• Σχόλιο του χρήστη 'Στέργιος' | 27 Ιουνίου 2010, 09:31

    Πολύ σωστή η πρωτοβουλία σας για τη διατύπωση των απόψεων όλων των πολιτών και ιδαίτερα των εκπ/κών για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Εκτός από τις συνδικσλιστικές απόψεις, πολλές απο τις οποίες είναι αξιόλογες, αλλά ταυτόχρονα και γενικόλογες,αφού αφήνουν τον εκπ/κό απέξω ενώ είναι ο πρωταγωνιστής της λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας, πρέπει ν' ακούγονται και οι φωνές των μαχόμενων εκπ/κών( των εκπ/κών της τάξης). Ελπίζω να μελετηθούν και να ληφθούν υπόψη όλες οι γνώμες - προτάσεις ( θετικές και αρνητικές) διότι η εμπειρία μου από τις θέσεις του Πρ/νου Γραφείου και Σχολικού Συμβούλου με κάνει απαισιόδοξο. Το Ερωτηματολόγιο με οποαδήποτε μορφή ( ηλεκτρονική - έντυπη) έπρεπε να σταλεί έγκαιρα στα Σχολεία και να δοθεί περισσότερος χρόνος διαβούλευσης. Στην αξιολόγηση του εκπ/κού έργου αναφέρεστε μόνο στο έργο του Σχολείου. Αφήνεται απέξω την αντικειμενική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, των διδακτικών βιβλίων,των προγραμμάτων σπουδών, των στελεχών εκπ/σης,του Υπουργείου. Στην αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας πρέπει να συμμετέχουν οι εξπ/κοί της της τάξης, ο Δντής, ο Σχολικός Σύμβουλος, ο Πρ/νος Γραφείου ή ο Δντής Εκπ/σης και οι γονείς ως γνωμοδοτικό όργανο και όχι ως αξιολογικό ή βαθμολογικό. Από τους στόχους που διατυπώνεται θα ξεχώριζα: α) την καλλιέργεια της συμμετοχικής, αλλά και της ατομικής ευθύνης των εκπ/κών για την πορεία της σχολικής τους μονάδας,β) τον εντοπισμό αδυναμιών, τη διατύπωση προβλημάτων,αλλά και προτάσεων και τη δημιουργία συνθηκών βελτίωσης της παρεχόμενης εκπ/σης στους μαθητές και γ) την ενεργοποίηση όλων των παραγόντων της εκπ/κής κοινότητας. Για τη συμμετοχή των εκπ/κών στη διαδικασία αυταξιολόγηαης της σχολικής μονάδας σας ενημερώνω ότι υπήρξε κατ' αρχήν άρνηση από την πλευρά των συναδέλφων είτε λόγω της αιφνίδιας & ελλιπούς ενημέρωσης από την πλευρά του Υπουργείου είτε λόγω της καχυποψίας προς την εκάστοτε διοίκηση για τη χρήση της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης, αλλά καιτην ουσιαστική λήψη των προτάσεών τους στη διαμόρφωση των εκπ/κών πολιτικών. Κατά την άποψή μου κίνητρα συμμετοχής πρέπει να είναι η ανάδειξη της σχολικής μονάδας ως βασικού φορέα προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπ/κού έργου και η ενεργός συμμετοχή μας στη διαμόρφωση της εκπ/κής πολιτικής κάθε Κυβέρνησης. Σήμερα γίνεται αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με τον Προγραμματισμό και τον Απολογισμό του εκπ/κού έργου που στέλνονται στους Σχολικούς Συμβούλους,αλλά ποτέ δε μάθαμε αν έρχονται στο Υπουργείο και αν μελετώνται από κανένα. Κανένας δε ζητάει ευθύνη από κανένα για τον τρόπο σύνταξή τους , για την αξιολόγησή τους και την αποτελεσματικότητά τους. Για να αυταξιολογηθεί,αλλά και να αξιολογηθεί( και εκεί πρέπει να προχωρήσουμε) μια Σχολική Μονάδα πρέπει να λάβουμε υπόψη πολλούς παράγοντες: α) Τι Σχολείο θέλουμε ; β) Ποιοι είναι οι στόχοι μας; γ)Έχουμε το κατάλληλο και εκπαιδευμένο προσωπικό; δ) Έχουμε σωστά Προγράμματα Σπουδών και κατάλληλα βιβλία; ε)Έχουμε την κατάλληλη υποδομή; στ)) Διαθέτουμε τους απαραίτητους πόρους; ....... Για να αξιολογηθεί μια σχολική μονάδα θα πρέπει και να μπορεί να λειτουργήσει. Πώς θα λειτουργήσουν τα Σχολεία τη νέα σχολική χρονιά με τα χρήματα που δόθηκαν ως τώρα ; ( 60% λιγότερα ) Πώς θα προμηθευτούν τα απαραίτητα εποπτικά μέσα διδασκαλίας, τον απαραίτητο ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό;....... Πώς θα εργαστεί ο εκπ/κός με 30 μαθητές στην τάξη ( σήμερα 25-28), όταν σ' αυτή υπάρχουν 2-3 ή και 4 μαθητές με ιδιαίτερα προβλήματα (δυσλεξία,φάσμα αυτισμού - σύνδρομο Down,....); Όταν υπάρχουν μαθητές με τέτοια και τόσα προβλήματα πρέπει ο αριθμός των μαθητών στην τάξη να μη υπερβαίνει τους 15-17 ή να υπάρχει παράλληλη στήριξη. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη πρέπει να είναι 20-22 για να μπορεί παραχθεί ουσιαστικό έργο. Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν και θα υπάρχουν προχωρήστε στην αυτοαξιολόγηση του εκπ/κού έργου των Σχολικών Μονάδων και αργότερα στην αξιολόγηση όλων των εμπεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία ζητώντας και τη γνώμη τους.