• Σχόλιο του χρήστη 'oikonomoy nik' | 10 Φεβρουαρίου 2010, 10:52

    Καλημέρα, μου ζητάει η σελίδα να σχολιάσω για την δια βίου μάθηση χωρίς να μου δίνει ενα πλαίσιο στο τι εννοεί δια βίου μάθηση.Θα κάνω μία αναφορά παρεμφερη με το αντικείμενο της διαβούλευσης. Τι γίνεται με το θέμα των διαφόρων σχολών επαγγελματικής κατάρτισης τύπου ΙΕΚ (οχι κολλέγια), απο το 1993 που ιδρύθηκαν μέχρι τωρα έχουν μιά πορεία όχι μόνο στάσιμη, σε θέμα επαγγελματικών δικαιωμάτων, αλλά φθίνουσα.Για ποιό λόγο φτιάχτηκαν τα ΙΕΚ, προοσωπική μου γνώμμη ειναι για να καλύψουν ενα κένο που είχε δημιουργηθεί στα ΑΕΙ και ΤΕΙ με την αγορά εργασίας.Ενας απόφοιτος ΑΕΙ με 4 χρόνια θεωρητικές ως επι των πλείστων σπουδές δεν μπορούσε να ενταχθεί εύκολα στην αγορά εργασίας, η προυπηρεσία και η απόκτηση εμπειρίας ήταν μετά τις σπουδές του παρείχαν καποια εφόδια για εξάσκηση επαγγέματος.Τα ΚΑΤΕΕ-ΚΑΤΕ με σπουδές δύο ετων που δημιουργήθηκαν να παρεχουν μια πιό επαγγελματική γνώσση δεν παρείχαν την ποιότητα στο επίπεδο σπουδών λογο της μειωμένης ικανότητας τους σε θέματα υποδομής, κατα τα άλλα λειτουργούσαν όπως και τα ΑΕΙ, συνεχιζομενες απεργίες , συντεχνίες, που είχαν ως αποτέλεσμα την υποβαθμισής τους σταδιακά, μεχρι το κλεισιμο τους και την μετατροπή τους σε ΤΕΙ . Και τα ΤΕΙ στην πράξη δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε θέματα επιστημονικής κατάρτισης των σπουδαστών και συνδεσης τους με την αγορά εργασίας.Παντως και για τα ΑΕΙ και τα ΚΑΤΕΕ_ΚΑΤΕ και τα μετέπειτα ΤΕΙ ο νομοθέτης πρόβλεψε να έχουν δικαιώμα εξάσκσης επαγγέλματός με το πέρας των σπουδών. Το 1993 ο τότε υπουργός θεώρησε αναγκαία την ιδρυση των ΙΕΚ τα οποια η επόμενη κυβέρνηση Πασοκ τα αυξησε σε αριθμό αλλα δεν φρόντισε να τα αναβαθμίσει και να τους παρέχει ισχυρό χαρτί(πτυχίο), τα ένταξε σε ενα καινούργιο επίπεδο, την κατάρτιση.Τι σημαίνει κατάρτιση τώρα στην πράξη, τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εδικοτήτων απορρεόυν απο τον τιτλο που παρεχουν σχολές που εντάσσονται στην εκπαίδευση (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΤΕΕ,ΤΕΛ, Λύκειο)τα ΙΕΚ δεν ανηκουν στο εκπαιδευτικό σύστημα μεχρι τώρα το 2010, και δεν παρέχουν ούτε διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα απο ενα αποφοιτο λυκείου ΤΕΛ, ΤΕΣ, ούτε δικαιούνται επίδομα πτυχίου, διότι δεν παρεχουν «πτυχίο» αλλά πιστοποίηση σπουδών. Με πιο απλά λόγια ή πηγες σε ένα ΙΕΚ με δυο ετη σπουδές(μετα το λύκειο) που σε επιστημονικές ειδικότητες (λογιστες) κρατάει και τρία λόγο πιστοποίησης, ή δεν πήγες ,έχεις δικαιώματα Λυκείου. Ενα σύν είναι οτι το ΥΠΕΠΘ θα αναλάβει τα ΙΕΚ και θα τα αποκόψει απο τον ΟΕΕΚ ενα αμφιβόλου χρησιμμότητας οργανισμό που δεν πρόσφερε τίποτα στα ΙΕΚ .Εχουμε το φαινόμενο ιδίως με την δημιουργία των Δ.ΙΕΚ το 1997 που ακόμα δεν είχε ξεκαθαρίσει το τοπίο , να ντρέπονται οι σπουδαστες να πουν οτι εχουν τελειώσει ΙΕΚ, γιατί συναντούσαν την χλέυη και τον υποβιβασμό, εδω δεν τα σεβόταν η ίδια η πολιτεία θα τα σεβαστουν οι υπολοιποι κοικωνικοί φορείς? Εγινε κατανοητό νομίζω περίπου τι επικρατεί σε αυτές τις σχολές. Τώρα πως εχει φτάσει η κατάσταση εκει, να πηγαίνει κάποιος σε μια δημόσια σχολή που θεωρητικά τον καταρτίζει επαγγελματικά και στο τέλος να μην του δίνει δικαίωμα να δουλέψει αυτο μόνο το υπουργείο και ο νομοθέτης μπορεί να απαντήσει.Επειδη κάποιοι σκεπτικιστές θα πουν ότι , μα τα ΙΕΚ δινουν επαγγελματικά δικαιώματα σε κάποιες σχολές , θα κλείσω και αυτό το κομμάτι λέγοντας οτι σχολες τεχνικές όπως Τελ, Επας επιπεδου δευτεροβάθμιας εδιναν επαγγελματικά δικαιώματα ήδη σε αποφοίτους τους αλλά μετά το εκοψαν και τους ανάγκασαν να τελειώσουν και ενα ΙΕΚ και τότε επαιρναν την αδεια ασκήσεως επαγγέλματος.Σχολές όπως λογιστές κοστολόγοι, φοροτεχνικοι, αναγκάζονται να συνεργάζονται με καποιον απόφοιτο ΑΕΙ ΤΕΙ οχι αναγκαστικά συναφους σχολής αλλά έχοντας παρει σαν προίκα με το πτυχίο την άδεια για να μπορέσουν να βγάλουν το ψωμί τους.Σταματηστε αυτήν την κοροιδία εδώ! τα ΙΕΚ δεν βγάζουν γιατρόυς ούτε Μηχανικούς, σε ειδικότητες όπως λογιστικής φοροτεχνικών κάνουν καλύτερα την δουλειά τους και απο τον πτυχιούχο ΑΕΙ. Με την αποκτηση διπλώματος θα πρεπει να παιρνουν και άδεια ασκήσεως επαγγέματος, όπως όλες οι σχολές !