• Σχόλιο του χρήστη 'oikonomoy nik' | 10 Φεβρουαρίου 2010, 10:36

    Καλημέρα, μου ζητάει η σελίδα να σχολιάσω για την δια βίου μάθηση, χωρίς να μου δίνει ενα πλαίσιο στο τι εννοεί δια βίου μάθηση.Θα κάνω μία αναφορά παρεμφερη με το αντικείμενο της διαβούλευσης. Τι γίνεται με το θέμα των διαφόρων σχολών επαγγελματικής κατάρτισης τύπου ΙΕΚ (οχι κολλέγια), απο το 1993 που ιδρύθηκαν μέχρι τωρα τα ινστιτουτα επαγγελματικής κατάρτισης έχουν μιά πορεία όχι μόνο στάσιμη σε θέμα επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά φθίνουσα.Για ποιό λόγο φτιάχτηκαν τα ΙΕΚ, προοσωπική μου γνώμμη ειναι για να καλύψουν ενα κένο που είχε δημιουργηθεί στα ΑΕΙ και ΤΕΙ με την αγορά εργασίας.Ενας απόφοιτος ΑΕΙ με 4 χρόνια θεωρητικές ως επι των πλειστων σπουδές δεν μπορύσε να ενταχθεί ευκολα στην αγορά εργασίας, η προυπηρεσία και η απιοκτηση εμπιερίας μετά τις σπουδές του παρείχαν καποια εφόδια για εξάσκηση επαγγέματος.Τα ΚΑΤΕΕ-ΚΑΤΕ με σπουδές δύο ετων που δημιουργήθηκαν να παρεχουν μια πιό επαγγελματική γνώσση δεν παρείχαν ποιότητα στο επίπεδο σπουδών λογο της μειωμένης ικανότητας τους σε θέματα υποδομής, κατα τα άλλα λειτουργούσαν όπως και τα ΑΕΙ, συνεχιζομενες απεργίες , συντεχνίες, που ςείχαν ως αποτέλεσμα την υποβαθμισής τους σταδιακά μεχρι το κλεισιμο τους και την μετατροπή τους σε ΤΕΙ . Και τα ΤΕΙ στην πράξη δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε θέματα επιστημονικής κατάρτισης των σπουδαστών και συνδεσης τους με την αγορά εργασίας.Παντως και για τα ΑΕΙ και τα ΚΑΤΕΕ_ΚΑΤΕ και τα μετέπειτα ΤΕΙ ο νομοθέτης πρόβλεψε να έχουν δικαιώμα εξάσκσης επαγγέλματός με το πέρας των σπουδών. Το 1993 ο τότε υποργίος θεώρησε αναγκαία την ιδρυση των ΙΕΚ τα οποια η επόμενη κυβέρνηση Πασοκ τα αυξησε σε αριθμό αλλα δνε φρόντισε να τα αναβαθμίσει και να τους παρέχει ισχυρό χαρτί(πτυχίο), τα ένταξε σε ενα καινούργιο επίπεδο, την κατάρτιση.Τι σημαίνει κατάρτιση τώρα στην πράξη, τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εδικοτήτων απορρεόυν απο τον τιτλο που παρεχουν σχολές που εντάσσονται στην εκπαίδευση (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΤΕΕ,ΤΕΛ, Λύκειο)τα ΙΕΚ δεν ανηκουν σοτ εκπαιδευτικό σύστημα μεχρι τώρα το 2010, και δεν παρέχουν ούτε διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα απο ενα αποφοιτο λυκείου ΤΕΛ, ΤΕΣ, ούτε δικαιούνται επίδομα πτυχίου, διότι δεν παρεχουν "πτυχίο" αλλά πιστοποίηση σπουδών. Με πιο απλά λόγια ή πηγες σε ένα ΙΕΚ με δυο ετη σπουδέςμετα το λύεκιο ππου σε επιστημονικές ειδικότητες (λογιστες) κρατάει και τρία λόγο πιστοποίησης, ή δεν πήγες έχεις δικαιώματα Λυκείου, σχολές φαντάσματα. Ενα σύν είναι οτι το ΥΠΕΠΘ θα αναλάβει τα ΙΕΚ και θα τα αποκόψει απο τον ΟΕΕΚ ενα αμφιβόλου χρησιμμότητας οργανισμό που δεν πρόσφερε τίποτα στα ΙΕΚ .Εχουμε το φαινόμενο ιδίως με την δημιουργία των Δ.ΙΕΚ το 1997 που ακόμα δνε είχε ξεκαθαρίσει το τοπίο , να ντρέπονται οι σπουδαστες να πουν οτι εχουν τελειώσει ΙΕΚ, γιατί συναντούσαν την χλέυη και τον υποβιβασμό, εδω δεν τα σεβόταν η ίδια η πολιτεία θα τα σεβαστουν οι υπολοιποι κοικωνικοί φορείς? Εγινε κατανοητό νομίζω περίπου τι επικρατεί σε αυτές τις σχολές. Τωαρ πως εχει φτάσει η κατάσταση να πηγαίνει κάποιος σε μια δημόσια σχολή που θεωρητικά τον καταρτίζει επαγγελματικά και σοτ τε΄λος να μην του δίνει δικαίωμα να δουλέψει αυτο μόνο το υπουργείο και ο νομοθέτης μπορεί να απαντήσει.Επειδη κάποιοι σκεπτικιστές θα πουν ότι , μα τα ΙΕΚ δινουν επαγγελματικά δικαιώματα σε κάποιες σχολές , θα κλεισω και αυτό το παραθυράκι λέγντας οτι σχολες τεχνικές όπως Τελ, Επας επιπεδου δευτεροβάθμιας εδιναν επαγγελαμτικά δικαιώματα σε αποφοίτους τους αλλά μετά το εκοψαν και τους ανάγκασαν να τελειώσουν και ενα ΙΕΚ και τότε επαιρναν την αδεια ασκήσεως επαγγέλματος.Σχολές όπως λογιστές κοστολόγοι, φοροτεχνικοι, αναγκάζονται να συνεργάζονται με καποιον απόφοιτο ΑΕΙ ΤΕΙ οχι αναγκαστικά συναφους σχολής αλλά έχοντας παρει σαν προίκα με το πτυχίο την άδεια για να μπορε΄σιουν να βγάλουν το ψωμί τους.Σταματηστε αυτήν την κοροιδία εδώ! τα ΙΕΚ δεν βγάζουν γιατρόυς ούτε Μηχανικούς, σε ειδικότητες όπως λογιστικής φοροτεχνικών κάνουν καλύτερα την δουλειά τους και απο τον πτυχιούχο ΑΕΙ. Με την αποκτηση διπλώματος θα πρεέπι να παιρνουν και άδεια ασκήσεως επαγγέματος, όπως όλες οι σχολές !