• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΝΑ' | 9 Ιουλίου 2010, 13:59

    Οι εκπαιδευτικοί θέλουν και μπορούν να συμβάλlουν στην δια βίου μάθηση. Όχι γιατί θα τους επιβληθεί αλλά διότι το θεωρούν δική τους ανάγκη και καθήκον.Χρειάζονται όμως την θετική στάση του ΥΠΕΠΘ απέναντι τους.Το Υπουργείο πρέπει να βρίσκεται στην ίδια πλευρά με τους εκπαιδευτικούς.Να ενεργούν από κοινού για τους ίδιου στόχους. Η αναβάθμιση της παιδείας θα πετύχει με την συμβολή των εκπαιδευτικών, αφού αναγνωριστεί το έργο που προσφέρουν, η αξιοπρέπεια του επαγγέλματός τους και ο ρόλος τους στην κοινωνία. Όταν ο εκπαιδευτικός ακούει από επίσημα χείλη της Πολιτείας πώς δεν προσφέρει, πως είναι ανεπαρκής και πως δουλεύει λιγότερο από όλους τους άλλους πολίτες, τότε αισθάνεται ότι αδικείται και απαξιώνεται. Είμαι εκπαιδευτικός και δουλεύω από το 1993. Έχω 3 πτυχία σχετικά με το επάγγελμά μου.Έγινα εκπαιδευτικός γιατί το διάλεξα και όχι γιατί μου έτυχε.Πιστεύω ότι κάθε χρόνο προσπαθώ και προσφέρω αυτό που δύναμαι και όχι μόνο όσο χρειάζεται.Ποτέ δεν αισθάνθηκα και δεν λειτούργησα σαν δημόσιος υπάλληλος, με την έννοια του ωραρίου και των υποχρεώσεων.Επιθυμώ κάθε χρόνο να δίνω κάτι παραπάνω στην δουλειά μου.Όμως χρειάζομαι επιμόρφωση που δεν μου δίνεται από την Πολιτεία ( δωρεάν).Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να μάθουν γλώσσες, υπολογιστές, να κάνουν μεταπτυχιακά με εύκολη πρόσβαση σ' αυτά.Να αναγνωρίζεται κάθε επι πλέον τίτλος σπουδών, που αποκτούν και ως προς την εξέλιξή τους αλλά και μισθολογικά.Η αδικία που ήδη υπάρχει εδώ και χρόνια για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τελειώσει το Διδασκαλείο Γενικής Αγωγής, αφού μπηκαν στην διαδικασία να διαγωνισθούν με πανελλήνιες εξετάσεις και πέτυχαν, έφεραν σε πέρας όλα όσα τους ζητήθηκαν, όπως ακριβώς και οι συνάδελφοί τους της Ειδικής Αγωγής,είναι ότι αυτοί δεν παίρνουν το επίδομα της μετεκπαίδευσης και συνεχίζουν να πληρώνονται ακριβώς όπως και αυτοί που δεν έχουν πτυχίο Διαδσκαλείου.Επίσης στη διεκδίκηση θέσης Προϊσταμένης π.χ.στα Νηπ/γεία την θέση την παίρνει αυτή που διορίστhκε παλαιότερα και όχι αυτή που κατέχει πτυχίο Διδασκαλείου. Εδώ αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί αν αξίζει τον κόπο να μπουν στην διαδικασία του διαβάσματος για πανελλήνιες εξετάσεις, να φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους στο Διδασκαλείο και έπειτα αυτό να μην φαίνεται ούτε μισθολογικά ούτε ως προς την υπηρεσιακή τους εξέλιξη .Γιατί η Πολιτεία απαξιώνει αυτήν την επιμόρφωση, που η ίδια θέσπισε και χρηματοδοτεί και γιατί να την επιδιώκουν οι εκπαιδευτικοί όταν είναι απαξιωμένη; Γιατί το Διδασκαλείο να μην θεωρείται μεταπτυχιακό τύπου master με μια μικρή αναβάθμισή του; Οι εκπαιδευτικοί λαχταράνε για ουσιαστική επιμόρφωση τους, ώστε να γίνουν πιο παραγωγικοί και αποτελεσματικοί στην δουλειά τους. Στην δύσκολη αυτή οικονομικά συγκυρία και επειδή σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να επιμορφωθούμε μόνοι μας, πληρώνοντας από την τσέπη μας, η Πολιτεία επιβάλλεται να μας παρέχει δωρεάν πρόσβαση στο γρήγορο internet( όχι μόνο στα σχολεία αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά),εκμάθηση ξένων γλωσσών και πρόσβαση στα Πανεπιστήμια για μεταπτυχιακά( όχι με εξετάσεις, διότι εμείς που ήδη είμαστε διορισμένοι δεν διεκδικούμε και δεν θα πάρουμε άδικα την θέση κάποιου άλλου με αυτό το προσόν). Ο κάθε εν ενεργεία εκπαιδευτικός ζητά την επιμόρφωση για να την χρησιμοποιήσει στη δουλειά του και όχι για να καταλάβει μια άλλη θέση στο Δημόσιο.Γι' αυτό νομίζω ότι οι εξετάσεις δεν χρειάζονται. Άλλωστε τείνουν να καταργηθούν και για αυτούς ακόμη που θέλουν να μπουν στο Πανεπιστήμιο για πρώτη φορά. Δεύτερος παράγοντας εξίσου σημαντικός με την εκπαίδευση είναι και τα μέσα που έχουν οι εκπαιδευτικοί για να φέρουν εις πέρας το έργο τους. Με ποιά υποδομή και με ποιό υλικόq Είμαι Νηπιαγωγός και θεωρώ ότι συμβάλλω στην εκπαίδευση των παιδιών όσο και ο δάσκαλος και ο καθηγητής, παρ'όλο που κάποιοι δεν το αναγνωρίζουν.Θεωρώ ότι έχω όλα τα προσόντα για να προσφέρω στα παιδιά μου, που θα έρθουν για πρώτη φορά στο σχολείο.Όμως πώς να αισθανθούν όμορφα, όταν το Νηπιαγωγείο αποτελείται από 2 ανεπαρκείς αίθουσες μέσα στο Δημοτικό Σχολείο και με τουαλέτες στην αυλή,μακριά από τις τάξεις; Με τί να απασχοληθούν τα παιδιά όταν ο ΟΣΚ δεν έχει στείλει ούτε το παιδαγωγικό υλικό αλλά ούτε και τα απαραίτητα έπιπλα, που εξοπλίζουν ένα Νηπ/γείο στοιχειωδώς; Δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας η έλλειψη όλων των παραπάνω, στο έργο ενός εκπαιδευτικού, που όσες φιλότιμες προσπάθειες κι αν κάνει δεν μπορεί από μόνος του να υποκαταστίσει την Πολιτεία; Κι αν πρέπει να αξιλογηθεί ο εκπαιδευτικός, είναι δίκαιο, αφού δεν του δίνονται τα απαραίτητα για να δίξει τις πραγματικές του ικανότητες; Η ελληνική πραγματικότητα έχει σχολεία πολύ καλά εξοπλισμένα αλλά και άλλα με ελάχιστα μέσα ή καθόλου. Με ποιά κριτήρια θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί όταν δεν έχουν όλοι τα ίδια μέσα για να δουλέψουν; Είμαι εκπαιδευτικός, που δούλεψε στην Κάσο , στην Όλυμπο της Καρπάθου, Στην Πάρο, στην Σάμο, στην Ικαρία, στην Κρήτη, στις Δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και μόλις φέτο πήρα θέση στο Δήμο Θεσσαλονίκης.Η προϋπηρεσία μου μου δίνει την εμπειρία και το δικαίωμα να εκφράσω το παράπονο, ότι δεν έχουμε πάντα όλα όσα χρειάζονται στοιχειωδώς για να δουλέψουμε και να προσφέρουμε τα μέγιστα και όχι τα ελάχιστα . Να επιμορφωνόμαστε αλλά να μπορούμε να κάνουμε πράξη τις γνώσεις μας με τα μέσα τα παρεχόμενα από την Πολιτεία. Ευχαριστώ