• Σχόλιο του χρήστη 'Αλίκη Μ.' | 9 Ιουλίου 2010, 18:13

    Σχόλια επί της αρχής όπως γράφεται στην εισαγωγή της κ. Υπουργού, και όπως διάβασα στο σχέδιο νόμου: Για τους δυο στόχους που αποσκοπεί η νέα πολιτική για τη διά βίου μάθηση: 1. στην προώθηση της απασχόλησης μέσω της ανάπτυξης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού -και αυτή η διαδικασία προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, και 2. στη δημιουργία ενημερωμένων και ενεργών πολιτών, που ωστόσο αυτοί δεν δημιουργούνται -μέχρι τώρα- από Ι.Ε.Κ., Δ.Ι.Ε.Κ. και Ι.Ι.Ε.Κ. όπως και ο όρος Επαγγελματικά δηλώνει. Το αυτό ισχύει και για όλους τους άλλους φορείς και Όργανα που αναφέρονται στο Ν/Σ. είτε σε κεντρικό είτε σε περιφερειακό επίπεδο. Υπάρχει άλλωστε ήδη αναγνωρισμένος ο θεσμός της "Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης" π.χ. στους γιατρούς για τα σχετικά επαγγελματικά μόρια. Πέρα από τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, και τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει κυρίως το χώρο που βρίσκεται έξω από τα όρια του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, η τυπική και η γενική εκπαίδευση ενηλίκων. Δεν θα έπρεπε πρώτα να διασαφηνιστεί ο όρος μη τυπικής / άτυπης μάθησης -για την οποία υπάρχει επιστημονικό υπόβαθρο αναθεώρησης του ορισμού που υπήρχε μέχρι σήμερα; Τα νομικά πρόσωπα κάθε μορφής που λειτουργούν σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο, και παρέχουν υπηρεσίες δια βίου μάθησης, όπως μουσεία,βιβλιοθήκες, κοινωνικοί, επιμορφωτικοί και πολιτιστικοί φορείς π.χ. δεν είναι οι μόνοι φορείς που μπορούν να δημιουργήσουν ενημερωμένους και ενεργούς πολίτες! Υπάρχει η "ιδιωτική" πρωτοβουλία με τις Μ.Κ.Ο. που χρόνια τώρα δουλέυουν σε αυτό τον τομέα! Δεν θα έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη, δεδομένου ότι ήδη αναφέρονται Συνέδρια, Ημερίδες, κλπ. αυτών των φορέων σε βιογραφικά προς αξιολόγηση, και προβλέπεται στη "δυνατότητα αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης μέσω της δημιουργίας Εθνικού Πλαισίου Προσόντων"! Όροι ωστόσο όπως "αξιολόγηση" "αποτελεματικότητα" και "παιδαφωγική επάρκεια" οφείλουν πρώτα να διασαφηνιστούν ρεαλιστικά σε "μετρήσιμα μεγέθη" για να μπορούν να λειτουργήσουν. Η Διά Βίου Μάθηση υφίσταται με προσωπική πρωτοβουλία ούτως ή άλλως από τα άτομα που ενδιαφέρονται. Σημασία έχει να αναγνωριστούν και να αντιμετωπιστούν τα επιμέρους στοιχεία, όπως η οικονομική διευκόλυνση, ο διαθέσιμος (και επαγγελματικός) χρόνος, και η αναγνώριση των ευρύτερων φορέων πέραν του (ευρύτερου δημόσιου)οργανωμένου τομέα.