• Σχόλιο του χρήστη 'Theodoros Theodorou' | 29 Απριλίου 2010, 16:47

    @ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ, Οι Ευρωπαϊκές Αγγλοσαξονικές οδηγίες, πολύ καλά κάνουν και υπάρχουν και είναι διαρθρωμένες έτσι όπως είναι, αυτό Ισχύει σε Ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, και έτσι είναι και το σωστό για όλους. Το Επίπεδο προσφοράς της γνώσης και της έρευνας είναι άριστο, και είναι ISCED 5A όπως ακριβώς και των Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων, και συγκρίνεται πολύ άνετα. Τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) -- βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2530/1997, 2817/2000, 2916/2001, 3027/2002, 3404/2005, 3549/2007, 3685/2008, 3794/2009 κ.α.. -- και διέπονται ως προς την οργάνωση και την λειτουργία τους από τις ίδιες συνταγματικές αρχές και διατάξεις, όπως και τα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία. Το ότι εισέρχονται με 12-13 δεν είναι ο κανόνας, αλλά υπάρχουν αρκετές σχολές όπου οι «βάσεις εισαγωγής» είναι μεγαλύτερες από πολλές Πανεπιστημιακές σχολές, 15000+ μόρια για να εισαχθείς, υπάρχουν σχολές που χρειάζεσαι 19000+ μόρια για την εισαγωγή. Ο μαθητής του 19 στις εισαγωγικές, πλέον φοιτητής αν παρατήσει το διάβασμα (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), το πιο πιθανόν είναι να μην τελειώσει τις σπουδές του ποτέ ή να αργήσει πάρα πολύ, ενώ ο μαθητής που θα «πιάσει» έστω και 8 στις εισαγωγικές και μετά μέσα στην σχολή του και θα προσπαθήσει αρκετά με πολύ και σωστό διάβασμα, μπορεί και να αριστεύσει (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις). Η δική μου η γνώμη είναι ότι κάποιο μέτρο θα πρέπει να υπάρχει, έστω και «η βάση του 8» , αν και καλύτερα θα ήταν να είναι «η βάση του 10». Όμως και χωρίς εισαγωγικές μπορεί να γίνει το ζητούμενο, όποιος προσπαθήσει αρκετά με σωστό διάβασμα και σκέψη, τότε θα τα καταφέρει. Φυσικά, καλό είναι να υπάρχει κάποιο «όριο-βάση» εισαγωγής, αν και οι περισσότερες χώρες κατάργησαν τις εισαγωγικές και υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με μόνο απαιτούμενο προσόν το Απολυτήριο Λυκείου ή ΕΠΑ.Λ. ή G.C.E. σε οποιαδήποτε σχολή και αν επιλέξεις. Επιπλέον, αν χρειάζεται και πιστοποίηση γνώσης για τη γλώσσα που διδάσκεται στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Επίσης, τα μόρια των εισαγωγικών εξετάσεων είναι ένα «μέτρο μορίων» που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγάλη «φούσκα» για διάφορες σχολές λόγω μεγάλης ζήτησης και πρακτικά δεν τους χωράει όλους, και για αυτόν τον λόγο και σκοπό αυξάνονται οι «Βάσεις εισαγωγής». Οι εξετάσεις εντός των σχολών είναι αυτές που σε κρίνουν ικανό για την συγκεκριμένη επιστήμη, όχι οι «βάσεις εισαγωγής». Όποιος μπορεί και θέλει να γίνει κάτι τα καταφέρνει, διαφορετικά τα παρατάει και ψάχνετε για κάτι διαφορετικό. Όσο για το επίπεδο αποδοχής αυτής, όταν κάποιος δεν διαβάζει ή δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο επίπεδο σπουδών ISCED 5A, αναμφίβολα τότε δεν μπορεί να περάσει επιτυχώς τα μαθήματα της Σχολής και του Τμήματός του. Οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να καταστεί Πτυχιούχος ή Διπλωματούχος ποτέ, που είναι ο Πρώτος και Βασικός καταληκτικός Τίτλος Σπουδών Ανώτατης Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης. Εάν τώρα, οι Διπλωματούχοι αξίζουν το επίπεδο 7 και το δικαιούνται, μετά από αδιάβλητη και σοβαρή έρευνα, να Ισοτιμηθεί το Δίπλωμα τους επιπέδου Master (Meng ή MSc), τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα από εμάς, όμως για όλα τα υπόλοιπα Α.Ε.Ι., δηλαδή τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., δικαιωματικά και αυτοδίκαια πάνε στο επίπεδο 6. Οι Διπλωματούχοι εκτός αυτού έχουν…Διπλούς Τίτλους Σπουδών, Απευθείας Διδακτορικό, μεγαλύτερη μοριοδότηση στο Δημόσιο, Επαγγελματικά Δικαιώματα για πολλές ειδικότητες εκτός αυτών που αναγράφονται στο Δίπλωμα τους κ.α.. Δεν σπουδάσαμε άδικα Κύριοι, το μόνο που ζητάμε είναι το δίκαιο μας, και τίποτα περισσότερο. Όσο για το αν είστε πράγματι καθηγητής και διδάσκετε σε Τ.Ε.Ι., είμαι σίγουρος πως όχι, ότι δεν είστε. Από τον τρόπο και το επίπεδο της γραφής σας, σας τοποθετώ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μέχρι να μου αποδείξετε το αντίθετο, με τρανταχτά επιχειρήματα και σοβαρότατες αποδείξεις, πως ότι είστε πράγματι καθηγητής σε Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.).