• Σχόλιο του χρήστη 'Ζιάρρα Πηνελόπη' | 8 Ιουλίου 2010, 18:47

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Μελετώντας προσεκτικά τη διαβούλευση και την εξέλιξη αυτής ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της στελέχωσης των δομών της δια βίου μάθησης στη χώρα μας. Είναι πολύ μεγάλη παράλειψη να σχεδιάζεται ένας τόσος σημαντικός νόμος για τη δια βίου μάθηση και να μη γίνεται αναφορά στη στελέχωση της, να μη γίνεται αναφορά στα πανεπιστημιακά προπτυχιακά τμήματα που η ίδια η ελληνική πολιτεία δημιούργησε. Δυστυχώς σήμερα επικρατεί ένα ευκαιριακό καθεστώς, ως προς τη στελέχωση των δομών της δια βίου μάθησης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης (αρ. πρωτ. 13575/14-7-2009) για τις καίριες θέσεις των Υπευθύνων Εκπαίδευσης στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων όπου αυτοί που καλούνται να διεκδικήσουν τις εν λόγω θέσεις είναι άτομα που έχουν πτυχίο καθηγητικών σχολών και αποκλείονται άτομα που έχουν πτυχίο εκπαίδευσης ενηλίκων με την αιτιολογία της έλλειψης παιδαγωγικής επάρκειας. Και σε αυτό το σημείο μου δημιουργείται η απορία, πώς είναι δυνατόν σε απόφοιτους καθηγητικών σχολών με πολύ συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα να δίνεται η δυνατότητα να οργανώνουν, να εποπτεύουν και να αξιολογούν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων τη στιγμή που δεν διαθέτουν το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο; Πώς είναι δυνατόν να αγνοούνται συστηματικά οι απόφοιτοι των τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, της κατεύθυνσης της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Κοινωνικής κι Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου της Πελοποννήσου, που επί τέσσερα χρόνια σπουδάζουν και γίνονται κοινωνοί των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων; Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω πως δεν πρέπει να συγχέεται ο ρόλος του εκπαιδευτή σε προγράμματα δια βίου μάθησης με τον ρόλο του στελέχους των αντίστοιχων δομών και τον ρόλο του εκπαιδευτή εκπαιδευτών ενηλίκων. Φυσικά τον ρόλο του εκπαιδευτή στα διάφορα προγράμματα που υπάρχουν οφείλουν και είναι απαραίτητο να τον αναλάβουν οι εκπαιδευτές που κατέχουν το αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο, π.χ. φιλόλογοι, μαθηματικοί κ.ά. Όμως όσον αφορά τη στελέχωση των δομών και τον ρόλο του εκπαιδευτή εκπαιδευτών ενηλίκων οφείλουν να τον αναλάβουν άτομα με τις αντίστοιχες σπουδές. Η πρότασή μου λοιπόν είναι να αξιοποιηθούν (και υπάρχουν αρκετοί!) οι απόφοιτοι σχολών ειδικευμένων πάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση. Το σίγουρο είναι πως ο σωστός άνθρωπος στη σωστή θέση μόνο κέρδος μπορεί να φέρει. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας Μετά τιμής Ζιάρρα Πηνελόπη