• Σχόλιο του χρήστη 'Αλκιμος' | 24 Σεπτεμβρίου 2016, 06:59

    Διατυπώνονται ανεφάρμοστες προτάσεις από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από την πραγματική λειτουργία των Πανεπιστημίων σήμερα, καθώς: 1. Είναι 100% αδύνατη η χρηματοδότηση από τους προϋπολογισμούς των ΑΕΙ που δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη βασικών λειτουργικών αναγκών (ρεύμα, καθαριότητα, φύλαξη, συντήρηση κλπ.). 2. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και οι διδακτορικές σπουδές έχουν ιδιαίτερα δαπανηρές ανάγκες πρόσβασης των φοιτητών σε διεθνή βιβλιογραφία (μέσω ετήσιας συνδρομής σε περιοδικά και βάσεις δεδομένων) και αντίστοιχες απαιτήσεις υποδομών ΤΠΕ, ενώ για τις θετικές επιστήμες και τις επιστήμες ζωής απαιτείται σύγχρονος ερευνητικός εξοπλισμός και υποδομές που θα πρέπει να ανανεώνεται σε τακτική βάση - όποιος γνωρίζει ελάχιστα τη σημερινή κατάσταση καταλαβαίνει γιατί χωρίς δίδακτρα που να καλύπτουν μέρος των παραπάνω δαπανών (και λειτουργικές δαπάνες) σοβαρές μεταπτυχιακές σπουδές δεν μπορούν να παρασχεθούν από τα ΑΕΙ. Η δωρεάν παροχή διδακτορικών σπουδών, που ήδη ισχύει, δεν έχει λογική, καθώς τα διδακτορικά έχουν ακόμη μεγαλύτερο κόστος. 3. Το τακτικό ανθρώπινο δυναμικό των ΑΕΙ (διδακτικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό) είναι αδύνατο να καλύψει τις αντίστοιχες ανάγκες που προκύπτουν από τη διοργάνωση μεταπτυχιακών σπουδών. Απαιτείται πρόσληψη επιπλέον προσωπικού που σήμερα γίνεται με χρήση των εσόδων των διδάκτρων. Με βάση τα παραπάνω είναι σίγουρο ότι χωρίς δίδακτρα τα περισσότερα από τα σημερινά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών θα κλείσουν, στέλνοντας μαζικά φοιτητές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού που προσφέρουν προγράμματα από απόσταση (με πολύ ακριβότερα δίδακτρα) όπως π.χ. αυτά των κυπριακών πανεπιστημίων. Όσοι αντέχουν οικονομικά θα πάνε στο εξωτερικό, όπου εκτός από το μεγαλύτερο κόστος διδάκτρων θα έχουν να αντιμετωπίσουν και μεγαλύτερο κόστος διαμονής. Εκείνο που χρειάζεται είναι απλά εξορθολογισμός των διδάκτρων σε λογικά επίπεδα για τη σημερινή κατάσταση με παράλληλη μείωση του υπερβολικού αριθμού των παρεχόμενων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών με βάση κριτήρια που αναφέρονται σε άλλα σημεία του σχεδίου νόμου.