• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΟΥΚΑΡΙΩΤΗΣ' | 10 Φεβρουαρίου 2010, 16:58

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Η γνώση είναι δύναμη και η κοινωνία πρέπει να βοηθά τους αδυνάτους. Η διά βίου μάθηση είναι μία τέτοια βοήθεια. Ως εκ τούτου, οι ενέργειες του Υπουργείου σας προς την κατεύθυνση αυτή βρίσκουν σύμφωνους πάρα πολλούς συμπολίτες, μεταξύ αυτών και εμένα. Επιτρέψατέ μου να επισημάνω ορισμένα σημεία 1. Αντικείμενο θα πρέπει παράλληλα να γίνουν οι προσπάθειες για την μείωση ή εξάλειψη του ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ, του οποίου το ποσοστό είναι πολύ μεγάλο στην χώρα μας. Ιδιαίτερα μεγάλο είναι μεταξύ των μειονοτήτων, όπως είναι οι Αθίγγανοι, οι Μουσουλμάνοι της Θράκης κτλ. Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο αναλφαβητισμός είναι το πρώτο στάδιο για την εγκληματικότητα! Και αυτή δεν είναι λίγη μεταξύ των ανωτέρω ομάδων. 2. Επίσης να γίνουν προσπάθειες, ώστε να εκλείψουν τα φροντιστήρια και τα διάφορα παραμάγαζα, που εμπορεύονται την Παιδεία ή υποκατάστατα αυτής! 3. Η διά βίου μάθηση δεν πρέπει να αποτελέσει άλλον έναν θεσμό, για να βολευτούν «ημετέροι». Θα πρέπει με πολλή σύνεση και μετά από εξονυχιστική μελέτη όλων των παραγόντων, να γίνονται οι αναγκαίες δαπάνες. 4. Να εξετασθεί πολύ σοβαρά ο παράγων «ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ». Πάρα πολλοί πολίτες αισθάνονται την ανάγκη να προσφέρουν στο Κοινωνικό Σύνολο και η διά βίου μάθηση είναι μία τέτοια ευκαιρία. Προτείνω την δημιουργία Επιτροπών Αξιολόγησης, όπου θα αξιολογούνται οι γνώσεις εθελοντών, που θα θέλουν να διδάξουν αμισθί. Για παράδειγμα αναφέρω τον εαυτό μου: Είμαι Μεταλλειολόγος Μεταλλουργός, Επιθεωρητής Ποιότητας, Επιθεωρητής Υγιεινής και Ασφάλειας, άριστος γνώστης της Γερμανικής γλώσσας κτλ. κτλ., σπούδασα, δίδαξα και εργάσθηκα επί 18 χρόνια στην Γερμανία και είμαι στέλεχος σε μία από τις καλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα. Προσφέρω αχρεωστήτως δύο έως τέσσερις ώρες την εβδομάδα από τον χρόνο μου, για να ανταποδώσω στην Κοινωνία ένα μικρό μέρος, από αυτά που μου προσέφερε. Θέλω να παροτρύνω τους Συμπολίτες μας να προσφερθούν, όσοι από αυτούς μπορούν, για να βοηθήσουν με παρόμοιο τρόπο στην προσπάθεια. 5. Όσον αφορά την Οργάνωση, δεν χρειάζεται να εφεύρετε πάλι την ρόδα. Υπάρχουν και λειτουργούν εδώ και δεκαετίες σε κράτη της Ευρώπης αντίστοιχοι οργανισμοί. ΠΡΟΤΕΙΝΩ: Να δείτε το παράδειγμα της VOLKSHOCHSCHULE της Γερμανίας. Υπάρχουν 2381 σχολεία στην ίδια την Γερμανία, αλλά και πολλά άλλα, σε γειτονικές με την Γερμανία χώρες, κυρίως όπου υπάρχουν γερμανόφωνοι κάτοικοι (Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία). Είμαι σίγουρος, επειδή γνωρίζω πάρα, μα πάρα πολύ καλά τους γερμανούς, ότι θα ενθουσιασθούν, αν τους ζητήσουμε την βοήθειά τους, για να ιδρύσουμε στην χώρα μας σχολεία, αντίστοιχα με τα Volkshochschulen! 6. Να υπάρχει οπωσδήποτε η εναλλακτική λύση της μάθησης μέσω διαδικτύου! (το σημείο αυτό υπάρχει ήδη στο κείμενο/πλαίσιο). Ως παράδειγμα μπορεί να ληφθεί το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, όπως σωστά αναφέρεται, που λειτουργεί και αυτό σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, όπως το αντίστοιχο γερμανικό FERNUNIVERSITÄT IN HAGEN. 7. Να υπάρχει μία συμβολική χρηματική συνεισφορά των εκπαιδευομένων, που θα έχει σαν στόχο την δέσμευση για την παρακολούθηση της σειράς μαθημάτων έως το τέλος. Το ποσόν να είναι χαμηλό και οι ευπαθείς ομάδες να απαλλάσσονται. Ευχαριστώ και εύχομαι ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Στ. Κουκαριώτης