• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κουλαουζίδης' | 8 Ιουλίου 2010, 00:33

    Επειδή παρακολουθώ τη συζήτηση, αν και περίμενα περισσότερη συμμετοχή, θέλω να κάνω ένα δεύτερο σχόλιο αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων αποφοίτων πανεπιστημιακών σχολών. Αρχικά πρέπει να παραδεχτούμε ότι από μόνη της η γνώση ενός αντικειμένου (π.χ. μαθηματικά) το οποίο πιστοποιείται από την κατοχή ενός αντίστοιχου πτυχίου δε σημαίνει και επάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου. Αυτή είναι και η τεράστια αδυναμία των λεγόμενων καθηγητικών σχολών (Μαθηματικών Φυσικών, Χημικών, Θεολόγων, Φιλολόγων, κλπ) και αυτή την αδυναμία την έχουν πληρώσει ακριβά πολλοί εκπαιδευόμενοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Άρα δε φτάνει μόνο να ξέρεις το γνωστικό σου αντικείμενο, αλλά πρέπει και να ξέρεις πως να το διδάξεις στα διάφορα επίπεδο εκπαίδευσης. Προφανώς άλλες απαιτήσεις έχει το τυπικό γυμνάσιο και άλλες ένα ΣΔΕ. Ωστόσο, είναι απαραίτητη η γνώση ενός αντικειμένου. Από κει και πέρα αυτό που χρειάζεται είναι η σε μεταπτυχιακό επίπεδο (όχι απαραίτητα σε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών) να γνωρίσει όποιος θέλει να ασχοληθεί με την εκπαίδευση ενηλίκων τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ομάδας εκπαιδευόμενων. Ας μη δημιουργήσουμε επιπλέον συγχύσεις. Σε προπτυχιακό επίπεδο αυτό που είναι δυνατό να αποκτηθεί ως γνώση αλλά και ως δεξιότητες είναι ο σχεδιασμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και η αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Και αυτά όλα ως ένα βαθμό. Αλλά, ναι γίνεται. Οπότε αν μιλάμε για στελέχη οργάνωσης και διαχείρισης προγραμμάτων τότε ναι κάποια πανεπιστημιακά τμήματα στη χώρα μας κάνουν εξαιρετική δουλειά και οι απόφοιτοι πρέπει να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα. Αλλά η διδασκαλία είναι άλλο πράγμα. Εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά και οι απαιτήσεις αλλιώτικες.