• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Κατσόγιαννος' | 17 Οκτωβρίου 2010, 19:15

    Θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου σαν εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Τώρα θα πείτε τι δουλειά έχει η δευτεροβάθμια με την έρευνα. Στο προηγούμενο σχέδιο για την Έρευνα είχα διατυπώσει κάποιους προβληματισμούς που δυστυχώς συνεχίζουν να είναι άκρως επίκαιροι.. Μάλιστα είχε δημοσιευτεί και σχετικό άρθρο μου στην "Οικονομική Επιθεώρηση".. Σε γενικές γραμμές : 1.Πιστεύω οτι απαιτείται σαφής ορολογία και διακριτότητα που δυστυχώς δεν είναι καθόλου δεδομένη.. πχ έχει σαφώς οριοθετηθεί η βασική απο την εφαρμοσμένη έρευνα;και τι απόψεις περι αυτού διατρέχουν το σώμα των πανεπιστημιακών και των ερευνητών; 2.Η ενοποίηση και ομογενοποίηση φορέων στο ίδιο Υπουργείο και "απο τα πάνω", δεν λέει τίποτα, αν δεν διατρέχει "όλο το σώμα".Και σώμα δεν είναι μόνο οι φοιτητές, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί, μεταδιδακτορικοί ή εν δυνάμει ερευνητές..Είναι και το περιβάλλον που διαμορφώθηκαν..Τα σχολεία, η κοινωνία, το σπίτι, οι δάσκαλοι, οι μέντορες, οι καθηγητές..Τι απο αυτα αγγίζουμε; Το παράδειγμα με την επιχειρηματικότητα αυτό έχει δείξει..Το να πάμε και να "διδάξουμε επιχειρηματικότητα και ατομοκεντρικές δεξιότητες" ένα άτομο στα 22 ή τα 23, όταν μέχρι τότε έμαθε να είναι -δυστυχώς-μόνο ακροατής.. λέει πολλά.. 3.Πρέπει να δοθεί ουσιαστική έμφαση στο σχολείο, στην κοινότητα, πρέπει να ξαναγυρίσουμε στα πρότυπα σχολεία ή στα θεματικά σχολεία.. 4.Απαιτείται συνεχής και συστηματική εκστρατεία για την αναγκαιότητα και την διάχυση στην κοινωνία του ρόλου των προτύπων, των ταγών και των μεντόρων.. 5.Μέχρι τότε θα συνεχίζουμε να χαιρόμαστε(όσοι, όσο και στο βαθμό που μπορούμε..)για ατομικές επιτυχίες που έτσι και αλλιώς θα προέκυπταν γιατί ήταν το άτομο και όχι ο χώρος, το περιβάλλον, το σχολείο, ή η κοινωνία που το επέτρεπε..Και μέχρι τότε ο μέσος όρος δυστυχώς θα παραμένει εκεί που βρίσκεται και τώρα.. Λυπάμαι για την πεσιμιστική διάθεση... Εύχομαι καλή σας επιτυχία και θα χαρώ πραγματικά αν καταφέρετε κάτι. Με τιμή Ακολουθεί copy/pasted το άρθρο μου που αναφέρεται στο θέμα