• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Ψαράκης' | 17 Φεβρουαρίου 2010, 21:54

    Αξιότιμη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας & δια βίου εκπαίδευσης, σας ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνετε και μας δίνετε το "βήμα" μέσα από αυτό το blog, να εκφράσουμε σκέψεις και απόψεις για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Εύχομαι να αξιοποιήσετε πραγματικά όλα αυτά που γράφτηκαν και να πάρετε ανάλογες αποφάσεις που εκφράζουν την πλειοψηφία των πολιτών. Πιστεύω στις διαθέσεις σας και περισσότερο από ποτέ νοιώθω πιο ασφαλής με τις επιλογές του πολιτικού μας συστήματος. Αυτό βέβαια, δεν θα μου περιορίσει την δυνατότητα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου για την παρούσα κατάσταση. Θα μιλήσω ως ελεύθερος επαγγελματίας, που αφουγκράζομαι τον παλμό της αγοράς εργασίας . Ζούμε μια περίοδο κρίσης σε όλα τα επίπεδα. Αυτό σημαίνει την αναγκαιότητα αλλαγών πρώτα από εμάς τους πολίτες και ταυτόχρονα την υποστήριξη από το πολιτικό σύστημα, σε βαθμό που να μειώνει τα "ΠΑΡΑΛΟΓΑ" που συμβαίνουν χρόνια τώρα. Αυτά τα "παράλογα" κυρίες & κύριοι εάν καταφέρετε να μειώσετε, σύντομα θα δείτε τον κοινωνικό ιστό να ανακάμψει, ώστε να μπορέσει να ανακτήσει την χαμένη του ψυχολογία και να βγει από την κρίση. Ποιά είναι τα "παράλογα" ;; 1)Ζητάμε να βοηθήσει ο κόσμος να ξεφύγουμε από την κρίση και δεν συμμορφώνονται τα ΜΜΕ και οι δηλώσεις πολιτικών εκπροσώπων, που αλλοιώνουν διαρκώς την ψυχολογία του κόσμου. Με αποτέλεσμα να αποπροσανατολίζεται η καταναλωτική συμπεριφορά σε τέτοιο βαθμό, που να σκοτώνει την ελεύθερη αγορά εργασίας. 2)Ζητάτε από την πολιτική για την δια βίου εκπαίδευση, όπως διάβασα παραπάνω, να έχει ως αφετηρία τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι τα συμφέροντα των φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης, χωρίς να προσπαθεί το πολιτικό σύστημα να ενισχύσει την πορεία όλων αυτών των εκπαιδευτικών δομών που θα στηρίξουν στο τέλος την δια βίου εκπαίδευση. Και για να γίνω πιο σαφής, δείτε το ανελέητο χτύπημα που έχουν δεχτεί τα τελευταία χρόνια οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Εάν αφανιστεί η ιδιωτική αγορά εκπαίδευσης, ποιοί θα στηρίξουν την εκπαίδευση ενηλίκων ; Μήπως δομές που έμαθαν να λειτουργούν ΜΟΝΟ με επιδοτούμενες δράσεις τόσα χρόνια ;; 3)Μιλάμε για δια βίου εκπαίδευση και την αναγκαιότητα διάδοσης της, αλλά από την άλλη δεν υπάρχουν τα θεμέλια μιας νέας κουλτούρας των πολιτών, ακόμα από το δημοτικό σχολείο, ώστε να αγαπήσουν την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !! Με αποτέλεσμα να βλέπουμε το φαινόμενο στην αγορά εργασίας, οι ενήλικοι να ενδιαφέρονται μόνο για οτιδήποτε τους δίνει αυστηρά και μόνο τις δεξιότητες για να βγάλουν παραπάνω χρήματα ή να πάρουν το "χαρτί" για τον ΑΣΕΠ ή να πάρουν προαγωγή ή να πάρουν μετάθεση ΚΑΙ τίποτα άλλο !!! 4)Μιλάτε ως πολιτικό σύστημα, που ξαναλέω πιστεύω στις διαθέσεις σας, για «ψηφιακό σχολείο» και ανάδειξη των νέων τεχνολογιών ώστε να προλάβουμε το τραίνο της τεχνολογίας παγκοσμίως και από την άλλη ο ΑΣΕΠ ζητάει βάσει προσοντολογίου γνώσεις και δεξιότητες μόνο σε word, excel, internet τη στιγμή που δεν αρκούν πλέον για γνώσεις. Γιατί τόσο πολύ κατέβηκε ο πήχης της εκπαίδευσης στην πληροφορική; Γιατί η πλειοψηφία των γονέων αποπροσανατολίστηκε σήμερα και νομίζει ότι ξέρουν τα παιδιά τους να χειρίζονται ένα υπολογιστή, ορμώμενοι καθαρά και μόνο απο την φλικότητα της χρήσης κάποιων εφαρμογών, τα κινητά τηλέφωνα, ή τα ιντερνετ καφέ; Ο δε ΟΕΕΚ επίσημος οργανισμός του παλιού ΥΠΕΠΕΘ, αφέθηκε ελεύθερος να πιστοποιεί διάφορους φορείς πιστοποίησης, δίνοντας τους την άδεια να δημιουργούν ένα σωρό εξεταστικά κέντρα και πιο συγκεκριμένα κέντρα τύπου ΕΕΣ (Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών), διενεργώντας αστείες εξετάσεις απόκτησης τέτοιων πιστοποιητικών. Γιατί να μην μοριοδοτείται η προχωρημένη και εξειδικευμένη γνώση στην πληροφορική; Δεν είναι και αυτή οριζόντια δεξιότητα όπως το proficiency στα αγγλικά; Αγαπητή μου πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, ζούμε την πλήρη απαξίωση της εκπαίδευσης των ενηλίκων που για άλλη μια φορά έχουν γαλουχηθεί με τις ευλογίες του κράτους στη λογική απόκτησης μόνο του «χαρτιού για τον ΑΣΕΠ στον Η/Υ». ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΌΓΙΟ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟΝ Η/Υ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΠΡΩΙ !!!! 5)Έπεσαν στο παρελθόν ένα σωρό επιδοτούμενα προγράμματα στο «δημόσιο», με εισηγητές του δημοσίου. Ο ιδιωτικός χώρος αν εξαιρέσεις τα ΚΕΚ, έμεινε στην αφάνεια. Υπάρχουν τα ΕΕΣ που χρόνια άνοιγαν τα μάτια στην αγορά ενηλίκων σε επαγγελματικές δεξιότητες της άτυπης εκπαίδευσης και κανένας δεν εκμεταλλεύτηκε την τεράστια εμπειρία τόσων εκπαιδευτών της ελεύθερης αγοράς. Απλά εισέπραξαν την άγνοια του κράτους σχετικά με το «τι κάνουν» και «τι πρεσβεύουν τα ΕΕΣ». 6)Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί τι έχουν προσφέρει τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών Πληροφορικής (ΕΕΣ) (τα μη συνεργαζόμενα με πανεπιστήμια του εξωτερικού), τόσα χρόνια σε κάθε χωριό της Ελλάδας, όταν η πληροφορική ήταν ακόμα στα σπάργανα της ;;; Εάν ναι, γιατί τους έχετε στην αναμονή αδειοδότησης της λειτουργίας τους, τη στιγμή που είναι το αυτονόητο, ώστε να δουλεύουν και να προσφέρουν με ψηλά το κεφάλι στην εκπαίδευση ενηλίκων και παιδιών. Μιλάμε για δομές άτυπης κατάρτισης που χρόνια δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό στην επαγγελματική εκπαίδευση, σε κάτι που σήμερα δυστυχώς το κρατικό σύστημα δεν σέβεται και συνθλίβει κάθε μέρα , ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ !! Το 2008-09 για πρώτη φορά συμμετείχαν και τα ΕΕΣ στις γνωστές δράσεις «φοιτητών» και «γονέων», ως απομεινάρια του 3ου πλαισίου και το αποτέλεσμα ήταν να θριαμβεύσουν οι δομές των ΕΕΣ, με σαρωτική απορρόφηση χρημάτων. Η δε προτίμηση των συμμετεχόντων για τα ΕΕΣ σε αυτές τις δράσεις, ήταν εντυπωσιακή με αποδεδειγμένα στοιχεία της ΕΔΕΤ, που είναι στη διάθεση σας ανά πάσα στιγμή. Καλό θα ήταν να επαναληφθούν τέτοιες δράσεις στο μέλλον και μάλιστα με την ίδια λογική του voucher, γεγονός που θα προσφέρει ποιότητα στην αγορά εκπαίδευσης των ενηλίκων, όπως έγινε και με αυτές τις δύο δράσεις «e-εκπαιδευτείτε» και «e-γονείς» !! 7)Και κάτι ακόμα, προσέξτε σας ικετεύω τους ελεγκτικούς σας μηχανισμούς, που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να υποστηρίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα κάποιων επαγγελματικών χώρων και το μόνο που ξέρανε εδώ και χρόνια να απαντάνε τα υπουργεία, «κάντε μας καταγγελία», εκμεταλλευόμενοι το Ελληνικό φιλότιμο που δύσκολα έπαιζε τον ρόλο του καταγγέλλοντα. Τότε μόνο ο πολίτης θα μπορέσει να εμπιστευτεί τους θεσμούς και τα πλαίσια ρύθμισης νομιμότητας, με γενικότερη αντανάκλαση και στην εκπαίδευση. Διαφορετικά ο καθένας θα διδάσκει ότι θέλει και ότι μπορεί στα πλαίσια ενός διαβλητού συστήματος. Τελειώνοντας σας προτρέπω για άλλη μια φορά, να τονώσετε την αναγκαιότητα της ουσιαστικής εκπαίδευσης των ενήλικων πολιτών μας, με στόχο την ΑΛΗΘΙΝΗ γνώση και όχι την άσκοπη κατάχρηση τόσων χρημάτων, όπως γίνονταν χρόνια τώρα από γνωστές δομές περίεργων κυκλωμάτων εξουσίας, ξεπλένοντας μαύρο χρήμα μέσα από αυτές. Και τώρα έρχονται δυστυχώς να διεκδικήσουν και πάλι την θέση τους στην αρένα των επιδοτούμενων προγραμμάτων. Πιστεύουμε πραγματικά ότι θα το διαφυλάξετε αυτό και θα δώσετε μια δίκαιη λύση στις εκπαιδευτικές δομές που θα διεκδικήσουν την θέση που τους αξίζει !!