• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία - Αγγελική Κριζέα' | 9 Ιουλίου 2010, 15:44

    Για να είναι εφικτό να εντοπίσουμε τα κίνητρα των εκπαιδευομένων πρέπει να κατανοήσουμε το διαχωρισμό τους σε εσωτερικά και εξωτερικά. Για κάποιον κίνητρο μπορεί να αποτελεί το ενδιαφέρον του για μάθηση ενώ για κάποιον άλλο το οικονομικό όφελος. Ωστόσο πρέπει να προσέξουμε ιδιαιτέρως την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς τα εξωτερικά κίνητρα μπορεί να αποτελούν τον εναρκτήριο λίθο για κάποιον ώστε να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων και να μετατραπούν σε εσωτερικά. Για αυτό το λόγο το θέμα είναι να παρέχεται υψηλού επιπέδου εκπαίδευση με βασικό γνώμονα τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων. Ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα κατά τη γνώμη μου για να παρακολουθήσει ένας πολίτης κάποιο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων αποτελεί η ίδια η οργάνωση του προγράμματος . Όταν το άτομο νιώθει ότι συμμετέχει σε μια διαδικασία η οποία αποδίδει και του προσφέρει γνώσεις υψηλού επιπέδου είναι πολύ πιθανό να συμμετάσχει ξανά σε αντίστοιχη εκπαιδευτική διαδικασία. Αν πάλι η διαδικασία αυτή απαξιώνεται από το γεννοφάσκια της και πραγματοποιείται με ευκαιριακό τρόπο, τότε λυπάμαι αλλά το άτομο δε θα συμμετάσχει ξανά. Ένα επίσης σημαντικό ζήτημα είναι η πιστοποίηση των προγραμμάτων αυτών, θα πήγαιναν για παράδειγμα τόσα άτομα παρόλο που το έχουν μεγάλη ανάγκη να τροφοδοτηθούν με γνώση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, αν δεν τους δινόταν ένα ισχυρό πιστοποιητικό; Πιστέψτε με πως όχι!!!!!!!!! Για αυτό το λόγο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών. Πέρα όμως από τα γενικόλογα που σχετίζονται με την αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να εξεταστεί σχετίζεται με τη διαφοροποίηση των κινήτρων από άτομο σε άτομο και από κοινωνική ομάδα σε κοινωνική ομάδα. Ένα σύστημα δια βίου εκπαίδευσης οφείλει να είναι ανοιχτό προς όλους τους πολίτες που θέλουν να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους. Για αυτό το λόγο η διαδικασία της διερεύνησης των εκπαιδευτικών αναγκών είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα για την προώθηση των κινήτρων των εκπαιδευομένων. Για παράδειγμα για έναν άνεργο σημαντικό κίνητρο αποτελεί πέρα από την αναβάθμιση των γνώσεων του και η πιθανότητα σύνδεση του προγράμματος με την αγορά εργασίας ή η οικονομική ενίσχυση. Αν όλα τα παραπάνω καλυφθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, θεωρώ ότι πολύ γρήγορα θα ισχυροποιηθούν τα κίνητρα των ατόμων στο να παρακολουθήσουν προγράμματα ενηλίκων στη χώρα μας.