• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΛΑΟΥΖΙΔΗΣ' | 5 Ιουλίου 2010, 09:32

    Ξεκινώ το σχολιασμό μου με μια παρατήρηση. Ο όρος "παιδαγωγική επάρκεια" για έναν εκπαιδευτή ενηλίκων είναι αδόκιμος. Θα προτιμούσα τον όρο "εκπαιδευτική επάρκεια". Η παιδαγωγική επάρκεια αφορά στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε πολλές περιπτώσεις και για τους διδάσκοντες (κάθε βαθμίδας) της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην εκπαίδευση ενηλίκων η γνώση παιδαγωγικών θεωριών και των αντίστοιχων εφαρμογών είναι μεν χρήσιμη αλλά όχι απαραίτητη. Αυτό ως πρώτο σχόλιο το οποίο δεν είναι τόσο επιφανειακό όσο μοιάζει διότι από πίσω από τις λέξεις κρύβεται μια μεγάλη διαμάχη που εκπορεύεται από τα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων για το ποιός είναι ικανός να διδάξει ενηλίκους. Πολύ πρόσφατο πεδίο αυτής της διαμάχης υπήρξε το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Τώρα στο βασικό ερώτημα. Έχοντας συμμετάσχει σχεδόν στο σύνολο των προγραμμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων έχω την άποψη ότι το βασικότερο εργαλείο αξιολόγησης και το πλέον χρήσιμο είναι η αξιολόγηση μέσω μικροδιδασκαλίας. Υπάρχουν βέβαια πολλές προσεγγίσεις (πρότυπα) για την εφαρμογή της μικροδιδασκαλίας. Έτσι αυτό το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί ίσως σε ένα δεύτερο στάδιο για να αποφασιστεί πιο πρότυπο είναι το καταλληλότερο. Ωστόσο η επιτυχία του προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών του ΕΚΕΠΙΣ (2003-2007) αποτελεί ένα παράδειγμα καλής πρακτικής όπου εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη μεθοδολογία. Μικροδιδασκαλία λοιπόν, σε συνδυασμό βέβαια με μια μέθοδο αξιολόγησης των βασικών θεωριών μάθησης και αρχών εκπαιδευτικής πρακτικής της εκπαίδευσης ενηλίκων. Δρ. Γιώργος Κουλαουζίδης