• Σχόλιο του χρήστη 'Aeiforos' | 18 Μαρτίου 2010, 23:11

    ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Προφανώς η εφαρμογή των 8 επιπέδων του EQF, είναι κάτι παραπάνω από την τοποθέτηση των ήδη υπαρχόντων βαθμίδων εκπαίδευσης σε αυτά τα 8 επίπεδα Είναι εμφανής η σχέση της παρούσας διαβούλευσης με την προηγούμενη του Υπουργείου Παιδείας για την άτυπη εκπαίδευση και την δια βίου Εκπαίδευση (http://www.opengov.gr/home/?p=530) Εάν και εκπρόθεσμα θα θέλαμε να τοποθετηθούμε σχετικά με προγράμματα της δια βίου εκπαίδευση για την Κοινωνική Οικονομία του Υπουργείου Παιδείας, θέτοντας τα παρακάτω στοιχεία • Σύμφωνα με την διεθνής αποδεκτή περιγραφή Ανάμεσα στο Κράτος και στην αγορά εμφανίστηκε ο τομέας της Κοινωνικής Οικονομίας, οι οργανώσεις έχουν την μορφή συνεταιριστικών επιχειρήσεων, αλληλοβοηθητικών φορέων, μη κερδοσκοπικών ενώσεων και συλλογικών επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργούσαν με τη νομική μορφή του συνεταιρισμού ή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας. ( Ινστιτούτο ΓΣΣΕ http://www.inegsee.gr/enimerwsi-126-doc2.htm ) • Ο Διεθνές Οργανισμός Εργασίας με την Σύμβαση 193/2002 που έχει αποδεχτεί και η Χώρα μας, προτρέπει την Εισαγωγή της Συνεταιριστικής Παιδείας σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, προφανώς θεωρώντας ότι οι βαθμίδες εκπαίδευσης προετοιμάζουν τους αυριανούς πολίτες για την ένταξή τους μόνο στην Κρατική και Ιδιωτική Οικονομία ( Σύσταση 193 παράγραφος 8.1 στ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/Sistasi193.pdf ) • Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνές Οργανισμού Εργασίας που υιοθέτησε και η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ανακηρύσσοντας το 2012 Διεθνές Έτος προώθησης των Συνεταιρισμών, το συνεταιριστικό μοντέλο έδειξε ανθεκτικότητα σε αυτή και σε προηγούμενες κρίσεις, και ενώ η οικονομία των επενδυτών καταρρέει, αυτό το μοντέλο ευημερεί ( Έκθεση ΔΟΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotitaGR.pdf , Ψήφισμα υιοθέτησης του Διεθνούς έτους συνεταιρισμών από τον ΟΗΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/gsOHE.pdf ) • Στο κανάλι της Βουλής των Ελλήνων παρακολουθήσαμε ενημέρωση της Επιτροπής Επιμορφώσεων της Βουλής από τον Πρεσβευτή της Φιλανδίας για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας του. Μακάρι να πάρουμε ως χώρα κάποια στοιχεία από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα Είναι γνωστή η παγκόσμια πρωτιά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος της Φιλανδίας. Αυτό όμως που ίσως δεν είναι γνωστό ευρέως είναι ότι η Φιλανδία είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού να είναι μέλη συνεταιρισμών που κυμαίνεται στο 62%. Άλλες χώρες που μοιράζονται τις πρώτες πέντε θέσεις καλύτερου εκπαιδευτικού συστήματος είναι η Ιαπωνία που έχει το 33% του πληθυσμού μέλη συνεταιρισμών και ο Καναδάς με 40 % του πληθυσμού να είναι μέλη συνεταιρισμών (αναφορά πρώτων θέσεων στο http://alykeio-geraka.blogspot.com/2009/05/blog-post_08.html) ( Τα ποσοστά του πληθυσμού τους που είναι μέλη συνεταιρισμών http://www.ica.coop/coop/statistics.html ) • Διαβάσαμε τα παλαιότερα προγράμματα της Κοινωνικής Οικονομίας δια βίου εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Περιλαμβάνουν μαθήματα πληροφορικής, λογιστικής κλπ, χωρίς να περιλαμβάνουν μαθήματα για την διαφορετικότητα λειτουργίας και σκοπών μιας συνεταιριστικής εταιρείας, ως εταιρεία με διπλό σκοπό επιχειρηματικό και κοινωνικό ΠΡΟΤΑΣΗ Σύμφωνα με τα παραπάνω, με την αναμόρφωση του προγράμματος δια βίου εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας θα ήταν κατ ευχήν έργο για την χώρα μας να εφαρμόσει την συνεταιριστική εκπαίδευση, όπως έχει την υποχρέωση βάσει διεθνώς συμβάσεων, αλλά και για να βοηθήσει την ανάπτυξη του τόπου μας με ένα μοντέλο που έχει αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει. Σχετική ύλη για την συνεταιριστική εκπαίδευση από το συνεταιριστικό εγχειρίδιο του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/egxiridio.pdf Σειρά βασικών συνεταιριστικών μαθημάτων « basics text» για δόκιμους συνεταιριστές στην Ισπανίας κεφάλαιο 1-12 http://www.mondragon-corporation.com/ENG/General-Information/Publications/Bibliography.aspx Συνεταιριστικές ενέργειες για την άτυπη εκπαίδευση στην Ευρώπη http://icanews.coop/en/node/134157 Με τιμή Δίκτυο ΚΑΠΑ Για την προώθηση των συνεταιρισμών στον τόπο μας Οι συνεταιρισμοί φέρονουν πάντα λύσεις και σε περιόδους κρίσης http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotitaGR.pdf