• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΙΤΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ' | 17 Φεβρουαρίου 2010, 12:12

    Οι πολιτικές κατευθύνσεις που αφορούν στο Εθνικό Δίκτυο Δια Βίου Μάθησης, αναπτύσσονται σε ορθή βάση για ουσιαστικές αλλαγές στο παραδοσιακό σκηνικό της εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων. Δεδομένης της ανάγκης βελτίωσης των εθνικών μας επιδόσεων στη Δια Βίου Μάθηση, απαιτείται ένα αναδιαρθρωμένο και εκσυγχρονισμένο Σύστημα ικανό να συμβάλλει στην υλοποίηση της νέας πολιτικής. Η ανάγκη αυτή, όπως πολύ σωστά υποστηρίζεται και στο κείμενο της Διαβούλευσης, προϋποθέτει έναν πιο διευρυμένο ρόλο για το Ε.Κ.Ε.ΠΙΣ., αναδεικνύοντάς το σε εθνικό επιτελικό φορέα πιστοποίησης. Σε αυτό το σημείο, γνωρίζοντας αρκετά καλά το χώρο των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, θα ήθελα να επισημάνω τη σημασία της επαναφοράς της βαθμολογίας των Κ.Ε.Κ. από το Ε.Κ.Ε.ΠΙΣ. στους συντελεστές βαρύτητας για την αξιολόγηση των προσφορών και την ανάθεση προγραμμάτων κατάρτισης μέσω των δημόσιων διαγωνισμών. Η βαθμολογία των δομών κατάρτισης (20% της συνολικής βαθμολογίας στην κάθε πρόταση) καταργήθηκε, με τις εξής συνέπειες: 1. την απαξίωση κάθε διαδικασίας σύνδεσης της αξιολόγησης υλικοτεχνικών υποδομών, στελεχών, συστημάτων και αποτελεσμάτων προηγούμενων προγραμμάτων των φορέων, με την ανάθεση νέων έργων, 2. την ενίσχυση του καθεστώτος αδιαφάνειας ως προς την ανάθεση νέων έργων στους φορείς, και 3. την απαξίωση των ίδιων των προγραμμάτων κατάρτισης και του ρόλου τους στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας και της προσαρμοστικότητας του ανθρώπινου δυναμικού. Ως εκ τούτου, για εμάς που δίνουμε καθημερινό αγώνα για να διατηρήσουμε «ψηλά τον πύχη» στον κλάδο της Επαγγελματικής Κατάρτισης και να αναδείξουμε τον πολυσήμαντο ρόλο του, η επαναφορά της βαθμολογίας των δομών κατάρτισης στους συντελεστές βαρύτητας για την αξιολόγηση νέων προγραμμάτων, συμβάλλει καθοριστικά στη διαχρονική βελτίωση των επιδόσεών μας και, ως εκ τούτου, αποτελεί ελάχιστο δείγμα εξορθολογισμού του Συστήματος, και ενίσχυσης ων αποτελεσμάτων του στη συμμετοχή ενηλίκων στη Δια Βίου Μάθηση.