• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΛΑΧΟΣ Μ. ΦΩΤΙΟΣ Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μα' | 11 Ιουλίου 2010, 13:39

    Προφανώς στο σημείο αυτό συγκεντρώνεται το ενδιαφέρον εκπαιδευτών και υποψηφίων εκπαιδευτών, ωστόσο κριτήριο «παιδαγωγικής» επάρκειας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει. Εάν δε η παρούσα μεταρρύθμιση αναλωθεί σε αναζήτηση νέων όρων, όπως προτείνουν άλλοι συνάδελφοι, πολύ φοβάμαι ότι θα προκληθούν συγχύσεις και αδικίες εις βάρος τελικά των εκπαιδευόμενων. Τα πράγματα είναι πιο απλά. Κάποιοι μπορούν λόγω εμπειρίας και κάποιοι λόγω σπουδών, και μόνο εάν έχουν την σχετική κατάρτιση στις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της ΔΒΜ. Όλοι οι υπόλοιποι είναι ακατάλληλοι. Δημιουργήστε λοιπόν ένα και μοναδικό μητρώο εκπαιδευτών με αυτούς που διαθέτουν τις σπουδές ή την εμπειρία (ή και τα δύο φυσικά), με απαραίτητη προϋπόθεση την κατοχή πιστοποιητικών σχετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων. Μην μπαίνετε στη διαδικασία να αποτιμήσετε ποιος μπορεί περισσότερο ή λιγότερο, αλλά δημιουργήστε μια άρτια βάση στελεχών με λίγα αυστηρά κριτήρια και οι δομές με τη σειρά τους θα επιλέξουν τους καταλληλότερους εκπαιδευτές ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε προγράμματος. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί ασφαλώς στην επιλογή και στην κατάρτιση των εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων και στη δική τους επιστημονική επάρκεια, καθώς αυτοί θα πρέπει να υποδεικνύουν τις πρακτικές εφαρμογές των αρχών της ΔΒΜ στους εκπαιδευτές του εκάστοτε αντικειμένου, διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα των δράσεων. Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας!