• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία - Αγγελική Κριζέα' | 9 Ιουλίου 2010, 10:12

    Βασικός στόχος ενός τέτοιου νομοσχεδίου, θεωρώ πως πρέπει να είναι η ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Δυστυχώς στη χώρα μας μέχρι σήμερα η παροχή της εκπαίδευσης ενηλίκων γίνεται κατά τρόπο ευκαιριακό, δίχως να παρέχεται η δυνατότητα στα άτομα να αποκτήσουν ουσιαστικές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις. Φλέγον ζήτημα είναι να δίνεται η δυνατότητα αναγνωρισμένης πιστοποίησης ώστε οι ενήλικες να μπορούν να παρακολουθήσουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, διαθέτοντας ένα ισχυρό κίνητρο. Ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό θεωρώ πως πρέπει να δοθεί μια κοινή γραμμή πορείας και σύμπνοιας στους φορείς που παρέχουν την εκπαίδευση ενηλίκων, δηλαδή οι λειτουργία τους να καθορίζεται με κοινές διαδικασίες και να εποπτεύονται από ένα κοινό θεσμικό όργανο. Ακόμη πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση στη στελέχωση των φορέων. Μέχρι και σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι που αποτελούν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης ενηλίκων ουδεμία σχέση έχουν γνωστικά με το εν λόγω αντικείμενο. Ιδιαιτέρως στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης γίνεται «χαμός» και αυτό γίνεται αντιληπτό από όλους και κατά συνέπεια δημιουργεί την απαξίωση του συστήματος. Είναι αδιανόητο άτομα από οποιονδήποτε χώρο να λειτουργούν ως φωστήρες και να βασίζεται πάνω τους η δια βίου μάθηση. Αν προσέξετε φιλόλογοι, οικονομολόγοι, μαθηματικοί, φοροτεχνικοί ακόμα και απόφοιτοι φυτικής παραγωγής είναι μερικά από τα παραδείγματα των ατόμων που στελεχώνουν τη δια βίου εκπαίδευση. Κατά αυτό τον τρόπο απαξιώνεται η δια βίου μάθηση. Η ελληνική πολιτεία δημιούργησε τμήματα και μεταπτυχιακά που αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων και η ίδια τα απαξιώνει. Έχετε ανθρώπους που μπορούν να υπηρετήσουν τη δια βίου μάθηση, η πολιτεία τους σπούδασε, δώστε τους λοιπόν την προτεραιότητα που τους αρμόζει και αναβαθμίστε την δια βίου μάθηση. Δυστυχώς η στελέχωση της εκπαίδευσης ενηλίκων γίνεται βασιζόμενη στις πελατειακές σχέσεις και είναι στο χέρι σας να το αλλάξετε αυτό. Ωστόσο δε θέλω να λειτουργώ ως μηδενίστρια και διακρίνω τη θετική πλευρά των πραγμάτων καθώς γίνεται αντιληπτό πως το Υπουργείο Παιδείας δίνει μία ουσιαστική προτεραιότητα στη δια βίου μάθηση. Ευελπιστώ λοιπόν πως οι αρμόδιοι θα μεριμνήσουν, ώστε η δια βίου μάθηση να αποτελεί μια ουσιαστική ευκαιρία των ατόμων για περαιτέρω απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.