• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΣΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ' | 7 Ιουλίου 2010, 22:02

    Νομίζω ότι στην χώρα μας δυστυχώς η Εκπάιδευση Ενηλίκων είναι ακόμη σε εμβρυακό στάδιο. Η διαπίστωσή μου αυτή αφορά και τον θεσμό αυτο καθαυτό αλλά και τη στελέχωσή του. Ουσιαστικά μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν καθοριστεί τα τυπικά προσόντα που πρέπει να τηρεί κάποιος για να συμμετέχει είτε ως εκπαιδευτής στην εκπαίδευση ενηλίκων είτε στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Μέχρι στιγμής προωθούνται για ακόμη μια φορά οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους οποίους η λεγόμενη "παιδαγωγική επάρκεια" αποδίδεται αυτόματα και δυστυχώς οι φορείς της εκπαίδευσης ενηλίκων στελεχώνονται απο ειδικότητες οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με την δια βίου μάθηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΕ72)του Πανεπιστημίου Μακεδονίας το οποίο διαθέτει και μεταπτυχιακές σπουδές στην Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση (όπως και το ΕΑΠ) εδώ και μία πενταετία περίπου, και του οποίου οι απόφοιτοι αγνοούνται χαρακτηριστικά ενώ είναι το μόνο πανεπιστημιακό τμήμα, μαζί με αυτό του Πανεπιστημίου της Πελλοπονήσου (Κοινωνικής και Εκπαίδευτικής Πολιτικής) το οποίο εξειδικεύεται αποκλειστικά στην εκπαίδευση ενηλίκων. Από όσο διάβασα το νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της Δια βίου μάθησης δεν αναφέρει τίποτα συγκεκριμένο για την στελέχωση των φορέων που συμμετέχουν σε αυτή, σε αντίθεση με το νομο για την ειδική αγωγή όπου αναφέρονται ρητά ποιοι μπορούν να συμμετέχουν αλλά και καθορίζονται αναλυτικότατα τα απαιτούμενα προσόντα. Τέλος σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια, νομίζω ότι μπορεί να καθορίζεται κυρίως απο τις σπουδές οι οποίες θα πρέπει να είναι αποκλειστικά στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων. Κυρία Διαμαντοπούλου νομίζω ότι εάν δεν κάνετε ουσιατικές αλλαγές τόσο στον ίδιο τον θεσμό της Δια βίου Μάθησης όσο και στην στελεχωση του, θα συνεχίζει να αποτελεί έναν υποανάπτυκτο και εσωστρεφή κλάδο.