• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία' | 6 Ιουνίου 2017, 21:56

    Με το παρόν άρθρο γίνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης 50.000 τουλάχιστον Μηχανικών ΤΕΙ που έλαβαν πτυχίο πριν το Ν.2916/01, παρά το γεγονός ότι ο εν λόγω νόμος όριζε σαφώς ότι τα πτυχία ΤΕΙ είναι ισότιμα μεταξύ τους. Μια απλή ανάγνωση της εισηγητικής έκθεσης του Ν.2916/01 αλλά και των πρακτικών ψηφίσεως του, αρκεί για να γίνει αντιληπτό ότι ο νομοθέτης διαπιστωτικά επικύρωσε το πτυχίο των ΤΕΙ ως βασικό τίτλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό προσέθεσε εδάφιο στον ιδρυτικό τους νόμο (άρθρο 5 παρ΄12 γ' του Ν.2916/01). Μερικοί λοιπόν προσπαθούν να το αλλάξουν αυτό τώρα, και αν η βουλή το επιτρέψει θα έχουμε μια αλλαγή της μέχρι τώρα νομοθεσίας. Αλλά ας δούμε όμως εαν η αλλαγή αυτή είναι επιστημονικά και νομικά ορθή. Δυστυχώς η ρύθμιση αυτή πάσχει και νομικά και επιστημονικά. Ας δούμε ενα απλό παράδειγμα: Ενας πτυχιούχος ΤΕΙ του έτους 2000 κάνει Master στην ειδικότητα και του αναγνωρίζεται απο το ΔΙΚΑΤΣΑ, κάτι που ισχύει για χιλιάδες συναδέλφους. Αυτός έχει προσόντα επιπέδου 7 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και φυσικά θα αναγκαστεί να δεχτεί λιγότερα δικαιώματα από έναν απόφοιτο ΤΕΙ του έτους 2006 ενώ αυτός θα έχει προσόντα επιπέδου 6 !!! Όπως και να το κάνουμε η πραγματικότητα ξεπερνάει κατά πολύ τα συντεχνιακά συμφέροντα και αυτό διότι οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ ήδη απο το 1995 είχαν τη δυνατότητα να κάνουν μεταπτυχιακά (Ν.2327/1995). Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι οι εν λόγω πτυχιούχοι DE FACTO κατείχαν και πρίν από το Ν.2916/01 τίτλο σπουδών ΑΕΙ !!! Αυτό ήρθε να αναγνωρίσει ο Ν.2916/01 και το λέει καθαρά στην εισηγητική του έκθεση. Ας αφήσουν λοιπόν μερικοί τις έξυπνες ιδέες περί τριετών πυτχίων ΤΕΙ και να θυμηθούν ότι όλα τα Bachelor είναι τριετή. Κάνω λοιπόν έκκληση στο κ. Υπουργό να μην προσπαθήσει να ανατρέψει τη λογική πρός χάρην συντεχνιακών συμφερόντων.