• Σχόλιο του χρήστη 'Επίκουρος' | 23 Σεπτεμβρίου 2016, 21:48

    Δυστυχώς φαίνεται ότι το προσχέδιο αυτό, δεν έχει γραφτεί από ανθρώπους που έχουν βαθιά γνώση της κατάστασης στο χώρο της παιδείας και της Οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα: Από δημοσιονομικής πλευράς, το νομοσχέδιο αυτό είναι εξ’ ορισμού ελλειμματικό, κάτι που μπορεί να το αντιληφθεί και ο τελευταίος προπτυχιακός φοιτητής. Δημοσιονομικά οφέλη: κανένα… Δημοσιονομικά κόστη: - Απώλειες για τους ΕΛΚΕ και τα Ιδρύματα από τα έσοδα των μεταπτυχιακών που θα σταματήσουν ή θα οργανώνονται με πολύ μικρότερα έσοδα. Αποτέλεσμα; Μεγαλύτερες ανάγκες από το Υπουργείο για χρηματοδότηση (!!!!) - Απώλειες από την φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων από τις αμοιβές των καθηγητών-διδασκόντων - Απώλειες σε ευρύτερο πλαίσιο, αφού με το καθεστώς αυτό, θα τρίβουν τα χέρια τους σε άλλα Ιδρύματα εκτός συνόρων (Κύπρος κ.λ.π. όπου γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τον ανταγωνισμό και την αγορά θαυμάσια, σε αντίθεση με εμάς όπως φαίνεται περίτρανα). Καθαρό δημοσιονομικό αποτέλεσμα; Αρνητικό Παιδαγωγικό αποτέλεσμα: Η αμοιβή κάθε διδάσκοντα δεν περιλαμβάνει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας, αλλά και την προετοιμασία, και τις διπλωματικές-επίβλεψη κ.λ.π. Αν κάποιο από τα στελέχη του υπουργείου, δεχόταν να δαπανήσει τόσες ανθρωποώρες για χαρτζιλίκι ή δωρεάν, να μας το πει κι εμάς. Αποτέλεσμα. Δραματική μείωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων, με τα ανωτέρω κόστη στο τετράγωνο…. Ακόμα και να συνεχίσουν κάποιοι συνάδελφοι , να είστε σίγουροι ότι θα το κάνουν δαπανώντας πολύ λιγότερο χρόνο και προσπάθεια. Και μην βιαστείτε να μας κατηγορήσετε, γιατί δεν γνωρίζω κάποιον βουλευτή ή Γ. Γραμματέα να εργάζεται δωρεάν….. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, θα επιτευχθεί να ανοίξουν τα μεταπτυχιακά για όλους!!. ΑΛΛΑ, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, θα έχουν (αν έχουν) υποβαθμισμένα πτυχία (Πραγματικότητα). Αναφέρεται ότι θα χρηματοδοτηθούν από τον προϋπολογισμό των ΑΕΙ. Ποιον ακριβώς προϋπολογισμό?. Αυτόν που έχει «κουρευτεί»? Τα μεταπτυχιακά συντηρούσαν μέχρι τώρα τα ΑΕΙ για να καλύψουν διδακτικές ανάγκες, καθώς το υπουργείο αδυνατεί. Αν σκοπός είναι να δείξουμε ότι είμαστε κοντά στην κοινωνία, ας ορίσουμε ένα ρεαλιστικό πλαφόν σε δίδακτρα, για να μην υπάρχει και αισχροκέρδεια που πράγματι σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως και να υπάρχει. Από εκεί και πέρα, το παρόν σχέδιο νόμου, περιλαμβάνει πάρα πολλές αοριστίες που δημιουργούν προβλήματα αντί να λύνουν. Ενδεικτικά: - Υπάρχουν μεταπτυχιακά που είναι ένα έτος, άλλα που είναι τρία εξάμηνα, άλλα που είναι 2,5 έτη. Σε όλα τα προγράμματα, η εγγραφή θα είναι ίδια?? Με πιο σκεπτικό?? - Έχετε σκεφτεί το χάος που θα επικρατήσει, πριν ακόμα εφαρμοστεί το εν λόγω σχέδιο νόμου? Οι φοιτητές που έχουν ήδη ξεκινήσει μεταπτυχιακό, τι θα κάνουν?? Θα πληρώσουν τα δίδακτρα του εξαμήνου όταν ξέρουν ότι από το επόμενο θα πληρώνουν τίποτα, ή πολύ πολύ λιγότερα? Και επίσης, θα ξέρουν αν θα πρέπει να περιμένουν ένα εξάμηνο, ή θα κινδυνεύουν να μείνουν στη μέση των σπουδών, αν το επόμενο εξάμηνο δεν πραγματοποιηθεί μεταπτυχιακό πρόγραμμα?? Με εκτίμηση. Μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ