• Σχόλιο του χρήστη 'sophomore' | 26 Σεπτεμβρίου 2016, 10:02

    Αυτό που δεν καταονοώ είναι γιατί θεωρείται δεδομένο ότι οι διδακτικές υποχρεώσεις ενός Καθηγητή (οποιασδήποτε βαθμίδας)Πανεπιστημίου πρέπει να περιορίζονται στη διδασκαλία μαθημάτων σε προπτυχιακό επίπεδο. Γιατί να μην εντάσσεται στις υποχρεώσεις του και η διδασκαλία μεταπτυχιακών μαθημάτων; Ούτως ή άλλως, ο υφιστάμενος διδακτικός φόρτος των 6 ωρών/εβδομάδα (φόρτος στον οποίο οι Καθηγητές έρχονται να επικουρηθούν από διδάσκοντες άλλων κατηγοριών - πρόσφατα και από τους διδάσκοντες βάσει του Π.Δ. 407/80, θεσμός που αναβίωσε αφού πρώτα είχε καταργηθεί με τον Ν. 4009/2011) νομίζω ότι επιτρέπει και την διδασκαλία ορισμένων ωρών στα μεταπτυχιακά, χωρίς να θίγεται η ενασχόληση με την έρευνα, η συμμετοχή σε συνέδρια, κλπ. Χωρούν ορισμένες ώρες μεταπτυχιακής διδασκαλίας, και αυτό αποδεικνύεται από τη συμμετοχή του συνόλου σχεδόν των Πανεπιστημιακών Καθηγητών (όλων των βαθμίδων) στα μεταπτυχιακά μέχρι σήμερα. Μόνο που η συμμετοχή τους αυτή γίνεται μέχρι τώρα επ' αμοιβή (και, μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, άκρως ικανοποιητική). Επομένως, χρόνος βρίσκεται και ο χρόνος αυτός θα έπρεπε να είναι ενταγμένος στο θεσμοθετημένο διδακτικό φόρτο των Καθηγητών. Διαβάζω σε σχόλια ότι χρειάζεται η παροχή κινήτρου (προφανώς, οικονομικού) για τη συμμετοχή ενός Καθηγητή σε μεταπτυχιακά. Γιατί; Ο Καθηγητής αμείβεται με τον μισθό του, διορίζεται ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και ως τέτοιος οφείλει να παρέχει τις υπηρεσίες του τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Το προτεινόμενο, μάλιστα, νομοσχέδιο προβλέπει αποζημίωση για τη συμμετοχή σε περισσότερο του ενός μεταπτυχιακά, ορίζοντας ποσοστό επί των μεικτών απολαβών της αντίστοιχης βαθμίδας. Παρέχεται, επομένως, και το ζητούμενο κίνητρο. Μάλλον, όμως, δεν κρίνεται ικανοποιητικό; Και είναι ικανοποιητικά τα υπέρογκα δίδακτρα ορισμένων μεταπτυχιακών; Τα οποία είναι υπέρογκα, ακριβώς διότι πρέπει να καλυφθούν οι υπερβολικές αμοιβές των διδασκόντων; Νομίζω πως το μέτρο έχει χαθεί σε πολλές περιπτώσεις και, επομένως, το προτεινόμενο νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση (και μακάρι να προχωρήσει μέχρι τέλους και να λάβει τη μορφή Νόμου του Κράτους), διότι επιχειρεί να εξορθολογίσει τα πράγματα, προς όφελος όσων επιθυμούν να πραγματοποιήσουν μεταπτυχιακές σπουδές στη χώρα τους, αλλά μέχρι στιγμής δεν μπορούν, καθότι συχνά αυτές κοστίζουν περισσότερο από τις αντίστοιχες στο εξωτερικό.