• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΜΥΡΝΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ' | 17 Φεβρουαρίου 2010, 12:04

    Με βάση τους 2 κεντρικούς ποσοτικούς στόχους, που θέτει το κείμενο της Διαβούλευσης για τη Δια Βίου Μάθηση:  Αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των ενηλίκων σε δραστηριότητες Δια Βίου Μάθησης από 2,9% σε 5% το 2013, και  Αύξηση άνω του 50% της συμμετοχής ενηλίκων στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση, αφενός για την καταπολέμηση της ανεργίας μέσω της κατάρτισης ανέργων, αφετέρου για την κατάρτιση εργαζομένων σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε ενδο-επιχειρησιακά είτε σε συνεργασία με συνεργαζόμενους φορείς. Πως θα γίνουν πράξη οι στόχοι και οι δεσμεύσεις αυτές, όταν την ίδια περίοδο αναπτύσσεται η προκλητική (αν όντως ισχύει) η φημολογία σχετικά με τη μείωση των προβλεπόμενων κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την Επαγγελματική Κατάρτιση, η οποία θα προκαλέσει αντίστοιχα σημαντική μείωση του αριθμού των ανέργων και των εργαζομένων που θα επωφεληθούν; Πιο συγκεκριμένα, για όλους εμάς που εργαζόμαστε στον κλάδο της Επαγγελματικής Κατάρτισης, η έντονη ανησυχία μας επικεντρώνεται στο ενδεχόμενο -κατά τον ανασχεδιασμό του ΕΣΠΑ- να γίνει μεταφορά μεγάλων κονδυλίων από τις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης (άξονας προτεραιότητας 3) και άρα μείωση του αριθμού καταρτιζομένων έως το 2013, σε άλλους άξονες προτεραιότητας και κυρίως προς τον άξονα προτεραιότητας 2, ο οποίος αφορά στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, μαθαίνουμε ότι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ επιχειρούν να εντάξουν στο Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια για τα ρουσφετολογικά stage και ανάλογες δράσεις, διεκδικώντας ουσιαστικά σχεδόν το 50% των πόρων. Είναι σημαντικό επομένως, για να έχει αντίκρισμα ο νέος σχεδιασμός του Υπουργείου και αξιοπιστία οι στόχοι που θέτετε, η αναθεώρηση προτεραιοτήτων που θα γίνει στο ΕΣΠΑ, να οδηγεί στην ενίσχυση των πόρων και στην εξειδίκευση των επιχειρησιακών στόχων του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου δυναμικού» με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που θα αφορούν συγκεκριμένα στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τόσο στο ευρύτερο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, όσο και επιμέρους στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της απασχολησιμότητας, της προσαρμοστικότητας και της ισότητας των ευκαιριών του ανθρώπινου δυναμικού.