• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία - Αγγελική Κριζέα' | 8 Ιουλίου 2010, 15:54

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Kατ’ αρχάς, θα ήθελα να χαιρετίσω την παρούσα πρωτοβουλία σας καθώς δίνετε κατ΄ αυτό τον τρόπο την πρέπουσα σημασία για τη συμβολή της δια βίου μάθησης στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ανάπτυξη του τόπου. Με αφορμή την παρούσα ανοιχτή διαβούλευση για τη δια βίου εκπαίδευση και κυρίως για το θέμα που αφορά την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών ενηλίκων, επιθυμώ να τονίσω πως η εκπαίδευση ενηλίκων αποτελεί ένα διακριτό επιστημονικό κλάδο στη χώρα μας καθώς υπάρχει ένα πανεπιστημιακό τμήμα που παρέχει εξειδικευμένο πτυχίο στην εκπαίδευση ενηλίκων ενώ παρέχεται συμπληρωματικά με μεταπτυχιακές σπουδές και επιμορφωτικά σεμινάρια. Με το υπ’ αριθμόν 267/9-7-1993 Προεδρικό Διάταγμα ιδρύθηκε το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εν συνεχεία με το υπ’ αριθμόν 391/25-10-1995 Προεδρικό διάταγμα θεσμοθετήθηκαν οι δύο κατευθύνσεις του τμήματος α) Συνεχούς Εκπαίδευσης και β) Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες οι οποίες προσδιορίζουν το ενιαίο πτυχίο που χορηγεί το τμήμα και λειτουργούν μέχρι σήμερα. Μόλις πριν δύο χρόνια, με το νόμο 3699/2008 περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συστήθηκε ο κλάδος ΠΕ 72, εκπαιδευτικών ενηλίκων, ο οποίος προστέθηκε στους λοιπούς κλάδους εκπαιδευτικών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ωστόσο, οι ενέργειες για το συγκεκριμένο κλάδο σταμάτησαν σε αυτό το σημείο, δίχως επί της ουσίας να δίνεται το δικαίωμα στους αποφοίτους να υποβάλουν τα «χαρτιά» τους για την κάλυψη των συγκεκριμένων θέσεων που καλύπτει το ΠΕ 72. Με βάση τα παραπάνω, διαπιστώνεται πως η ελληνική πολιτεία ενώ έχει θεσμοθετήσει ένα τμήμα που παρέχει παιδαγωγική επάρκεια σε εκπαιδευτές ενηλίκων και έχει στη διάθεσή της το πλέον κατάλληλο και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για να συντονίσει της διαδικασίες της δια βίου εκπαίδευσης, αγνοεί συστηματικά την ύπαρξη του και κατά συνέπεια απαξιώνει τις προσφερόμενες σπουδές. Αυτό διαπιστώνεται καθώς δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και η ΣΕΕΚ στην Ελλάδα στελεχώνεται από ανειδίκευτους πτυχιούχους άλλων αντικειμένων που επ’ ουδενί τρόπω έχουν τα αναγκαία εφόδια. Οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος αποτελούν τα πλέον κατάλληλα άτομα για να ονομάζονται εκπαιδευτικοί ενηλίκων καθώς είναι ειδικοί σε θέματα σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Προτείνω λοιπόν, να λάβετε υπόψη την επάρκεια που παρέχει το συγκεκριμένο τμήμα στους αποφοίτους του και να δώσετε την προτεραιότητα που τους αρμόζει. Ζητούμε λοιπόν τη σύσταση επιτροπής μελέτης του ζητήματος για την πλήρη αποτύπωση των επιστημονικών και επαγγελματικών δυνατοτήτων των αποφοίτων του τμήματος στο ΠΕ 72 και την κατάρτιση επαγγελματικού περιγράμματος του ΠΕ 72 από το Ε.ΚΕ.ΠΙΣ. με ταυτόχρονη δημιουργία πίνακα αντιστοιχίας του εξωτερικού. Την κατοχύρωση του δικαιώματος εγγραφής των κατόχων του πτυχίου σε όλα τα σχετικά μητρώα και ειδικότερα στα μητρώα πιστοποιημένων στελεχών ΣΕΚ ΣΥΥ του ΕΚΕΠΙΣ και της Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΕ. Ζητούμε μόνο τα αυτονόητα και το μόνο που μπορούμε να προσφέρουμε είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της παροχής της δια βίου μάθησης. Είμαστε σίγουροι πως η διάθεση υπάρχει αλλά καμιά φορά δεν αρκεί, οι θεσμοθετημένες ενέργειες είναι εκείνες που δίνουν τη σωστή κατεύθυνση για την αναβάθμιση του παρόντος συστήματος και ενισχύουν τα δικαιώματα των ατόμων. Ευχαριστώ πολύ Μαρία- Αγγελική Κριζέα Απόφοιτη τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Msc Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης