• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.ΜΑΡΚΟΥ' | 21 Μαρτίου 2010, 23:51

    Χαίρομαι που ανοίγει με δημοκρατικό τρόπο ο διάλογος για την καυτή πατάτα της παιδείας στην Ελλάδα! Πράγματι η προσαρμογή των 8 επιπέδων στην ελληνική πραγματικότητα θα είναι ίσως άδικη και ισοπεδωτική. Ήδη έχει φουντώσει ο πόλεμος ανάμεσα σε ΤΕΙ-ΑΕΙ, colleagues και εργαστήρια σπουδών. Νομίζω πως το βαθύ πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας ξεκινά από την υπερβολή ως προς τα πιστοποιημένα μεν, ανεπαρκή δε και συχνά ανύπαρκτα προσόντα. Όλοι διδακτορικά γράφουν, αλλά τι γράφουν μέσα σε αυτά κανείς δεν αναρωτιέται! Αρκεί να το γράψεις και να πάρεις τα μόρια. Ένα συνονθύλευμα εικονικών και δυστυχώς φωτογραφικών προσόντων. Η θέσπιση επιπέδων με βάσει τα εξάμηνα και το πρόγραμμα σπουδών για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης είναι πιο δίκαιη. Ας γίνουν 10, 20 και 30 επίπεδα ώστε η κάθε βαθμίδα να συγκεντρώνει όσο το δυνατό λιγότερο ανομοιογενές υλικό. Δεν μπορεί να γίνει εξίσωση ΑΕΙ-ΤΕΙ γιατί πώς να το κάνουμε αυτός που περνάει με 19 δεν είναι το ίδιο με αυτόν που περνά με 10, όπως δεν είναι όλα τα δάχτυλα ίδια. Ο καλός μαθητής είναι ‘φυτό’, σπουδάζει στα ταλαίπωρα ελληνικά πανεπιστήμια της κομματικής καφρίλας και είναι μειοψηφία ακόμα και με τις ορδές των μεταγραφών συνυπολογισμένες. Ποια είναι όμως η ειδοποιός διαφορά ;-Μα φυσικά ότι σε ποιοτικά χαρακτηριστικά ο εγχώριος φοιτητής είναι επαρκέστερος και πληρέστερος. Όπου και να πάει ο μαθητής του 10 και πληρώσει θα γίνει γιατρός στα χαρτιά και με άριστα. Βλέπε αγγλόφωνα Ρουμανίας-Τσεχίας κλπ που οι απόφοιτοί τους δεν ξέρουν ούτε σωστά ΑΓΓΛΙΚΑ!!! Αυτός που είναι του 19 θα διαπρέψει όπου και να πάει στον κόσμο. Δεν έχει σημασία η απομνημόνευση της γνώσης και η ποσότητα της ύλης, αλλά η τεχνική να αφομοιώνεις, να φιλτράρεις και να δημιουργείς παραγωγικό αποτέλεσμα. Η ελληνική κοινωνία πληρώνει τις σπουδές αυτού του φοιτητή και εν συνεχεία τον θέτει στο περιθώριο της ανεργίας! Η παιδεία πρέπει να συνδεθεί με την αγορά εργασίας, δίνοντας προτεραιότητα σε όσους αποφοιτούν από τα δικά της έδρανα, τουλάχιστον στο Δημόσιο όπως κάνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ας θυμηθούμε λίγο το λήμμα παιδεία - παιδεύω και τι σημαίνει εν τέλει η λέξη παιδεία…