• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΕΚ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΧΙΟΣ' | 17 Φεβρουαρίου 2010, 13:18

    Καταρχάς είναι θετικό ότι έχει ανοίξει η συζήτηση διαμόρφωσης των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και η σχέση τους με τη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Πριν επιγραμματικά διατυπώσουμε την άποψη μας θα θέλαμε να μεταφέρομαι την εμπειρία μας από την αντίστοιχη πρακτική που εφαρμόζεται στην Αγγλία. Εκεί όποιος θέλει να κάνει μια δουλειά η οποία δεν εντάσσεται στη Μετεδευτεροβάθμια ή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρακολουθεί ταχύρρυθμα και οργανωμένα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης σύμφωνα με το διατυπωμένο Επαγγελματικό Περίγραμμα εάν υπάρχει ή με το παραπλήσιο, συναφές περίγραμμα. Παραδείγματος (NVQ). Η αρχική αλλά και η δια Βίου – Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση είναι απαραίτητη για κάποιον να εξασκήσει και να συνεχίσει να εξασκεί το επάγγελμά του. Τα προγράμματα αυτά τα παρέχουν τα λεγόμενα Vocational Training Centres τα οποία είναι αντίστοιχα των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης στην Ελλάδα. Το δε νομικό τους πλαίσιο είναι περίπου το ίδιο με αυτό των ΚΕΚ, είναι δηλαδή ιδιωτικές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις που συμμετέχουν και κρατικοί ή ημικρατικοί φορείς. Στο δια ταύτα και ως συμβολή μας στη διαβούλευση διατυπώνουμε τις εξής απόψεις: 1) Κάθε ενδιαφερόμενος να δημιουργήσει δική του επιχείρηση, ως προϋπόθεση πρέπει να έχει παρακολουθήσει το συναφές με το είδος της επιχείρησης που να θέλει να δημιουργήσει πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Αυτό δε να είναι προαπαιτούμενο δικαιολογητικό για τη δημιουργία της επιχείρησης. 2) Κάθε επαγγελματίας κατά τακτά χρονικά διαστήματα να παρακολουθεί πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης το οποίο θα αφορά είτε εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με το επάγγελμα που εξασκεί, είτε γενικότερες γνώσεις π.χ πληροφορική, ξένες γλώσσες κ.α. 3) Τα προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης ανέργων θα μπορούσαν να αφορούν και γενικότερες Εκπαιδευτικές – Επαγγελματικές οντότητες που θα έχουν όμως σαν στόχο την Επαγγελματική Κατάρτιση Ανέργων σε χώρους πολυεξειδίκευσης παραδείγματος χάρη Τουριστικά Επαγγέλματα, Επαγγέλματα Γραμματειακής και Διοικητικής υποστήριξης κ.α. Δηλαδή περίπου την μορφή που έχουν και τώρα αλλά που να οδηγούν στην απόκτηση κάποιων βαθμών ενός Πιστοποιημένου Επαγγελματικού Περιγράμματος. Η υπάρχουσα Νομοθεσία Εφημερίδα της Κυβέρνησης αρ. φύλλου 258 Ν. 3191 του 2003, αλλά και άλλα νομοθετήματα και εγκύκλιοι, με αρκετή σαφήνεια προσδιορίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού της, που ποτέ όμως δεν υλοποιηθήκαν. Αυτοί οι κανόνες πρέπει να συμπληρωθούν και να εξειδικευθούν, η δε εμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι είναι θετικοί με την έννοια της οριοθέτησης των συνόρων του «τι είναι τι;» και «ποιος κάνει τι;». Τέλος θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο ρόλος των ΚΕΚ στην εξέλιξη της υλοποίησης των πολιτικών για τη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση παρά τις αδυναμίες υπήρξε θετικός και αποφασιστικός. Η ενδυνάμωση του ρόλου των ΚΕΚ στην υλοποίηση των νέων πολιτικών για την μη τυπική Επαγγελματική Κατάρτιση μπορεί να αποτελέσει συμπαντικό παράγοντα της επιτυχίας των.