• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρίλια (φοιτήτρια)' | 11 Οκτωβρίου 2016, 20:33

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Η ισοπεδωτική τακτική που ακολουθείτε στην Παιδεία γίνεται πλέον επικίνδυνη. Εάν θέλετε να κάνετε κάτι τότε πρέπει να το κάνετε σωστά. Καλό είνια να γίνει μια ουσιαστική αξιολόγηση των ΠΜΣ και να διαπιστώσετε εάν αξίζει να έχουν αυτά τα δίδακτρα. Είναι αδιανόητο να είναι μόνο αυτό το κριτήριό σας. Υπάρχουν ΠΜΣ τα οποία δεν προσφέρουν τίποτε το ουσιαστικό και ΠΜΣ που είναι πραγματικά αξιόλογα. Εκεί πρέπει να γίνει το ξεκαθάρισμα. Εαν περάσετε, λοιπόν, σε μια ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν Μεταπτυχιακά Προγράμματα που δεν μπορούν να είναι βιώσιμα με την ανύπαρκτη χρηματοδότησή σας και με αυτά τα δίδακτρα. Ένα από αυτά τα ΠΜΣ είναι το «Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία». Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο/εφαρμοσμένο ΠΜΣ στο χώρο των ανθρωπιστικών/κοινωνικών επιστημών που δίνει εξειδίκευση στους αποφοίτους και επαγγελματικά δικαιώματα, εφόσον ανεξάρτητα από τις βασικές σπουδές τους οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν ως «Σύμβουλοι Ψυχικής Υγείας». Το συγκεκριμένο ΠΜΣ είναι το μοναδικό εντατικό μεταπτυχιακό στην Ελλάδα. Εκτός από την εξαιρετική εξωτερική αξιολόγηση που είχε το ΠΜΣ στην πρόσφατη εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος, έχει επιπρόσθετα αναγνωρισθεί/πιστοποιηθεί και από: • Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο • Την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής • European Association for Counselling Οι παραπάνω αναγνωρίσεις/πιστοποιήσεις, που οδήγησαν και στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, έγιναν μετά από αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών, που σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρντ, περιλαμβάνει εκπαίδευση σε πέντε επίπεδα: • Βιωματικό επίπεδο: 40 ώρες (1 έτος: 1 ώρα/εβδομάδα) «Ατομικής Συμβουλευτικής» προσωπικά για τον κάθε φοιτητή και 60 ώρες (1 έτος: 1,5 ώρες/εβδομάδα) «Ομαδικής Συμβουλευτικής». • Θεωρητικό επίπεδο: 10 θεωρητικά μαθήματα Συμβουλευτικής. • Εργαστηριακό επίπεδο: 3 εργαστηριακά μαθήματα «Τεχνικών Συμβουλευτικής Παρέμβασης» και 20 εντατικά εξειδικευμένα σεμινάρια Συμβουλευτικής εφαρμοσμένου/εργαστηριακού χαρακτήρα μεγάλης διάρκειας. • Ερευνητικό επίπεδο: 2 μαθήματα στις «Ποσοτικές και Ποιοτικές Μεθόδους Έρευνας» και «Διπλωματική Εργασία». • Πρακτικό επίπεδο: 1220 ώρες «Πρακτικής Άσκησης» με 120 ώρες «Ατομικής και Ομαδικής Εποπτείας». Εκτός δηλαδή από τα 15 μαθήματα (θεωρητικά, εργαστηριακά, ερευνητικά) και τη διπλωματική εργασία, ο κάθε φοιτητής απαιτείται να κάνει: 1. 100 ώρες ατομικής και ομαδικής συμβουλευτικής/ψυχοθεραπείας με εξειδικευμένο επαγγελματία ψυχολόγο/σύμβουλο για να μπορέσει ο ίδιος να δουλέψει δικά του ψυχολογικά θέματα πριν μπορέσει ο ίδιος να βοηθήσει κάποιον άλλο επαγγελματικά ως «Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας». Σύνολο ωρών: 30 φοιτητές Χ 100 ώρες = 3000 ώρες. 2. 120 ώρες ατομικής και ομαδικής εποπτείας για την πρακτική του άσκηση με εξειδικευμένο επαγγελματία ψυχολόγο/σύμβουλο, όπου συζητά μαζί του τα περιστατικά που έχει και παίρνει οδηγίες και κατευθύνσεις για το πως να τα χειριστεί στην επόμενη συνεδρία. Σύνολο ωρών: 30 φοιτητές Χ 120 ώρες = 3600 ώρες. 3. 20 εντατικά εξειδικευμένα σεμινάρια Συμβουλευτικής εφαρμοσμένου/ εργαστηριακού χαρακτήρα, συνολικής διάρκειας 480 ωρών, που γίνονται από εξειδικευμένους επαγγελματίες συμβούλους. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρξουν αμοιβές/αποζημιώσεις και για το σύνολο των 7080 ωρών (3000 + 3600 + 480) που γίνονται από εξειδικευμένους επαγγελματίες συμβούλους στο χώρο της αγοράς εργασίας. ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΜΕ 1700Ε ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ. Μίλησα για αυτό το ΠΜΣ διότι το γνωρίζω καλά. Συμπερασματικά, θα ήθελα να πω πως πρέπει να μπει μια τάξη στα ΠΜΣ αλλά χρειάζεται ο σωστός τρόπος. Να γίνει ένας έλεγχος του τι προσφερουν και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να κρατήσουν την ποιότητά τους. Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΣΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ. Ευχαριστώ. Με εκτίμηση, Μ.Γ.