• Σχόλιο του χρήστη 'Σωκράτης Δημητριάδης' | 26 Αυγούστου 2010, 13:25

    1. Οι περιγραφικοί δείκτες των 8 επιπέδων (σελ.17-18) είναι εντελώς ασαφείς και αόριστοι και επομένως πρακτικά άχρηστοι. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων απ'όπου και αντιγράφηκαν οι εν λόγω δείκτες. Θεωρώ ότι πρέπει να αφαιρεθούν εντελώς διότι δεν προσφέρουν τίποτα, παρά μόνο σύγχηση και ασάφεια. 2. Ο πίνακας περιγραφής των επιπέδων (σελ. 15-16) είναι αρκετά πιο ξεκάθαρος και χρήσιμος και καλό θα ήταν να εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο ώστε να μην αφήνει ασάφιες και παραθυράκια. 3. Η κατανομή των επιπέδων είναι αναντίστοιχη της ελληνικής πραγματικότητας. Τα επίπεδα 1-2 αφορούν την υποχρεωτική εκπαίδευση, τα 3-4 τη δευτεροβάθμια, το 5 τη μεταδευτεροβάθμια, και τα 6,7,8 τους τρεις κύκλους της τριτοβάθμιας. Παρατηρείται δηλαδή μια πληθώρα επιπέδων (1-4) για τα χαμηλά επίπεδα και πολύ μικρή διακριτική ικανότητα για τα υψηλότερα (5-7). Τη στιγμή μάλιστα που γνωρίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών δεν αρκείται στην υποχρεωτική εκπαίδευση αλλά ολοκληρώνει τη δευτεροβάθμια και συνεχίζει στην τριτοβάθμια ή τη μεταδευτεροβάθμια. Θα έπρεπε επομένως τα προσόντα των επιπέδων 5-7 να κατανεμηθούν σε περισσότερα επίπεδα ώστε να μπορέσουμε να αντιστοίχισουμε την ποικιλία των σπουδών που παρατηρείται σε αυτά τα επίπεδα (ΙΕΚ, κολλεγια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, αναγνωρίσεις ΔΟΑΤΑΠ, μαστερ 1ετη, μαστερ 2ετη, μαστερ εξειδικευσης, conversion μαστερ, κλπ.). 4. Το θέμα της μετάβασης από το ένα επίπεδο στο άλλο είναι εξίσου σημαντικό με αυτό της διαβάθμισης, εντούτοις η διαβούλευση αποφεύγει να το θίξει και πετάει το μπαλάκι στο μέλλον. Αναφέρει χαρακτηριστικά "Επισημαίνεται ότι η απόκτηση κάποιου επιπέδου δεν σημαίνει ότι έχει αυτόματα ή αυτοδίκαια δικαίωμα πρόσβασης στο επόμενο. Αυτό είναι κάτι που θα ρυθμίζεται με ξεχωριστές διατάξεις". Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε και να δεσμευόμαστε για ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αποφεύγοντας και μεταθέτοντας μία από τις κρισιμότερες συνιστώσες του.