• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Όλγα Μαλανδράκη' | 18 Οκτωβρίου 2010, 21:44

    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ Στο άρθρο 47: ‘Τεχνικό προσωπικό, επιστημονικό και μη’ του Ν. 3653/2008 (ΦΕΚ Α 49/21-03-08) ‘Θεσμικό πλαίσιο έρευνας και τεχνολογίας και άλλες διατάξεις’ το τεχνικό προσωπικό, επιστημονικό και μη των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων διακρίνεται σε: α) Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες (Ε.Λ.Ε.) β) Ειδικούς Τεχνικούς Επιστήμονες και σε λοιπές κατηγορίες. Στο άρθρο αυτό και συγκεκριμένα στην παράγραφο 3 εδ. α προβλέπεται ότι: ‘Οι Ε.Λ.Ε. που υπηρετούν κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου (ενν. 01.01.2009 σύμφωνα με το άρθρο 58) σε βαθμίδα Ε.Λ.Ε., για την οποία απαιτείται διδακτορικό δίπλωμα, μπορούν να κριθούν για προσωποπαγείς θέσεις ερευνητών...’ Στο εδάφιο αυτό, όπως είχε διαμορφωθεί στο Σχέδιο Νόμου, προσετέθη με την συνημμένη από 13.02.2008 τροπολογία των Υπουργών Εσωτερικών και Ανάπτυξης, ‘... για λόγους ίσης μεταχείρισης...’, διάταξη με την οποία προβλέπεται ότι: ‘Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων ισχύουν ανάλογα και για το εν γένει προσωπικό του οποίου η σύμβαση μετατράπηκε σε ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ... εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος σπουδών.’ Στο άρθρο αυτό, παρά το γεγονός ότι αυτό θα επέβαλε η αρχή της ίσης μεταχείρισης, δεν παρέχεται η δυνατότητα κρίσης και των Ειδικών Τεχνικών Επιστημόνων (κατηγορία β του τεχνικού προσωπικού - άρθρο 47 παρ. 3, εδ. β) για προσωποπαγείς θέσεις ερευνητών εφόσον κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα. Υπογραμμίζεται ότι οι Ειδικοί Τεχνικοί Επιστήμονες των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων με χαρακτήρα Ν.Π.Δ.Δ. είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και κατέχουν μόνιμες οργανικές θέσεις, οι οποίες προβλέπονται με βάση τα Προεδρικά Διατάγματα ιδρύσεως και λειτουργίας τους. Κατά αυτό τον τρόπο παραβιάζεται η αρχή της ισότητος, αφού για την ένταξη σε θέσεις ερευνητικού προσωπικού και ενώ τα απαιτούμενα προσόντα είναι τα ίδια, η σχετική δυνατότητα παρέχεται στους συμβασιούχους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ενώ δεν παρέχεται στην κατηγορία μονίμων δημοσίων υπαλλήλων, στην οποία ανήκω. Δεδομένου ότι: Α) από 20.12.2007 κατέχω μόνιμη θέση ‘ΠΕ Ειδικού Τεχνικού Επιστήμονα’ στο Ινστιτούτο Αστρονομίας και Αστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Β) Έχω διορισθεί στη μόνιμη αυτή οργανική θέση, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. (Προκήρυξη Αριθμός 24/19Κ/2004). Γ) Είμαι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στη ‘Διαστημική Φυσική’, (Ιούνιος, 2002, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), με σημαντικό ερευνητικό έργο σε Α.Ε.Ι. και σε Ερευνητικά Κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και πληθώρα πρωτότυπων δημοσιεύσεων σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά. Έχοντας, συνεπώς, έννομο συμφέρον και για λόγους ίσης μεταχείρισης, αιτούμαι όπως η από 13.02.2008 τροπολογία στο Άρθρο 47 με την οποία προσετέθη παράγραφος που αφορά μόνο τους συμβασιούχους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει και τους Ειδικούς Τεχνικούς Επιστήμονες, εφόσον κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα. Συνεπώς, αιτούμαι όπως το εδάφιο β της παρ. 3 του άρθου 47 διαμορφωθεί ως ακολούθως: β) Ειδικούς τεχνικούς επιστήμονες με πτυχίο Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι. και ειδικές γνώσεις και εμπειρία σε θέματα υποδομής και υποστήριξης της έρευνας και τεχνολογίας. Οι Ειδικοί τεχνικοί επιστήμονες που υπηρετούν κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου (ενν. 01.01.2009, ημέρα ισχύος του Ν. 3653/2008), εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος σπουδών, μπορούν να κριθούν για προσωποπαγείς θέσεις ερευνητών, ύστερα από προκήρυξη των θέσεων αυτών κατά τις διατάξεις που διέπουν την πλήρωση θέσεων ερευνητών και αίτησή τους, εντός ενός έτους από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εφαρμοζομένων των διατάξεων που ίσχυαν κατά το χρόνο διορισμού τους για την υπηρεσιακή και για τη μισθολογική εξέλιξή τους. Η προσωποπαγής θέση που καταλαμβάνεται από τους Ειδικούς τεχνικούς επιστήμονες καθορίζεται από τα προσόντα τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39. Για όσο χρόνο υφίστανται οι ανωτέρω προσωποπαγείς θέσεις, δεν πληρούνται οι θέσεις που κατείχαν οι ενδιαφερόμενοι κατά το χρόνο κρίσης τους.