11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 18:32 | A.B.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι δεξιότητες που αποκτώνται μέσα από προγράμματα άτυπης μάθησης ΜΚΟ από διάφορετικούς θεματικούς χώρους (προστασία ανθρωπίνων δικαιωμάτων, περιβαλλον κλπ)καλό θα ήταν να αναγνωρίζονται. Παρ’ότι τέτοιου είδους προγράμματα λειτουργούν για πολλά χρόνια δεν έχουν τύχει ποτέ επίσημης αναγνώρισης. Ίσως με κάποια διαδικασία αίτησης της εκάστοτε ΜΚΟ για συγκεκριμένα προγράμματά της (όπως για παράδειγμα εκπαίδευσης κ συμμετοχής εθελοντών σε διαδικασίες αναδάσωσης ή προγράμματα εκμάθησης «soft skills» σε φοιτητές) να δύνανται να τύχουν επίσημης αναγνώρισης.

    Ειδικά, όσον αφορά την αναγνώριση προσόντων εκπαιδευμένων εθελοντών, αυτό θα λειτουργούσε ενδεχομένως ως επιπλέον κίνητρο για την πιο ενεργό συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικά προγράμματα.

  • 10 Αυγούστου 2010, 10:14 | Εμμαν.Ξενίδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 6  0

    Κυρία υπουργέ,
    Εχετε αναλάβει ενα υπουργείο που οι προκάτοχοι σας απο ελάχιστα εως τίποτα συνεσφεραν στο να μπει μία ταξη σε αυτό το άναρχο τοπίο της εκπαίδευσης, και το θεωρώ μείζον θέμα διότι δεν μπορεί να δουλέψεις καμμία πλεον δουλειά αμα δεν εχεις επαγγελματικά δικαιώματα.
    Και επειδή θέλω να είμαι ειλικρινής θα αποτυπώσω την σκέψη μου, ουτε τωρα νομίζω το υπουργείο εχει σκοπό να αποκαταστήσει τους κατόχους τόσων «κρατικών πτυχιών» ,με το τόσο απλό,πολλαλόγια και λιγο εργο.
    Για όλα υπάρχει λύση.Τι σημαίνει τα ΙΕΚ να πάρουν δικαιώματα αλλά να μην θίγονται τα δικαιώματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ.
    Τα φέρανε απο το χωρίό τους τα επαγγελματικά δικαιώματα? Με ποιό αιτιολογικό μου αφαιρεί η πολιτεία το δικαιωμα να εξασκήσω
    επάγγελμα, ενω ενα παιδάκι 24 ετων το εχει, οταν στην αγορά εργασίας αυτο το παιδάκι το εχω βοηθό.Πως ειναι δυνατόν να μην μπορεί ο κατοχος ΙΕΚ με δίπλωμα εξειδίκευσης μόνο εξειδικευμένος να μην ειναι.
    Γιατί δεν εχει το δικαίωμα να δώσει αδιαβλητες εξετάσεις μαζί με τους αποφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ και να λαβει βασει κατάταξης τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα.
    Γιατί ακόμα ισχύει αυτό το κατάπτυστο καθεστώς το οτι το πτυχίο ΑΕΙ-ΤΕΙ σου δίνει αυτόματα επαγγελματικά δικαιώματα.
    Τα πανεπιστήμια απο παντου υποβιβάζονται, ακόμα και επίσημα χείλη λένε οτι δεν σου προσφέρουν΄τίποτα στην αγορά εργασίας, με ποιό δικαιώμα οι «ασχετοι» εχουν δικαίωμα στην εργασία.
    Ο προβληματισμός μου δεν εστιάζεται μόνο οτι όλοι δεν εχουν τα ίδια δικαιώματα στην εργασία, αλλα αυτόι που τώρα τα εχουν γιατί τα παιρνουν χωρίς να το αξίζουν, ειναι ακρατος παραλογισμός.
    Αποσύνδεση του πτυχίου απο την αγορά εργασίας άμμεσα.
    Ολοι θα πρεπει να αποδείξουν τις γνωσεις και τις δεξιότητες που απόκτησαν απο τον οποιονδήποτε φορέα.

  • 30 Ιουλίου 2010, 13:54 | ΜΑΡΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 41  0

    ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΥΨΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ.
    ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ, ΕΝΩ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΟΥΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ,
    ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, ΕΝΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΟΧΟΙ ΠΤΥΧΙΩΝ, ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΑ ΝΑ ΑΣΚΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ.
    ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ -ΜΕΣΩ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ- ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ -ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΚΑ- ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟ Φ.Π.Α ΠΟΥ ΑΠΟΡΕΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.

  • 27 Ιουλίου 2010, 18:51 | Γιαννης Ανδρικοπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 100  0

    Η αναγνωριση πρεπει να επεκταθει αμεσα στα ΙΕΚ στα ΕΕΣ & παραθετω συγκεκριμενο παραδειγμα που αφορα τους αποφοιτους απο τα συγκεκριμενα κεντρα οι οποιοι εργαζονται σε τηλεοπτικους σταθμους & κινηματογραφικες παραγωγες με ειδικοτητες εικονοληπτη, ηχοληπτη,μοντερ κτλ.Οι συγκεκριμενες ειδικοτητες ανηκουν στο υπ.πολιτισμου, οπου & διδεται η απαραιτητη αδεια ασκησεως επαγγελματος.Το προβλημα στον οπτικοακουστικο κλαδο, ειναι οτι δυσκολα καποιος μπορει ν’αποκτησει την αδεια ασκησεως επαγελματος υστερα απο την υπουργικη αποφαση του 2005 & ειδικα αν ειναι αποφοιτος ΙΙΕΚ & ΕΕΣ δεν εχει το δικαιωμα να δωσει εξετασεις στο υπουργειο πολιτισμου,ετσι ωστε ν’αποδειξει τις γνωσεις του,τις οποιες καθημερινα αποδικνυει αφου ασκει το συγκεκριμενο επαγγελμα.Συμφωνα με την υπαρχουσα νομοθεσια μεχρι το 2012 ολοι οι εργαζομενοι στα οπτικοακουστικα μεσα πρεπει να εχουν αποκτησει την αδεια ασκησεως,αλλιως θ’απολυθουν.Τουλαχιστον αν μπορουν ν’αποδειξουν με το ΕΠΠ τις ικανοτητες τους,ειναι ενα θετικο βημα για τη λυση αρκετων εργαζομενων στο συγκεκριμενο κλαδο.

  • 27 Ιουλίου 2010, 10:15 | ο.ν.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 9  0

    Το ποιό ωραίο ειναι ότι ο ΟΕΕ με το χαμηλό προφίλ ειναι κράτος εν κράτει, ακόμα και απο τους λογιστές αποφοιτους ΑΕΙ ελάχιστοι θελουν την παραμονή τους σε ενα επιμελητηριο που αποτελειται κατα μεγιστη πλειοψηφια απο τραπεζιτες, πληροφορικαριους, δημοσιους υπαλληλους, κτλ Παγια ζητηση των λογιστών και οχι προερχομενων απο άλλη σχολή αλλα απο οικονομολόγους ειναι η ιδρυση φοροτεχνικου επιμελητηριου , αλλα΄ακόμα και αυτό δεν προχωράει χρόνια τωρα. Για ποιό ΤΕΕ μιλάμε, το ΟΕΕ ειναι κράτος, αυτό αποφασίζει ποιός θα κάνει τον λογιστή, με πιστη εφαρμοφή του νόμου βεβαια λενε, ενος νόμου που φτιάξανε αυτοι!!
    Για αυτο τα ΙΕΚ εξειδικευσης φοροτεχνικά δεν παιρνουν με το πτυχίο 17 χρονια τωρα αδεια ασκησεως επαγγελματος και ο οικονομολόγος κατευθυνση τραπεζικά ή πληροφορική ή οικονομικό της νομικής γίνεται άνετα ,στο ποιό ανοικτό κλειστό επάγγελμα της Ελλαδος, το επαγγελμα του λογιστή, αλλα μόνο για τα μελη του ΟΕΕ, και θελει η κυρία υπουργός να μεταφερει τις τυχες των λογιστών και με νόμο στον ΟΕΕ..

  • 8 Ιουλίου 2010, 20:42 | Θ.Β.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 16  0

    Για να συμπληρώσω το σχόλιο του ο.ν. για τους Λογιστές – Φοροτέχνες… στην Αγγλία δεν υπάρχει σύνδεση ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων. Για παράδειγμα η πρώην πρωθυπουργός Margaret Thatcher σπούδασε χημικός και έγινε πετυχημένη δικηγόρος πριν εκλεγεί πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας. Αλλά το σύστημα της Αγγλίας σου λέει σπούδασε ότι θέλεις και μετά για να ασκήσεις το ίδιο ή διαφορετικό επάγγελμα που θέλεις πρέπει να δώσεις παράλληλα με την προαπαιτούμενη εργασιακή εμπειρία σκληρές επαγγελματικές εξετάσεις. Για παράδειγμα το επάγγελμα του Λογιστή στην Αγγλία έχει μεγαλύτερο κύρος από του Γιατρού στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που έχεις τελειώσει κάποια σχετική σχολή με συνάφεια αντικειμένου εξετάζονται από επιτροπή η συνάφεια και το επίπεδο των θεμάτων των εξετάσεων της σχολής που έχεις τελειώσεις και λαμβάνεις εξαιρέσεις εξετάσεων από κανένα μέχρι αρκετά μαθήματα. Όμως από το τελευταίο στάδιο εξετάσεων δεν εξαιρείτε κανένας.

    Στην Ελλάδα και ειδικότερα για το Επάγγελμα του Λογιστή – φοροτέχνη κυριαρχούσαν μέχρι σήμερα συντεχνιακές αντιλήψεις με σοβαρές ευθύνες που βαρύνουν κυρίως το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος που οδήγησαν το επάγγελμα δεκαετίες πίσω από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Η άμεση υιοθέτηση του Μοντέλου της Αγγλίας θα ήταν μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

  • 30 Ιουνίου 2010, 14:24 | Αριστοτέλης Ιωαννίδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  6

    Η μετάβαση θα πρέπει να είναι «ομαλή» για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που παρέχουν δια βίου μάθηση.
    Για παράδειγμα Σχολές Πληροφορικής, ΕΕΣ, ΙΕΚ.
    Η έννοια ομαλή μετάβαση συνεπάγετε την προϋπόθεση να μην θιγούν η καταστρατηγηθούν επαγγελματικά δικαιώματα τόσο των εμπλεκομένων φορέων εκπαίδευσης αλλά και των ίδιων των καταρτιζόμενων.
    Παράδειγμα προς αποφυγήν είναι τελικά η επικύρωση του νομοσχεδίου για τα κολλέγια και ΕΕΣ που το ΠΑΣΟΚ αντιπαραθέτονταν στα έδρανα της βουλής επί ΝΔ, και τώρα το επικυρώνει χωρίς να υπάρχει σαφής πρόταση.

  • 11 Ιουνίου 2010, 11:59 | ο.ν
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 15  0

    Διορθωμένο κέιμενο..

    Η αναγνώριση του ΕΠΠ θα πρέπει να επεκταθεί με την μορφή του κατεπείγοντως σε επαγγελματικές σχολές τύπου ΙΕΚ και ειδικότερα σε κατευθύνσεις με επιστημονικό αντικείμενο όπως φοροτεχνικά -λογιστική. Το επάγγελμα του λογιστή φοροτέχνη μεχρι το 1998 δεν απαιτούσε τίτλους εξειδίκευσης και μπορούσε ο οιοσδήποτε να το εξασκήσει στην χώρα μας.Το 1997 με την ψήφιση του Ν.2515/97 και το Π.Δ.340/98 εκλεισαν τον επάγγελμα και μετέφεραν στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ Ελλάδος που είναι ενας φορέας αποτελούμενος μόνο απο αποφοίτους οικονομικών σχολών την τήρηση του νόμου, νόμου που ήταν ραμμένος κατ εντολή τους.Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ που κατείχαν τίτλους οικονομικων, πληροφορικής, τραπεζικων, στατιστικής αρκεί ο τίλτος τους να προερχόταν απο πανεπιστήμιο που θεωρείται οικονομικό να μετατρέπουν τα πτυχία τους σε πτυχία λογιστικής.Με την ψήφιση του νόμου αυτού σχολές όπως ΤΕΙ λογιστικής μέχρι και πρόσφατα είχαν υποδυέστερη αντιμετώπιση απο τους οικονομολόγους του ΟΕΕ , και ενω κατείχαν τίτλο συναφη με το επάγγελμα θεωρούνταν λογιστές Β κατηγορίας .Πριν την ψήφιση του 2515/97 περί ρυθμισης του λογιστικού επαγγελματός είχαν ξεπηδήσει τα Δημόσια ΙΕΚ με κατευθύνσεις ειδικός φοροτεχνικού γραφείου, ειδικός κοστολόγησης, με ακόμα πιο εξειδικευμένες γνώσεις στα λογιστικά φοροτεχνικά, αποτέλεσμα ήταν να μην γίνονται ποτέ λογιστές στην πράξη τα δε επαγγελμτικά τους δικαιώματα να ισοβαθμίζονται πλήρως με αυτά των εμπειρικών αποφοίτων λυκείου, δηλαδή να παίρνουν μία αδεια Γ τάξης αχρηστη στην ουσία μετα απο 13 χρόνια προυπηρεσία, οταν την ίδια άδεια την παιρνει ο πτυχιούχος αποφοιτος στατιστικής ή τραπεζικών με το πτυχίο. Τυχαίο , δεν νομίζω.Ολα γίναν βάσει σχεδίου των περιβόητων συντεχνιών , αυτων που όλοι κατονομάζουν αλλά στην πράξη παίζουν το παιχνίδι τους. Ακουσά πρόσφατα μία σκέψη τα επαγγελματικά δικαιώματα να καθορίζονται απο τα επιμελητήρια, μα ειμαστε σοβαροί, στα λογιστικά το Οικονομικό επιμελητηριο ειναι ξενος φορέας.Το ΟΕΕ αποτελειται απο αποφοιτους ΑΕΙ ασχετους με το λογιστικό επάγγελμα , ουτε ΤΕΙ ουτε ΙΕΚ, μελη ακομα και σήμερα του ΟΕΕ ειναι μόνο αποφοιτοι ΑΕΙ.Η πολιτεία μετά απο πολύχρονη απαίτηση της συντριπτικής πειοψηφίας των λογιστών επαγγελματιών να επιτρέψει την ιδρυση ενος φοροτεχνικού επιμελητηρίου όπως γινεται σε όλη την Ευρώπη , συνεχίζει και αρνείται και αφήνει μοναδικό κυρίαρχο τον ΟΕΕ ενα ξενο σώμα προς τους λογιστές. Πιστευω καποιος να αντιλαμβανεται το μέγεθος του παραδόξου.Πίο απλά δεν μπορεί να αποτυπωθεί το πρόβλημα που αναγκάζει σχολές ΤΕΙ-ΙΕΚ λογιστικής να ειναι υποδυέστεροι απο σχολές μη λογιστικής όσον αφορα το επάγγελμα του Λογιστή.
    Ευχαριστω.

  • 11 Ιουνίου 2010, 11:18 | ο.ν
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 15  0

    Η αναγνώριση του ΕΠΠ θα πρέπει να επεκταθεί με την μορφή του κατεπείγοντως σε επαγγελματικές σχολές τύπου ΙΕΚ και ειδικότερα σε κατευθύνσεις με επιστημονικό αντικείμενο όπως φοροτεχνικά -λογιστική. Το επάγγελμα του λογιστή φοροτέχνη μεχρι το 1998 δεν απαιτούσε τίτλους εξειδίκευσης και μπορούσε ο οιοσδήποτε να το εξασκήσει στην χώρα μας.Το 1997 με την ψήφιση του Ν.2515/97 και το Π.Δ.340/98 εκλεισαν τον επάγγελμα και μετέφεραν στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ Ελλάδος που είναι ενας φορέας αποτελούμενος μόνο απο αποφοίτους οικονομικών σχολών την τήρηση του νόμου, νόμου που ήταν ραμμένος κατ εντολή τους.Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ που κατείχαν τίτλους οικονομικων, πληροφορικής, τραπεζικων, στατιστικής αρκεί ο τίλτος τους να προερχόταν απο πανεπιστήμιο που θεωρείται οικονομικό να μετατρέπουν τα πτυχία τους σε πτυχία λογιστικής.Με την ψήφιση του νόμου αυτού σχολές όπως ΤΕΙ λογιστικής μέχρι και πρόσφατα είχαν υποδυέστερη αντιμετώπιση απο τους οικονομολόγους του ΟΕΕ , και ενω κατείχαν τίτλο συναφη με το επάγγελμα θεωρούνταν λογιστές Β κατηγορίας .Πριν την ψήφιση του 2515/97 περί ρυθμισης του λογιστικού επαγγελματός είχαν ξεπηδήσει τα Δημόσια ΙΕΚ με κατευθύνσεις ειδικός φοροτεχνικού γραφείου, ειδικός κοστολόγησης, με ακόμα πιο εξειδικευμένες γνώσεις στα λογιστικά φοροτεχνικά, αποτέλεσμα ήταν να μην γίνονται ποτέ λογιστές στην πράξη τα δε επαγγελμτικά τους δικαιώματα να ισοβαθμίζονται πλήρως με αυτά των εμπειρικών αποφοίτων λυκείου, δηλαδή να παίρνουν μία αδεια Γ τάξης αχρηστη στην ουσία μετα απο 13 χρόνια προυπηρεσία, οταν την ίδια άδεια την παιρνει ο πτυχιούχος αποφοιτος στατιστικής ή τραπεζικών με το πτυχίο. Τυχαίο , δεν νομίζω.Ολα γίναν βάσει σχεδίου των περιβόητων συντεχνιών , αυτων που όλοι κατονομάζουν αλλά στην πράξη παίζουν το παιχνίδι τους. Ακουσά πρόσφατα μία σκέψη τα επαγγελματικά δικαιώματα να καθορίζονται απο τα επιμελητήρια, μα ειμαστε σοβαροί, στα λογιστικά το Οικονομικό επιμελητηριο ειναι ξενος φορέας.Το ΟΕΕ αποτελειται απο αποφοιτους ΑΕΙ ασχετους με το λογιστικό επάγγελμα , ουτε ΤΕΙ ουτε ΙΕΚ, μελη ακομα και σήμερα του ΟΕΕ ειναι μόνο αποφοιτοι ΑΕΙ.Η πολιτεία μετά απο πολύχρονη απαίτηση της συντριπτικής πειοψηφίας των λογιστών επαγγελματιών να επιτρέψει την ιδρυση ενος φοροτεχνικού επιμελητηρίου όπως γινεται σε όλη την Ευρώπη , συνεχίζει και αρνείται και αφήνει μοναδικό κυρίαρχο τον ΟΕΕ ενα ξενο σώμα προς τους λογιστές. Πιστευω καποιος να αντιλαμβανεται το μέγεθος του παραδόξου.Πίο απλά δεν μπορεί να αποτυπωθεί το πρόβλημα που απαγορεύει σε σχολές ΤΕΙ-ΙΕΚ λογιστικής να ειναι υποδυέστεροι απο σχολές μη λογιστικής όσον αφορα το επάγγελμα του Λογιστή.
    Ευχαριστω.

  • 24 Μαρτίου 2010, 22:27 | ΜΔ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πρέπει να δοθεί στη μη τυπική εκπαίδευση (ψυχική – σωματική – οργανωτική, σε ακραίες συνθήκες) που έχουν πάρει όσοι έχουν θητεύσει στις Ειδικές Δυνάμεις των Ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων. Η εκπαίδευση τους έχει τεραστία σημασία στον τομέα ασφάλειας, την αστική ασφάλεια (όπως έχει αποδειχθεί στον κόσμο της επαρχίας με τους συνοριοφύλακες), την προστασία και διαχείριση πρώτης γραμμής του φυσικού χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος (σε κάποιους πρέπει να έχει αποδειχθεί ότι αντέχουν και γνωρίζουν να διαχειρίζονται τον καπνό της πυρκαγιάς, τα κουνούπια, τη λάσπη, την αρμύρα, την σωματική καταπόνηση και την ένταση της προστασίας αρχών και αξιών, όπως έχει αποδειχθεί στον κόσμο της επαρχίας με τους δασοκομάντος)και στα σώματα ασφαλείας γενικότερα, στην επιλογή προσωπικού.

    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=08.08.2007,id=99584328

    ΜΔ

  • 19 Μαρτίου 2010, 17:06 | anagnostis c
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στις κρισεις για διορισμο στο ΕΣΥ τα ουσιαστικα κριτηρια ειναι η προυπηρεσια και οι δημοσιευσεις. Οι δημοσιευσεις δεν αξιολογουνται με σαφη κριτηρια , ορισμενοι εχουν ιδιοποιηθει αυτα τα περιοδικα και ελεγχουν τη διανομη των δημοσιευσεων . Ορισμενα περιοδικα εκδιδονται με κρατικη οικονομικη ενισχυση.
    Παραδειγμα τα ιπποκρατεια θεσσαλονικης οπου μια απλη στατιστικη δειχνει οτι σε καθε τευχος δημοσιευει η ιδια ομαδα.
    Αρα για δικαια αποκτηση προσοντων πρεπει να διακοπουν οι δημοσιευσεις και να τεθουν αυστηρα και σαφη κριτηρια μετα οποια στο εξης 1. θα δημοσιευονται και 2. θα αξιολογουνται .

  • 18 Μαρτίου 2010, 23:01 | Aeiforos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Προφανώς η εφαρμογή των 8 επιπέδων του EQF, είναι κάτι παραπάνω από την τοποθέτηση των ήδη υπαρχόντων βαθμίδων εκπαίδευσης σε αυτά τα 8 επίπεδα
    Είναι εμφανής η σχέση της παρούσας διαβούλευσης με την προηγούμενη του Υπουργείου Παιδείας για την άτυπη εκπαίδευση και την δια βίου Εκπαίδευση (http://www.opengov.gr/home/?p=530)

    Εάν και εκπρόθεσμα θα θέλαμε να τοποθετηθούμε σχετικά με προγράμματα της δια βίου εκπαίδευση για την Κοινωνική Οικονομία του Υπουργείου Παιδείας, θέτοντας τα παρακάτω στοιχεία

    • Σύμφωνα με την διεθνής αποδεκτή περιγραφή Ανάμεσα στο Κράτος και στην αγορά εμφανίστηκε ο τομέας της Κοινωνικής Οικονομίας, οι οργανώσεις έχουν την μορφή συνεταιριστικών επιχειρήσεων, αλληλοβοηθητικών φορέων, μη κερδοσκοπικών ενώσεων και συλλογικών επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργούσαν με τη νομική μορφή του συνεταιρισμού ή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας. ( Ινστιτούτο ΓΣΣΕ http://www.inegsee.gr/enimerwsi-126-doc2.htm )

    • Ο Διεθνές Οργανισμός Εργασίας με την Σύμβαση 193/2002 που έχει αποδεχτεί και η Χώρα μας, προτρέπει την Εισαγωγή της Συνεταιριστικής Παιδείας σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, προφανώς θεωρώντας ότι οι βαθμίδες εκπαίδευσης προετοιμάζουν τους αυριανούς πολίτες για την ένταξή τους μόνο στην Κρατική και Ιδιωτική Οικονομία ( Σύσταση 193 παράγραφος 8.1 στ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/Sistasi193.pdf )

    • Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνές Οργανισμού Εργασίας που υιοθέτησε και η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ανακηρύσσοντας το 2012 Διεθνές Έτος προώθησης των Συνεταιρισμών, το συνεταιριστικό μοντέλο έδειξε ανθεκτικότητα σε αυτή και σε προηγούμενες κρίσεις, και ενώ η οικονομία των επενδυτών καταρρέει, αυτό το μοντέλο ευημερεί ( Έκθεση ΔΟΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotitaGR.pdf , Ψήφισμα υιοθέτησης του Διεθνούς έτους συνεταιρισμών από τον ΟΗΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/gsOHE.pdf )

    • Στο κανάλι της Βουλής των Ελλήνων παρακολουθήσαμε ενημέρωση της Επιτροπής Επιμορφώσεων της Βουλής από τον Πρεσβευτή της Φιλανδίας για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας του. Μακάρι να πάρουμε ως χώρα κάποια στοιχεία από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα

    Είναι γνωστή η παγκόσμια πρωτιά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος της Φιλανδίας.

    Αυτό όμως που ίσως δεν είναι γνωστό ευρέως είναι ότι η Φιλανδία είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού να είναι μέλη συνεταιρισμών που κυμαίνεται στο 62%. Άλλες χώρες που μοιράζονται τις πρώτες πέντε θέσεις καλύτερου εκπαιδευτικού συστήματος είναι η Ιαπωνία που έχει το 33% του πληθυσμού μέλη συνεταιρισμών και ο Καναδάς με 40 % του πληθυσμού να είναι μέλη συνεταιρισμών (αναφορά πρώτων θέσεων στο http://alykeio-geraka.blogspot.com/2009/05/blog-post_08.html) ( Τα ποσοστά του πληθυσμού τους που είναι μέλη συνεταιρισμών http://www.ica.coop/coop/statistics.html )

    • Διαβάσαμε τα παλαιότερα προγράμματα της Κοινωνικής Οικονομίας δια βίου εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Περιλαμβάνουν μαθήματα πληροφορικής, λογιστικής κλπ, χωρίς να περιλαμβάνουν μαθήματα για την διαφορετικότητα λειτουργίας και σκοπών μιας συνεταιριστικής εταιρείας, ως εταιρεία με διπλό σκοπό επιχειρηματικό και κοινωνικό

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    Σύμφωνα με τα παραπάνω, με την αναμόρφωση του προγράμματος δια βίου εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας θα ήταν κατ ευχήν έργο για την χώρα μας να εφαρμόσει την συνεταιριστική εκπαίδευση, όπως έχει την υποχρέωση βάσει διεθνώς συμβάσεων, αλλά και για να βοηθήσει την ανάπτυξη του τόπου μας με ένα μοντέλο που έχει αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει.

    Σχετική ύλη για την συνεταιριστική εκπαίδευση από το συνεταιριστικό εγχειρίδιο του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/egxiridio.pdf

    Σειρά βασικών συνεταιριστικών μαθημάτων « basics text» για δόκιμους συνεταιριστές στην Ισπανίας κεφάλαιο 1-12 http://www.mondragon-corporation.com/ENG/General-Information/Publications/Bibliography.aspx

    Συνεταιριστικές ενέργειες για την άτυπη εκπαίδευση στην Ευρώπη http://icanews.coop/en/node/134157

    Με τιμή

    Δίκτυο ΚΑΠΑ
    Για την προώθηση των συνεταιρισμών στον τόπο μας

    Οι συνεταιρισμοί φέρονουν πάντα λύσεις και σε περιόδους κρίσης
    http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotitaGR.pdf

  • 16 Μαρτίου 2010, 10:31 | οικονομου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 6  0

    Θα ήθελα να προτείνω σε αυτήν την ενότητα ότι ακόμα πιο επείγον είναι τα ΙΕΚ λογιστικής πληροφορικής, κοστολόγησης να πα;ρουν α΄δεια ασκήσεως επαγγελματος με το πτυχιο διότι χιλιάδες παιδιά παραμένουν ανεργα ή εκμεταλευονται απο επιτήδειους, διότι πηραν τίτλο εξειδίκευσης χωρίς δικαίωμα στην εργασία. πρεπει μετα απο 20 χρόνια να μπεί μία τάξη

  • 13 Μαρτίου 2010, 12:53 | EA
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Διόρθωση και επιπλέων πληροφορίες

    Έχω ένα λάθος στο προηγούμενο κείμενο μου,

    Αναφέρω:

    “Επιπλέων σύμφωνα με τον νόμο 2019/2001 ορίζεται πως ένας ερευνητής για να μπορεί να φέρει τον τίτλο «Ερευνητής Β» ή «Ερευνητής Γ» που είναι”

    Ο σχετικός νόμος είναι ο 2919/2001.
    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά στην ιστοσελίδα του Δημόκριτου.

    http://ser.demokritos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=5

    Επιπλέων σχετικά με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ η σχετική ιστοσελίδα είναι η ακόλουθη:

    http://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=CSP2009

    επιλέξτε Greece.

    Science and technology > Research and Development (R&D)

    Ως επένδυση στην Ε&Α (R&D) λογίζονται το ποσοστό του ΑΕΠ που επενδύεται στην Ε&Α, συν ο αριθμός ερευνητών ανά χίλιους εργαζόμενους.

    Ως απόδοση της επένδυσης στην Ε&Α, λογίζονται οι τριαδικές πατέντες ως απόλυτο νούμερο.

    Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι το 2006 επενδύσαμε περίπου 1,7δις $ για να παράγουμε 15 τριαδικές πατέντες. Μόνο μια από αυτές προέρχεται από δημόσιο ερευνητικό ίδρυμα.

    Κατ’ αντιστοιχία η Φινλανδία το ίδιο διάστημα επένδυσε 5.8 δις $ και παρήγαγε 340 τριαδικές πατέντες. Τα αντίστοιχα νούμερα για τη Γερμανία είναι 68 δις $ και 6171 πατέντες.

    Άρα εμείς ανά δις $ επένδυσης έχουμε παράγει 8.8 πατέντες, ενώ η Φινλανδία -με τον μισό πληθυσμό- 59 πατέντες ανά δις $, δηλαδή 7 φορές περισσότερο, η Γερμανία παράγει 91 πατέντες ανά δις $, δηλαδή 10,3 φορές περισσότερο.

    Κείμενο από το site του ΟΟΣΑ:

    «Patent-based indicators provide a measure of the output of a country’s R&D, i.e. its inventions. The methodology used for counting patents can influence the results. Simple counts of patents filed at a national patent office are affected by various kinds of limitations, such as weak international comparability (home advantage for patent applications) and highly heterogeneous patent values. The OECD has developed triadic patent families, which are designed to capture all important inventions only and to be internationally comparable.»

    Από το «OECD PATENT STATISTICS MANUAL – ISBN 978-92-64-05412-7 – © OECD 2009»
    http://browse.oecdbookshop.org/oecd/pdfs/browseit/9209021E.PDF

    Σελ 28

    «Among the few available indicators of technology output, patent indicators are probably the most frequently used. Patent-based statistics have several uses. They allow for measuring the inventiveness of countries, regions, firms or individual inventors, under the assumption that patents reflect inventive output and that more patents mean more inventions. Empirical research has shown that patents are frequently a good predictor of economic performance. In a study of 258 R&D professionals, Keller and Holland (1982) concluded that the number of an inventor’s patents is significantly correlated with superior performance ratings and self-rating. In a study of 1200 companies in high-technology industries, Hagedoorn and Clood (2003) concluded that the number of patents filed by a company is a very good reflection of its technological performance. At the country level, de Rassenfosse and van Pottelsberghe (2008) have found a high correlation between patent numbers and R&D performance.»

    Κείμενο από το site της ΓΓΕΤ:

    Key figures 2007.pdf
    http://www.gsrt.gr/default.asp?FILE=items/5458/149

    «The potential output of R&D activities can be both scientific and technological. Patent-based indicators are among the most frequently used proxies to measure technological output. Patents allow inventors to protect and exploit their inventions over a given time period, and provide a valuable measure of the inventiveness of countries, regions and enterprises. Moreover, since they disclose information about new inventions, patents also play a role in the diffusion of knowledge. Patent indicators not only help to shed light on patterns of technological change, but also measure activities that are closely associated with competitiveness in many important international markets.»

    Ευάγγελος Αχιλλόπουλος
    Lakis@motionfx.gr

  • 13 Μαρτίου 2010, 03:50 | EA
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η καινοτομία και η αναγνώριση της εφευρετικότητας, στην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομική πραγματικότητα, ως μοχλός ανάπτυξης.

    Σύμφωνα με το European Qualifications Framework το ανώτατο επίπεδο 8 χαρακτηρίζεται από τα παρακάτω στοιχεία:

    -Knowledge-
    Knowledge at the most advanced frontier of a field of work and at the interface between fields.

    -Skills-
    The most advanced and specialised skills and techniques, including synthesis and evaluation, required to solve critical problems in innovation and to extend and redefine existing professional practice.

    -Competence-
    Demonstrate substantial authority, innovation, autonomy, scholarly and professional integrity and sustained commitment to the development of new ideas or processes at the forefront of work.

    Η πρόταση που θα ήθελα να φέρω σε αυτόν τον διάλογο αφορά την μισθολογική και βαθμολογική αντιστοίχηση (μόρια π.χ. σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ) με διδακτορικό τίτλο, σε όσους εφευρέτες έχουν καταφέρει να πάρουν Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας.

    ΠΡΟΣΟΧΗ, μιλάμε για ΜΟΝΟ την μισθολογική και βαθμολογική εξίσωση και ΟΧΙ την διδακτική ιδιότητα.

    Αναφέρω την παραπάνω περιγραφή του ανωτάτου επιπέδου 8 για να μπορεί να είναι άμεση η σύγκριση με αυτά που θα αναφέρω παρακάτω.

    Πρώτα πρέπει να αποδείξω πως ένας εφευρέτης με Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας (ΕΔΕ) διαθέτη όλα τα παραπάνω στοιχεία.

    Και κατά δεύτερων το γιατί αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα μια εξίσωση των ΕΔΕ με τα Διδακτορικά Διπλώματα που χαρακτηρίζουν το επίπεδο 8.

    1) Έχει λοιπών ένας εφευρέτης όλα τα παραπάνω στοιχεία;

    -Knowledge-

    Για να δημιουργήσεις μια εφεύρεση πρέπει οπωσδήποτε να κατέχεις το γνωστικό της πεδίο στον μέγιστο βαθμό και επιπλέων να μπορείς να έχεις συνδυαστική σκέψη μέσα από ένα μεγάλο εύρος γνώσεων, έτσι ώστε να βρεις την λύση σε κάτι που κανένας άλλος πριν από σένα δεν κατάφερε να λύσει παγκοσμίως.

    -Skills-

    Για να δημιουργήσεις μια εφεύρεση που κανένας πριν από εσένα δεν κατάφερε να επινοήσει πρέπει να έχεις δεξιότητες και τεχνική κατάρτιση τέτοια που με τον συνδυασμό τους να παραγάγετε καινοτομία που να αλλάζει και να επαναπροσδιορίζει το επίπεδο της τεχνικής παγκοσμίως, στο συγκεκριμένο πεδίο εφαρμογής της εφεύρεσης.

    -Competence-

    Ένας εφευρέτης για να καταφέρει να πάρει το ΕΔΕ πρέπει πρώτα να μελετήσει την εφεύρεση του, να δοκιμάσει την λειτουργικότητα της, εν συνεχεία να ρισκάρει ένα μεγάλο ποσό (που ξεπερνά πολλές φορές και τα 30.000€) χωρίς να γνωρίζει την έκβαση της προσπάθειας του, άρα πρέπει να πιστεύει στην ιδέα του και να έχει την δύναμη και το σθένος ώστε να αντέξει την διαδικασία που ακολουθεί. Πρέπει να έχει την κατάρτιση και το επίπεδο γνώσεων ώστε να μπορεί να αντικρούσει επιτυχώς με επιστημονικά ή πρακτικά επιχειρήματα τους εξεταστές (οι οποίοι είναι όλοι κάτοχοι Διδακτορικών και εξαιρετικά ικανοί και πεπειραμένοι στην δουλειά τους) που θα αναλάβουν να προκαλέσουν την απόρριψη του ΝΕΟΥ της εφεύρεσης με κάθε τρόπο. Ερευνώντας ενδελεχώς την παγκόσμια βιβλιογραφία, ενώ η εφεύρεση θα είναι δημοσιευμένη και θα αναμένει την απόρριψη του ΝΕΟΥ ακόμα και από τρίτους, για χρόνια. Όλοι η διαδικασία διαρκεί από τέσσερα μέχρι έξι έτη. Από τις 400 αιτήσεις που γίνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα μόνο οι 15-20 παίρνουν τελικά ΕΔΕ. Είναι σαφές πως το στοιχείο του ΝΕΟΥ και της ανάπτυξης πραγματικά νέων ιδεών είναι πράγματι στα όρια του επιπέδου της τεχνικής παγκοσμίως. Ένας εφευρέτης έχει την φλόγα να προάγει και να παράγει νέες ιδέες συνεχώς, είναι εξ ορισμού αυτόνομος, είναι εξαιρετικά καινοτόμος και είναι ακέραιος επαγγελματίας. Τα ΕΔΕ είναι εύκολο να καταστούν τριαδικά (triadic patent families) δηλαδή να είναι κατοχυρωμένα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία έτσι ώστε να καταγράφονται στα βασικά στατιστικά του ΟΟΣΑ ως απόδοση της επένδυσης της χώρας μας στην γνώση την επιστήμη και την τεχνολογία. Για όσους δεν το γνωρίζουν, οι πατέντες (τα διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας) είναι το μόνο στοιχείο που καταγράφει ο ΟΟΣΑ ως αποτέλεσμα (αποδοτικότητα) της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) μιας χώρας. Επιπλέων σύμφωνα με τον νόμο 2019/2001 ορίζεται πως ένας ερευνητής για να μπορεί να φέρει τον τίτλο «Ερευνητής Β» ή «Ερευνητής Γ» που είναι από τις υψηλότερες θέσεις που μπορεί να ανελιχτεί ένας κάτοχος διδακτορικού τίτλου, απαιτείται να έχει «κάνει πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά και τεχνικά περιοδικά διεθνώς αναγνωρισμένου κύρους ή να έχει διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας».

    2) Γιατί αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα μια εξίσωση των ΕΔΕ με τα Διδακτορικά Διπλώματα που χαρακτηρίζουν το επίπεδο 8 του European Qualifications Framework;

    Καινοτομία, εξωστρέφεια, επιχειρηματικότητα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

    Καινοτομία είναι η ΝΕΑ και πρωτοποριακή ιδέα που αξιοποιείται.

    Πότε μια ιδέα είναι νέα;
    Όταν είναι μοναδική στον κόσμο.

    Πότε μια ιδέα μπορεί να αξιοποιηθεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
    Όταν έχει κατοχυρωθεί διεθνώς και αποτελεί πατέντα.

    Οι πατέντες (ή άλλος οι ευρεσιτεχνίες) αποτελούν το μέγιστο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις χώρες που τις δημιουργούν και τις αξιοποιούν. Οι πατέντες παρέχουν την αποκλειστική εκμετάλλευση της ιδέας για 20 χρόνια από τους εφευρέτες στην παγκόσμια αγορά. Είναι το βασικό στοιχείο μέτρησης της απόδοσης της επιστήμης και της τεχνολογίας μιας χώρας για τον ΟΟΣΑ, αποτελούν απτό μετρήσιμο μέγεθος, που αντικατοπτρίζει ευθέως την ανταγωνιστικότητα και την τεχνολογική πρωτοπορία μιας χώρας. Οι πατέντες παγκοσμίως παράγονται σε ποσοστό 7:1 από ιδιώτες εφευρέτες και όχι μόνο από δημόσια ερευνητικά κέντρα. Στην Ελλάδα το νούμερο είναι 12:1 ιδιώτες / δημόσια ερευνητικά κέντρα.

    Οι ιδέες δημιουργούνται από την ανάγκη επίλυσης ενός πρακτικού προβλήματος, έτσι είναι σχεδόν βέβαιο πως οι ιδέες δεν παράγονται αποκλειστικά σε εργαστήρια ερευνητικών ιδρυμάτων. Τα εργαστήρια όμως, συνήθως συμβάλουν στην υλοποίηση των ιδεών. Υπάρχουν όμως επιπλέων, σημαντικά αποτελέσματα ερευνών που παράγονται σε δημόσια ερευνητικά κέντρα και επιβάλλεται να κατοχυρώνονται.

    Οι ιδέες παράγονται από ανθρώπους που έχουν ανάγκη, είναι γνωστή η αρχαία ρήση «πενία τέχνας κατεργάζεται». Η εφευρετικότητα είναι ταλέντο και δεν είναι εύκολο να διδαχτεί, είναι δυνατών όμως η εκπαίδευση να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της. Η εφευρετικότητα είναι ανεκτίμητη στην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία, αν το κατανοήσουμε και την καλλιεργήσουμε συστηματικά θα αποτελέσει σημαντική πλουτοπαραγωγική πηγή για την χώρα.

    Θα πρέπει να γίνει κεντρική πολιτική επιλογή της χώρας, η προώθηση της εφευρετικότητας και η διεθνής κατοχύρωση των αποτελεσμάτων της.

    Ένας από τους πρώτους εφευρέτες που του απονεμήθηκε τιμής ένεκεν Διδακτορικό στην Μηχανική το 1969, είναι ο εφευρέτης Felix Wankel για τον πασίγνωστο κινητήρα εσωτερικής καύσης Wankel που φέρουν σήμερα τα Mazda RX-7. Ο Felix Wankel ήταν παντελώς αμόρφωτος, πρόκειται για έναν αυτοδίδακτο μηχανικό που κατάφερε να κατασκευάσει τον πρώτο περιστροφικό κινητήρα στον κόσμο.

    Η προτεινόμενη μισθολογική και βαθμολογική αντιστοίχηση με τον διδακτορικό τίτλο, σε όσους εφευρέτες έχουν καταφέρει να πάρουν Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας θα αποτελέσει ένα μέγιστο κίνητρο για την εκτόξευση της εφευρετικότητας των Ελλήνων, με αποτέλεσμα την σημαντική αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας.

    Ευάγγελος Αχιλλόπουλος
    Lakis@motionfx.gr

  • 12 Μαρτίου 2010, 15:40 | Κωνσταντίνος Γκελερής
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Σαφώς και στο κομμάτι της Πληροφορικής. Ας ισχύσουν οι κανόνες λειτουργίας που ισχύουν και για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών.
    Άς ληφθεί όμως υπόψη στη σύνταξη των κριτηρίων και η έλλειψη των επαγγελματικών χώρων, οι παράλογες απαιτήσεις των ιδιοκτητών και η συμπληρωματική λειτουργία τους με άλλες μορφές εκπαίδευσης, όπως ξένες γλώσσες, μέση εκπαίδευση.

  • 10 Μαρτίου 2010, 13:46 | Aπόστολος Χατζηδήμου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στους κλάδους που το ελληνικό κράτος έχει θέσει ως στραηγικούς κόμβους ανάπτυξης και ευημερίας του τόπου. Δεν σχεδιάζεις στρατηγικές για το αύριο χωρίς να έχεις ερευνήσει τους τομείς στους οποίους δίνεις βαρύτητα.Και δεν είναι μόνον η πληροφορική που προηγείται. Η πληροφορική δεν θα προωθήσει τους νέους αγρότες στην επαναξιολόγηση της παραγωγής τους.Ούτε θα δημιουργήσει άμεσα τις δομές της έρευνας που τόσο χρειαζόμαστε. Ούτε άμεσα θα ενισχύσει ναυτιλία και τουρισμό.
    Τα εθνικά κεφάλαια προηγούνται.

    ΥΓ:Και όσον αφορά την «πράσινη ανάπτυξη» θα πρέπει να δώσετε πια με πιο απλό τρόπο στον κόσμο τον μπούσουλα αυτής με όλα τα παραδείγματα. Μέχρι στιγμής πολλοί (ιδιαίτερα στην επαρχία) ακούν πράσινη ανάπτυξη και κοιτούν το χορτάρι στα χωράφια τους. Φέρτε τη γνώση πιο κοντά στον κόσμο.

  • 9 Μαρτίου 2010, 11:39 | Γιώργος Αποστολακόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 1  0

    Σίγουρα στον τομέα της Πληροφορικής.
    Είμαι ιδιοκτήτης ΕΕΣ με αποκλειστική ενασχόληση την εκπαίδευση στον χειρισμό Η/Υ.
    Η προηγούμενη κυβέρνηση έθεσε κάποιους βασικούς κανόνες λειτουργίας ΕΕΣ με τους οποίους κάποιοι από εμάς (κορόιδα..) προσπάθησαν να εναρμονιστούν.
    Επενδύσαμε σε κτιριακές υποδομές, δεσμεύσαμε χρήματα (10.000€) στην τράπεζα προς έκδοση εγγυητικής επιστολής, πληρώσαμε για μελέτες σε Πολ. Μηχανικούς και Μηχανολόγους, μοχθήσαμε για μήνες για την συγκέντρωση των απαραίτητων εγγράφων και έρχεται η νέα κυβέρνηση και τι μας λέει;
    «Εμείς θα θεσπίσουμε νέους κανόνες»
    Είμαστε επιχειρήσεις που δουλεύουν χωρίς Άδεια Λειτουργίας, όχι γιατί είμαστε παράνομοι ή δεν θέλουμε να αποκτήσουμε αλλά γιατί δεν υπάρχουν κανόνες απόκτησής της.
    Θέλουμε κανόνες λειτουργίας γιατί δεν θέλουμε το επάγγελμά μας να εκφυλιστεί από τον κάθε «επιχειρηματία» που παίρνει μια επιδότηση και μπορεί να λειτουργήσει ένα ΕΕΣ οπουδήποτε (ακόμα και ξύλινα πατάρια) και οπωσδήποτε (προγράμματα σπουδών χωρίς έγκριση από κανένα φορέα, «βαπτισμένοι» καθηγητές κλπ).
    Αν κάποιος διαβάζει αυτά που γράφουμε στην περιβόητη «δημόσια διαβούλευση», που σαν σκέψη με βρίσκει πολύ σύμφωνο, θα πρέπει να καταλάβετε πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΕΕΣ θέλουμε τους κανόνες λειτουργίας.
    Εμείς που ασχολούμαστε με την «άτυπη εκπαίδευση» και πιστοποίηση δεν θέλουμε να μας συνδέετε με τον θεσμό του Κολλεγίου. Ούτε θέλουμε να γίνουμε Κολλέγια.
    Επίσης δεν ανήκουμε σ’ αυτό που ονομάζετε «παραπαιδεία». Δεν λειτουργούμε συμπληρωματικά στο σχολείο.
    Σαν θεσμός υπάρχουμε και θέλουμε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε παρέχοντας συμπληρωματικές γνώσεις που θα πιστοποιούνται όχι μόνο τυπικά αλλά και ουσιαστικά μέσα από την αγορά εργασίας.
    Δώστε μας την ευκαιρία να αποδείξουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο και σ’ αυτήν την έρμη τη χώρα.
    Ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε για να εκφράσω εν συντομία τις απόψεις μου.

  • 8 Μαρτίου 2010, 14:54 | Ζγούρης Φώτιος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 1  0

    Πρώτα απ’ όλα στον τομέα της Πληροφορικής. Χιλιάδες κόσμου αυτήν την στιγμή αγωνιά για να αποκτήσει την Πιστοποίηση Βασικών Δεξιοτήτων στην Πληροφορική, ακόμα περισσότεροι την έχουν αποκτήσει, και ένα πολύ μικρό ποσοστό κατέχει πράγματι αυτήν την γνώση!

    Πρέπει να οδηγηθούμε σε ένα πλαίσιο όπου η γνώση της Πληροφορικής θα πρέπει να αναβαθμιστεί. Φορείς όπως τα ΕΕΣ έχουν την εμπειρία να πρωταγωνιστήσουν σε αυτήν την προσπάθεια!

  • 6 Μαρτίου 2010, 21:13 | Kourpetakis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  3

    … και επίσης για τους ανορθόγραφους θα πρέπει να υπάρχει πέναλτυ για το επίπεδο που θέλουν να καταταχθούν …

    ΄-)

    ας προσέχουμε λίγο πως γράφουμε
    ας τα βάζουμε στο word πρώτα

  • 6 Μαρτίου 2010, 21:43 | χρηστος βενιερης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 3  1

    στα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών πληροφορικής η κέντρα πληροφορικής ή φροντιστήρια πληροφορικής,

  • 6 Μαρτίου 2010, 18:38 | ΕΡΜΙΟΝΗ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 6  0

    ΣΤΑ IEK ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.

  • 5 Μαρτίου 2010, 19:52 | Γιώργος Βασιλακόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 5  1

    Η αναγνώριση του ΕΠΠ θα πρέπει να επεκταθεί κυρίως σε μορφές μεταλυκειακής εκπαίδευσης όπως ΙΕΚ και κολέγια αλλά και ΚΕΣ και διάφορες ιδιοτικές σχολές που υπάρχουνε σε όλη την Ελλάδα. Θα πρέπει να επεκταθεί και σε μορφές τυπικής εκπαίδευσης που υπήρχε και υπάρχει από πολύ παλιά από ιδιοτικές σχολές όπως Σιβιτανίδιος και άλλες διάφορες που δεν θυμάμαι ακριβώς.