• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος Κανίδης' | 26 Νοεμβρίου 2009, 02:09

    Κυρία Υπουργέ, κύριοι υπεύθυνοι της σύνταξης του σχετικού νομοσχεδίου. Στα πλαίσια της συμμετοχής μου στην δημόσια διαβούλευση για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης προτείνω τα ακόλουθα: Γενική αρχή επιλογής και αξιολόγησης στελεχών: Καθιέρωση βαθμών που αντιστοιχούν στις θέσεις ευθύνης των στελεχών της εκπαίδευσης (π.χ βαθμός Λυκειάρχη, βαθμός Προϊσταμένου Γραφείου, βαθμός Σχολικού Συμβούλου κ.λπ). Για την πρώτη και δεύτερη εκλογή τους οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν στην επιλογή στελεχών. Κατά την πρώτη θητεία τους είναι δόκιμοι στον αντίστοιχο βαθμό. Μετά τη δεύτερη επιλογή τους κατέχουν μόνιμα τον αντίστοιχο βαθμό (πιθανά όχι την συγκεκριμένη θέση αλλά μέσα στην ίδια εκπαιδευτική περιφέρεια) και κρίνονται μόνο μέσα από την διαδικασία αξιολόγησης στελεχών. (Η αρχή αυτή θα εφοδιάσει την εκπαίδευση με στελέχη που δεν θα αλλάζουν σε κάθε αλλαγή κυβέρνησης) Προτείνεται η επιλογή των στελεχών να στηρίζεται σε τέσσερις άξονες 1. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ στις οποίες θα πρέπει να ξεπεράσουν ένα όριο βαθμολογίας (π.χ 60%). Κάθε βαθμός πάνω από αυτό το όριο μετράει επί 0,1 μονάδες (π.χ το 70 παίρνει 1 μονάδα). 2. ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ Διδακτορικό • Σχετικό με το αντικείμενο της θέσης 10 μονάδες, • Σχετικό με την εκπαίδευση 8 μονάδες, • Λοιπά 6 μονάδες. • Δεύτερο διδακτορικό 5 μονάδες. Μεταπτυχιακό • Σχετικό με το αντικείμενο της θέσης 5 μονάδες, • Σχετικό με την εκπαίδευση 4 μονάδες • Λοιπά 3 μονάδες. • Διδασκαλείο 3 μονάδες • Δεύτερο μεταπτυχιακό 2,5 μονάδες. Δεύτερο πτυχίο • 5ετούς διάρκειας σπουδών (π.χ Πολυτεχνεία) 3 μονάδες • 4ετούς διάρκειας σπουδών και ΑΤΕΙ 2,5 μονάδες • 3ετούς διάρκειας σπουδών (παλαιά ΤΕΙ) 2 μονάδες. Σημείωση: ο τρέχον νόμος δεν μοριοδοτεί ούτε ως απλή επιμόρφωση τα πτυχία ΑΤΕΙ και ΤΕΙ Γνώση ξένων γλωσσών (για κάθε ξένη γλώσσα μέχρι και δύο) • Ανώτατο επίπεδο (π.χ proficiency) 1,5 μονάδες • Μεσαίο επίπεδο (π.ψ C1) 1 μονάδα • Βασικό επίπεδο (π.χ Lower) 0,5 μονάδες • Τρίτη γλώσσα: Η μισή βαθμολογία (αντίστοιχα) της πρώτης Γνώση Υ/Η • Με πιστοποίηση 0,5 – 1 μονάδες Επιμορφώσεις • Ανάλογα με τις ώρες παρακολούθησης για κάθε 100 ώρες 0,25 βαθμούς με μέγιστο 2 βαθμούς Άρθρα σε συνέδρια - περιοδικά • Άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση σε επιστημονικά περιοδικά (μετά από κρίση) 0,2 βαθμούς για κάθε άρθρο με μέγιστο 1 μονάδα. Σε άρθρα μη σχετικά με την εκπαίδευση αλλά με επιστημονικό θέμα η βαθμολογία είναι η μισή από την ανωτέρω αναφερόμενη. • Άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση σε επιστημονικά συνέδρια (μετά από κρίση) 0,1 βαθμούς για κάθε άρθρο με μέγιστο 1 μονάδα. Σε άρθρα μη σχετικά με την εκπαίδευση αλλά με επιστημονικό θέμα η βαθμολογία είναι η μισή από την ανωτέρω αναφερόμενη. • Άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση σε μη επιστημονικά περιοδικά ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος 0,05 για κάθε άρθρο με μέγιστο 0,5 μονάδες. • Άρθρα γραμμένα στα πλαίσια συνδικαλιστικών και πολιτικών φορέων δεν βαθμολογούνται (π.χ απόψεις ενός φορέα για ένα εκπαιδευτικό θέμα) Συγγραφή βιβλίων • Συγγραφή αυτοτελών βιβλίων σχετικά με την εκπαίδευση ( με αριθμό ISBN) 1 μονάδα για κάθε βιβλίο με μέγιστο 3 μονάδες. Αν υπάρχει συμμετοχή και άλλων συγγραφέων 0,75 μονάδες για κάθε βιβλίο. Βιβλία μη σχετικά με την εκπαίδευση αλλά με επιστημονικό θέμα λαμβάνουν τη μισή από την αναφερόμενη βαθμολογία. Μη επιστημονικά βιβλία δεν βαθμολογούνται. 3. ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ – ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Ύπαρξη ενός ορίου εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για δικαίωμα συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής. Το όριο αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό για διαφορετικές θέσεις στελεχών. Προϋπηρεσία ανώτερη από την υποχρεωτική υπολογίζεται 0,5 μονάδες για κάθε χρόνο με μέγιστο τις 8 μονάδες. Η προηγούμενη εμπειρία σε θέσεις στελέχους θα προσμετρείται ανάλογα τη θέση με μέγιστο τις 4 μονάδες. Συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια – συμβούλια επιλογής στελεχών προσμετρείται ανάλογα με τα χρόνια συμμετοχής με μέγιστο τις 2 μονάδες. Συμμετοχή σε συνδικαλιστικά συμβούλια (π.χ ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ) βαθμολογείται με 1 μονάδα συνολικά αλλά για την συμμετοχή στην διαδικασία επιλογής στελεχών οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να συμμετέχουν στα αντίστοιχα συνδικαλιστικά Διοικητικά Συμβούλια τα δύο προηγούμενα χρόνια. (Για την αποφυγή φαινομένων αυτός που θα πρέπει να κρίνει τις αποφάσεις τις διοίκησης με αυτόν που λαμβάνει να είναι το ίδιο άτομο). 4. Συνέντευξη – Συζήτηση Η συνέντευξη – συζήτηση θα γίνεται όχι για την διαπίστωση της επιστημονικής επάρκειας αλλά για την διαπίστωση της ψυχολογικής επάρκειας και της λογικής συγκρότησής των υποψήφιων στελεχών. Για τα σκοπό αυτό στη συζήτηση θα πρέπει να συμμετέχουν ειδικοί ψυχολόγοι. Η διαδικασία αυτή μπορεί να βαθμολογείται με μια σταθερή μικρή βαθμολογία χωρίς ενδιάμεσες τιμές. Για παράδειγμα 5 μονάδες αν κριθεί πολύ ικανός, 2 αν κριθεί ικανός και 0 αν κριθεί ότι χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση. Η διαδικασία αυτή θα καταργηθεί όταν υπάρξει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Η συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής στελεχών συνεπάγεται την αποδοχή αξιολόγησης του έργου τους. Η αξιολόγηση αυτή θα περιλαμβάνει αυτοαξιολόγηση, εξωτερικές εκθέσεις, εκθέσεις από ιεραρχικά ανωτέρους και εκθέσεις από ιεραρχικά κατωτέρους. Ένα στέλεχος που κατέχει μόνιμα ένα βαθμό θέσης (υπενθυμίζω αυτό γίνεται μετά τη δεύτερη εκλογή) μπορεί να χάσει τη θέση αυτή μόνο αν κριθεί ανεπαρκής από την αξιολόγηση του έργου του. Η ακριβής διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών θα προκύψει μετά από διάλογο των ενδιαφερόμενων φορέων κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας των στελεχών. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Με τη βοήθεια του Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης οργανώνεται σχολή επιμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού με επιμορφωτικό πρόγραμμα δύο επιπέδων (ετήσιο και επιπέδου Master) σε θέματα Διοίκησης Σχολικών Μονάδων και ανθρώπινου δυναμικού. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα αυτά γίνεται με εξετάσεις με απαλλαγή καθηκόντων και αντίστοιχη βαθμολόγηση (με την αποφοίτηση) σε μόρια. Για να υπάρχει συναγωνισμός ο βαθμός αποφοίτησης πρέπει να επηρεάζει τα μόρια (π.χ τα μόρια να πολλαπλασιάζονται επί το βαθμό αποφοίτησης) Η σχολή επιμόρφωσης μπορεί να επεκτείνει τις δραστηριότητες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με σεμινάρια από απόσταση (όπως του Ανοιχτού Πανεπιστημίου) σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν (με κλήρωση) χωρίς απαλλαγή καθηκόντων. Ευάγγελος Κανίδης Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής