• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλειος Τριανταφύλλου' | 5 Ιουνίου 2017, 21:15

    Η εκλογή με διαφορετικό ψηφοδέλτιο αποτελεί ακραία αντιδημοκρατική επιλογή. Το αντιδημοκρατική επιλογή είναι ο αποκλεισμός με τεχνικό τρόπο ενός υποψηφίου από την δυνατότητα να είναι υποψήφιος Πρύτανης και Αντιπρύτανης. Η επιλογή αυτή εκτός από αντιδημοκρατική είναι και αντισυνταγματική αφού στερεί το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθε με τεχνικό τρόπο. Από πότε η μονοσταυρία είναι "αριστερή δημοκρατική πρόταση" και από πότε η Κυβέρνηση έγινε οπαδός πλειοψηφικών συστημάτων και όχι της απλής αναλογικής; Η επιλογή με διαφορετικό ψηφοδέλτιο θα οδηγήσει τα ιδρύματα σε αδυναμία διοίκησης αφού: 1. Ο πρύτανης (κατά νόμο νόμιμος εκπρόσωπος αρά και νομικά υπόλογος) θα πρέπει να συνεργασθεί με αντιπρυτάνεις που στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να διαφωνούν στο τρόπο ανάπτυξης και διαχείρισης του ιδρύματος και στην χειρότερη εκτός από προσωπικές αντιπαλότητες μπορεί να υπάρχουν και ακόμα και ποινικές. Ποιός υποψήφιος πρύτανης θα δεχθεί να είναι υποχείριος αντιπρυτάνεων με τους οποίους διαφωνεί και πόσο μάλιστα όταν μπορούν να προκύψουν και πιθανές ποινικές συνέπειες αυτών των διαφωνιών; Είναι δυνατόν να λειτουργήσει ένα τέτοιο σχήμα; 2. Ο νομοθέτης υποθέτει ότι υπάρχει ένας πλήθος Καθηγητών που επιθυμούν για 210 ευρώ ή για 250 ευρώ (λιγότερα από όσα παίρνει ο Διευθυντής ή ο προϊστάμενος υπηρεσιών του) να εμπλακούν συνήθως και με νομικές συνέπειες (οι περισσότεροι πρυτάνεις σέρνονται στα δικαστήρια αρκετά μετά την θητεία τους) χωρίς να περιβάλλονται από ανθρώπους της εμπιστοσύνης τους ή της ίδιας αντίληψης; 3. Τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να αποκλειστεί αφού εάν οι υποψήφιοι είναι 3-4 θα εκλεγούν όλοι (άρα και "αντίπαλοι") του πρύτανη. Ο υποψήφιος πρύτανης θα αναγκαστεί να χειραγωγήσει τις εκλογές των αντιπρυτάνεων υποδεικνύοντας τους αντιπρυτάνεις με τους οποίους θα συνεργασθεί. Είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο σύστημα θα οδηγήσει σε αρρυθμία και αδυναμία λειτουργίας τις διοικήσεις των ιδρυμάτων. Το Υπουργείο δεν φαίνεται να μαθαίνει από περιπτώσεις όπου ποτέ δεν συγκροτήθηκαν τα όργανα (περίπτωση Συμβουλίου ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας), διοικήσεις παρέμειναν επί χρόνια παραβιάζοντας την νομοθεσία (χωρίς όμως συνέπειες). Ο σκοπός του νομοθέτη είναι φανερός. Να διασφαλισθεί η εκλογή στην διοίκηση κομματικών υποχείριων. Αυτό θα οδηγήσει σε κομματικές υποψηφιότητες.