• Σχόλιο του χρήστη 'Κοντός Γιάννης' | 21 Ιουλίου 2010, 12:56

    Τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν θα πρέπει να αποκτούνται με την απόκτηση ενός πτυχίου, αλλά με ανεξάρτητες εξετάσεις μετά το πτυχίο ή το μεταπτυχιακό δίπλωμα που έχει αποκτήσει κάποιος και το σημαντικότερο αυτές οι εξετάσεις να διενεργούνται από ανεξάρτητο φορέα (όχι από Επιμελητήρια που σχετίζονται με συγκεκριμένες Σχολές). Αυτό θα εξαλείψει: 1) τα καπελώματα που μερικοί προσπαθούν να θέσουν σε βάρος κάποιων άλλων (πχ το ΤΕΕ που σχετίζεται με αποφοίτους Πολυτεχνικών Τμημάτων σε σχέση με αποφοίτους άλλων συναφών Τμημάτων ΤΕΙ), 2) τη διαφορετικότητα των τμημάτων (πχ ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα συνήθως προσφέρει την εξειδίκευση στα Μεταπτυχιακά του σε σχέση με ένα τμήμα Μηχανικών), 3) τη διαφορετικότητα ακόμα και ίδιων των τμημάτων (πχ άλλο πρόγραμμα σπουδών έχει το τμήμα Χημείας Πάτρας από αυτό της Αθήνας) αλλά και μεταξύ διαφορετικών τμημάτων (πχ Τμήμα Χημικών και Χημικών Μηχανικών ή Προγραμματιστές τμημάτων Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων μηχανικών) και διαφορετικών τομέων των τμημάτων (πχ Τομέας Υλικών και Τομέας Ενεργειακός σε ένα Τμήμα ή Σχολή, δε μπορεί ο απόφοιτος συγκεκριμένου τμήματος να έχει ενιαία διακαιώματα ανεξάρτητα από τον τομέα ή την κατεύθυνση ήν τη ροή που έχει ακολουθήσει εντός του Τμήματος) 4) τα αλληλεπικαλυπτόμενα γνωστικά πεδία Σχολών (πχ Ηλεκτρονικοί Φυσικοί και Ηλεκτρονικοί Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Ηλεκτρονικοί ΤΕΙ κοκ) 5) τις γελοίες πρακτικές τμήματα να μετονομάζονται από πανεπιστημιακά σε πολυτεχνικά για την απόκτηση επαγγελματικών διακαιωμάτων ή ίδρυση τμημάτων χωρίς διακαιώματα (πχ ΣΕΜΦΕ που δεν λογαριάζονται ούτε ως Μηχανικοί ούτε μέχρι πρότεινος ως Εκαπιδευτικοί) ή ίδρυση τμημάτων με αντικέιμενα εξειδικευμένα αλλά που υπάρχουν σε άλλα Τμήματα (πχ Μηχανικοί Περιβάλλοντος σε σχέση με Περιβαντολλόγους τμημάτων Φυσικής ή Χημικών Μηχανικών) 6) τη διαφορετικότητα ενός ατόμου σε ότι αφορά τόσο το επίπεδο σπουδών και τη διαρκή μάθηση (πχ με ένα πτυχίο ή με μεταπτυχιακά και διδακτορικό ή με βάση την προσπάθεια εντός ενός Τμήματος) όσο και το Τμήμα που του προσέφερε τη γνώση (πχ πανεπ. Αιγαίου σε σχέση με Harvard). 7) τις συντεχνιακές πρακτικές ακόμα και εντός των ίδιων των επιμελητηρίων να ευνοούνται κάποιο και άλλοι όχι ανάλογα με τη θέση και την ευκαιριακή δύναμη κάππιων (πχ στο ΤΕΕ οι πολιτικοί Μηχαν. έχουν πάρει δικαιώματα των Μηχανολόγων στην πράξη ή οι Χημικοί Μηχαν. έχουν διακίωμα να υπογράψουν μέχρι 2όροφη κατοικία από όσο γνωρίζω). Αντίθετα, μια ανεξάρτητη διεπιστημονική αρχή με εξετάσεις τύπο ΑΣΕΠ θα έδινε τα επαγγελματικά διακιώματα αυτά σε μια βάση διαρκούς προσπάθειας και με γνώμονα τη γνώση που έχεις αποκτήσει (και όχι τη συντεχνιακή νοοτροπία, καθώς γνωρίζουμε όλοι ότι μηχανικοί Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί Πολυτεχνείου που μόνο αυτοί μπορούν να υπογράφουν για ηλεκτρικές εγκαταστάεις μερικές φορές δεν ξέρουν ούτε ηλεκτρολογικό σχέδιο να κάνουν και τα δίνουν να τα κάνουν αυτοί των ΤΕΙ ή για παράδειγμα οι απόφοιτοι ΣΕΜΦΕ μέχρι πριν από λίγο καιρό δεν είχαν διακίωμα να συμμετάσχουν για καθηγητές στον ΑΣΕΠ γιατί οι καρχαρίες ήταν απόφοιτοι Πανεπ. Τμημάτων με παρόμοιο όμως πρόγραμμα σπουδών).