• Σχόλιο του χρήστη 'Spyros' | 26 Σεπτεμβρίου 2016, 12:55

    Σε πολλά γνωστικά πεδία η κατάργηση των διδάκτρων θα οδηγήσει, μεταξύ άλλων: (1) σε υποβάθμιση της ποιότητας του μεταπτυχιακού λόγω έλλειψης πόρων για βασικές λειτουργίες (γραμματειακή υποστήριξη βάσεις δεδομένων, εξοπλισμός εργαστηρίων, συμμετοχές σε συνέδρια, έρευνα, κλπ), (2) σε μεγάλη πτώση τα έσοδα των ΕΛΚΕ, και κατ' επέκταση και στον βαθμό κάλυψης αναγκών του ΑΕΙ (3) σε ανεργία το διοικητικό προσωπικό σε ΕΛΚΕ και σε ΜΠΣ που απασχολείται στα μεταπτυχιακά. Δύο προτάσεις: (1) προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στα ΜΠΣ φοιτητών με περιορισμένα εισοδήματα, αντί να καταργηθούν τα δίδακτρα, να οριστεί ότι για κάθε μεταπτυχιακό που έχει δίδακτρα θα είναι υποχρεωτικός ένας αριθμός υποτροφιών (π.χ. 10%, 15% των φοιτητών) με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια (σε πολλά ΜΠΣ με δίδακτρα υπάρχουν ήδη υποτροφίες) (2)προκειμένου να μην υπάρχουν αντικίνητρα για τους διδάσκοντες (οι οποίοι υπερωριακά και πέραν του προπτυχιακού τους φόρτου διδάσκουν στα μεταπτυχιακά) να οριστεί ένα λογικό όριο στα έσοδα των μεταπτυχιακών που πηγαίνουν σε αμοιβές καθηγητών (π.χ. 25%, κάτι που ήδη συμβαίνει σε πολλά ΜΠΣ).