• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΜΑΡΑ ΕΛΕΝΗ' | 12 Φεβρουαρίου 2010, 23:39

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, με κατεύθυνση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, και έχω αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα στον τομέα της Δια βίου Μάθησης τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε και ερευνητικό επίπεδο. Με χαρά διαπίστωσα ότι ένας από τους στόχους της νέας Πολιτικής για τη Δια βίου Μάθηση είναι «ο διπλασιασμός (100%) της εθνικής συμμετοχής στην ‘Γενική Εκπαίδευση’ ενηλίκων μέσα από τις δραστηριότητες στη Δια Βίου Μάθηση (π.χ. Σχολεία Β’ Ευκαιρίας, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Εκπαίδευση Γ’ ηλικίας)». Ως υπεύθυνη εκπαίδευσης σε Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων θα ήθελα να κάνω την εξής επισήμανση: κατά την εκπαιδευτική περίοδο 2009-2010 τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, σε εθνικό επίπεδο, δεν έχουν υλοποιήσει ούτε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς εκκρεμούν οι προσλήψεις των ατόμων που έχουν επιλεγεί για να τα στελεχώσουν. Δεδομένου ότι η τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδος ολοκληρώνεται στις 31/5/2010, πώς ακριβώς θα επιτευχθεί ο ανωτέρω στόχος? Υπάρχει κάποια σχετική πρόβλεψη από την ηγετική ομάδα? Επιπλέον, πιστεύω ότι, κατά τη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την αξιοποίηση εξειδικευμένων επιστημόνων στο πεδίο της Δια βίου Μάθησης. Συγκεκριμένα, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, με κατεύθυνση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 76/21–3–2002 έχουν: «ως κύρια επαγγελματική ενασχόληση (i) τη μελέτη, το σχεδιασμό, την οργάνωση, ανάπτυξη, διαμόρφωση και αξιολόγηση προγραμμάτων συνεχούς εκπαίδευσης ενηλίκων ιδιαίτερα στα δεδομένα των νέων τεχνολογιών και (ii) την οργάνωση και διοίκηση μονάδων ιδρυμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Ο πτυχιούχος της παραπάνω κατεύθυνσης με τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις του ασχολείται είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: .α) Σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων, .β) Σε οργανισμούς, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που ασχολούνται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή απασχόληση και την επαγγελματική και κοινωνική ενσωμάτωση μειονεκτουσών ομάδων, .γ) Σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ως μάνατζερς και σύμβουλοι, και δ) Σε μελέτες και σχεδιασμό επιχειρησιακών προγραμμάτων για την επαγγελματική κατάρτιση και επανακατάρτιση ενηλίκων και ιδιαίτερα στις νέες τεχνολογίες». Κλείνοντας, θεωρώ ότι η επαγγελματική αξιοποίηση των πτυχιούχων Συνεχούς Εκπαίδευσης θα συμβάλει αποφασιστικά στην προαγωγή των δραστηριοτήτων εκπαίδευσης και κατάρτισης χάρη στη στελέχωση των αρμόδιων φορέων και ιδιαιτέρως της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, από άρτια εξειδικευμένο προσωπικό με αποκλειστικό στόχο την ενίσχυση της Δια Βίου Εκπαίδευσης, ανάγκη που καταδεικνύεται και από τις σχετικές δράσεις του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013.