• Σχόλιο του χρήστη 'tA' | 6 Ιουνίου 2017, 22:00

    Οι διεθνείς πρακτικές και βέβαια η Μπολόνια αναγνωρίζουν ανώτατες σπουδές διάρκειας τουλάχιστον 3 ετών (6 εξαμήνων=180 ECTS που ανταποκρίνονται σε πρόγραμμα μηχανικού. Με την απόδοση ECTS οι σπουδές στα τμήματα μηχανικών ΤΕΙ πριν το 2001 αντιστοιχούν σε 7 εξάμηνα και 210 ECTS. Μετά το 2001 οι σπουδές αναδιαρθρώθηκαν και περιλαμβάνουν 8 εξάμηνα και 240 ECTS. Είναι τουλάχιστον αστεία αλλά ουσιαστικά αποκαλυπτική η προσπάθεια ‘’διαμερισματοποίησης’’ επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση τις ECTS. Το πρόγραμμα σπουδών καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι τα εξάμηνα. Πέραν της νομικής ανακολουθίας διότι ήδη ο Ν2916/2001, έχει με σαφήνεια καθορίσει ότι οι απόφοιτοι μηχανικοί ΤΕΙ απολαμβάνουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα προγράμματα σπουδών πριν και μετά το 2001. (Τι να πουν τότε οι συνεχείς αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των Πολυτεχνείων ή τα παλαιά 7 εξάμηνα των τοπογράφων και μηχανικών του ΕΜΠ-όλοι διπλωματούχοι τώρα ,οι Μηχανολόγοι-Ηλεκτρολόγοι και πλέον Μηχανολόγοι ή Ηλεκτρολόγοι ή Μηχανικοί Υπολογιστών όλοι με τα δικαιώματα όλων και οι υπερμηχανικοί –Πολιτικοί μηχανικοί ). Ή το γεγονός ότι το ΤΕΕ χρόνια τώρα εγγράφει μέλη απόφοιτους Βρετανικών και άλλων Πανεπιστημίων με 3ετές BSc + Μονοετές MSc ή τετραετές ΜEng? Αλλά εκεί - προς την Εσπερία, δε μας παίρνει να κάνουμε εξυπνάδες. Τις οποίες εύκολα εφαρμόζουν δεκάδες χρόνια στο ανίσχυρο οικονομικά και πολιτικά σώμα των μηχανικών ΤΕΙ. Η προσπάθεια τεχνητής διαστρωμάτωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων μπροστά στην λαίλαπα του πραγματικού, των διεθνών πρακτικών και των ακαδημαϊκών standards είναι αστεία και συνάμα τραγική. Οι σχεδόν ρατσιστικές αναφορές περί ημερολογιακού διαχωρισμού των αποφοίτων ΤΕΙ σε ''ανώτερους'' και ''ανώτατους'' σε προηγούμενα σχόλια, απλώς σκιαγραφούν το τοπίο της άπραγης συντεχνιακής Ελλάδας και της άγνοιας νόμου.Το integrated master δίδεται και σε προγράμματα σπουδών με 240 ECTS MEng στο Ηνωμένο Βασίλειο εξασφαλίζει πρόσβαση στο επάγγελμα του μηχανικού με τρόπο που οι διπλωματούχοι μηχανικοί ήδη διαθέτουν (και πολύ πιο διευρυμένα) μέσω του ΤΕΕ. Η ακαδημαϊκή εξίσωση των πενταετών προπτυχιακών σπουδών με MSc είναι ατυχής και θα καταπέσει εύκολα. Οι ‘’επιστημονικές’’ επιτροπές απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων από συνδικαλιστές είναι εξίσου αστείες. Η λύση είναι η ‘δημιουργία’’ ενιαίου ΤΕΕ με ισότιμα μέλη το σύνολο του σώματος των μηχανικών χωρίς διαφοροποιήσεις και στη συνέχεια η διαμόρφωση νομικού πλαισίου απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, με εμπειρία , πραγματικές εξετάσεις (όχι σαν τα καραγκιοζιλίκια εξετάσεις εισδοχής των διπλωματούχων στο ΤΕΕ), και συμμετοχή της ακαδημαϊκής εξέλιξης, όπου δεν θα υπάρχουν ‘’υπερμηχανικοί’’ και ‘’υπομηχανικοί’’ αλλά επιστήμονες που θα μπορούν να μελετούν και να κατασκευάζουν και να διοικούν και κυρίως να υπηρετούν την καινοτομία και την ανάπτυξη, και όχι υπογραφάκηδες , μελετητικά και εργοληπτικά πτυχία καρμπόν και one man show που τα κάνουν όλα. Όλα αυτά βέβαια είναι ματαιοπονία μπροστά στο τσουνάμι των αγορών και της καταναγκαστικής υπανάπτυξης που βιώνουμε όλοι μας. Ο μηχανικός της γειτονιάς μας και της καρδιάς μας ετέλεψε, μαζί με το Greek dream: Γιατρός –δικηγόρος –μηχανικός. Εντάξει όλοι καταλαβαίνουμε το ΤΕΕ έχει οικονομικές ανάγκες και θέλει και να ‘’πουλήσει’’ για λίγο ακόμα σπέκουλα ανωτερότητας στα μέλη του. Είναι άλλωστε εντυπωσιακό να διαθέτεις ως χώρα τεχνικό σύμβουλο του κράτους το συνδικαλιστικό όργανο μιας επαγγελματικής συντεχνίας. Το αποτέλεσμα από αυτά τα ‘’συμβουλίκια’’ το βλέπουμε (και το νοιώθουμε) όλοι μας. Οι στρεβλώσεις στην αγορά τεχνικών επαγγελμάτων, της τεχνικής νομοθεσίας και των τεχνικών έργων γενικότερα σε σχέση με τα διεθνή πρότυπα, μας οδηγούν όλο και πιο βαθιά στα Τάρταρα. Food for thought: Πού κατατάσσεται στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων ο μηχανικός με Βρετανικό MEng? Στο επίπεδο 6 ή στο επίπεδο 7?