• Σχόλιο του χρήστη 'Ε. Φ. Γεωργόπουλος' | 7 Ιουνίου 2017, 09:02

    1. Ενώ στην έως τώρα νομοθεσία, μετά τον Ν.4009/2011 καθώς και στο «νέο» ειδικό μισθολόγιο αναφέρεται ο όρος Αναπληρωτής Πρύτανης και Αναπληρωτής Πρόεδρος, στο Σχέδιο Νόμου υπάρχουν οι «παλιές» ορολογίες, Αντιπρύτανης και Αντιπρόεδρος. Αυτό θα έχεις ως αποτέλεσμα, πέρα όλων των άλλων, την αδυναμία καταβολής των αντίστοιχων επιδομάτων θέσης κάτι το οποίο έχει συμβεί και στο πρόσφατο παρελθόν (το αντίστροφο πρόβλημα). 2. Από τη στιγμή που στο Σχέδιο Νόμου γίνεται επανακαθορισμός των τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα μπορούσε να εισαχθεί μία νέα ονομασία των ΤΕΙ: Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών ή Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Ινστιτούτα Τεχνολογίας (κατά το αμερικανικό πρότυπο). 3. Με το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου, το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων πάει επί της ουσίας πολλά χρόνια πίσω καθώς πολύ σοβαρά θέματα στρατηγικής οργάνωσης των Ιδρυμάτων όπως: • Ή Ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, κατάργηση και μεταβολή έδρας ΑΕΙ – Παραρτήματα ΑΕΙ. (Άρθρο 5) • Ίδρυση και μεταβολές Σχολής, Τμημάτων και Τομέα (Άρθρο 10) Γίνονται αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργού, ενώ τα Ιδρύματα πέρα από τους Τομείς στα διάφορα Τμήματα δεν έχουν ουσιαστικό λόγο για κανένα άλλο θέμα, πέρα από την απλή έκφραση γνώμης. Σε ένα πραγματικά αυτοδιοικούμενο Ίδρυμα, αυτά θα ήταν εσωτερικά θέματα του Ιδρύματος. Ενώ σε ένα «λιγότερο» αυτοδιοικούμενο Ίδρυμα θα υπήρχε πλήρως αιτιολογημένη πρόταση/απόφαση των οργάνων του Ιδρύματος η οποία θα υποβαλλόταν για έγκριση στο Υπουργείο. Με το παρόν Σχέδιο Νόμου ο Υπουργός επί της ουσίας μπορεί να κάνει ότι θέλει. Οι διατάξεις αυτές επί της ουσίας καταργούν και την έννοια του στρατηγικού σχεδιασμού ενός Ιδρύματος – οφείλει να τον κάνει ο Υπουργός.