αλλάζει και αποκτά νέο διευρυμένο ρόλο που θα το αναδεικνύει ως τον εθνικό επιτελικό φορέα πιστοποίησης... Γνωρίζετε τι εστί ΕΚΕΠΙΣ και ποιοί άνθρωποι το αποτελούν. Δεν ξέρω αν η λέξη "αλλάζει" σημαίνει ότι κρατάμε μόνο το όνομα αλλά οτιδήποτε άλλο απομείνει από το αμαρτωλό και σαθρό ΕΚΕΠΙΣ θα είναι σκάνδαλο και τροχοπέδη σε οποιοδήποτε όραμα σας. Ίσως η ΓΓΔΒ να μπορούσε να αναλάβει το έργο που αναφέρετε χωρίς να "αναβαθμιστεί" το παλιό ΕΚΕΠΙΣ. Καμιά φορά είναι πιο εύκολο, οικονομικά και οργανωτικά να χτίσεις κάτι από την αρχή παρά να το μεταλλάξεις. >>Ενισχύεται ο ρόλος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και η συμμετοχή σε αυτό... Είστε 4 μήνες Υπουργός Παιδεία, και στο παρελθόν είχατε χρηματίσει και ΓΓ στη Δια Βίου Μάθηση. Δεν μπορεί να μην γνωρίζεται τα χάλια του ΕΑΠ και πόσο πίσω βρίσκεται σε σχέση με τα αντίστοιχα Ανοικτά Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τι να αναφέρει κανείς: Την ποιότητα των μελών ΔΕΠ του, το πως επιλέγονται τα μέλη ΣΕΠ (βάλτε όποιον καθηγητή Πανεπιστημίου νομίζετε ότι έχει τα προσόντα να υποβάλει, και αν επιλεγεί χωρίς να είναι "γνωστός" στους κύκλους του ΕΑΠ, θα δεχτώ τον χαρακτηρισμό του συκοφάντη και του προβοκάτορα), το απαράδεκτο για ΑΠ site, την έλλειψη βιβλιοθήκης για τους φοιτητές κ.α). Είστε σίγουρη ότ το Ίδρυμα αυτό πρέπει να παίξει τον ρόλο του πλοηγού στην αναβάθμιση της Δια Βίου Μάθησης? Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να αλλάξει και όχι να ηγηθεί. Πρέπει να αλλάξει αλλά ποιος τολμά να το ακουμπήσει... Εν κατακλείδι, ο προβληματισμός μου έγκειται στο ότι ενώ υπάρχει Γενική Γραμματεία ΔΒΜ δεν την ανασυγκροτείτε (έστω και εις βάθρων αν το θεωρείτε σκόπιμο) στελεχώνοντας την με άτομα ικανά που θα θεωρείτε ότι έχουν τις δυνατότητες να φέρουν εις πέρας μια τέτοια αποστολή παρά εμπλέκετε ΟΕΕΚ,ΕΑΠ,ΕΚΕΠΙΣ,ΕΚΕΠ και ΕΣΣΕΕΚΑ να υλοποιήσουν το εγχείρημα σας? Η τάση που διαφαίνεται μέσα από τις κινήσεις της Κυβέρνησης σας μέσω του ολιγομελές υπουργικού σχήματος, της μείωσης των δήμων (Καλλικράτης), της μείωσης των επιτροπών κ.α. είναι να προσανατολίζεται σε ολιγομελή, ικανά και ισχυρά σχήματα και όχι σε αρθρωτά, δυσκίνητα και παρωχημένα μορφώματα. Σας ευχαριστώ για το βήμα Π.Κ.Β